سردار حسن زاده:کنگره شهدای استان تهران باعث تداعی یاد و خاطره ۱۲هزار شهید شد

سردار حسن حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به جایگاه شهدا در جامعه اظهارداشت: امروز به فضل پروردگار شاهد برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۲ هزار شهید شهرستان های استان تهران هستیم. شهدای بسیار والامقامی در شهرستان‌های استان تهران در شهرستان هایی چون دشت ورامین، قرچک، شهریار، دماوند، فیروزکوه و غیره می زیستند. همانگونه که مقام معظم رهبری (حفظه الله) در خصوص شهدای استان تهران و تهران بزرگ فرمودند، نماد تمام خصوصیات انقلابی مردم ایران هستند و به شهدای والا مقام ایران اسلامی افتخار می کنند.

کنگره و اجلاسیه بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، کنگره و اجلاسیه اصلی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) روز پنج شنبه ۴مرداد با حضور فرماندهان لشکری کشوری ائمه جماعات استان تهران تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی ، استاندار تهران و فرمانداران شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

وی تاکید کرد: امروز شاهدیم در یک برنامه منسجم، ارزشمند، معنوی، انقلابی و شهدایی، تاریخ اسلام دوباره به جریان افتاد و یاد و نام و خاطره همه‌ی شهدای عزیز به ویژه ۱۲ هزار شهید شهرستان های استان تهران دوباره در ذهن ها تداعی شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله با اشاره به رونمایی از کتاب شهدا بیان کرد: رونمایی از تعداد قابل توجهی از کتاب مربوط به شهدای لشکر سیدالشهدا و عملیات این لشکر عزیز و بزرگوار و پیروزمند سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) جزو برنامه های ماندگار امروز بود که حقیقتا بوی عطر شهدای لشکر سیدالشهدا(ع)در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قابل استشمام است. خدارا شکر می کنم توفیق داشتیم در این مراسم با عظمت و پر از معنویت شرکت کردم.

وی افزود: از سردار ولی‌زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) و همه‌ همکاران پاسدارشان و بسیجی های جان برکف به ویژه خواهران و برادران و همه ی مسئولان چون ائمه جمعه شهرستانهای استان تهران تشکر می کنم که در مدت ۲ ساله تمام استان تهران را با برنامه های ویژه شهدا عطرآگین کردند.

سردار حسن زاده تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت ها و حضور مردم دارای ابعاد بی شماری است که در نخستین حالت این حضورهای پرشور بیانگر تداوم مسیر امام‌حسین(ع) توسط مردم ایران و ملت امام حسین هست و مردم ما مردم شهادت هستند. ملت شهیدپرور ایران مسیر شهدا را به درستی انتخاب کرده و انشاءالله تا پیروزی نهایی جبهه اسلام به درستی مسیر را طی می‌کنند.

وی در پایان یادآورشد: به نظر می رسد دانش‌آموزان نسل امروز صاحبان اصلی انقلاب هستند که با الگو گرفتن از شهدا می‌توانند بهترین ادامه دهندگان مسیر آنها باشند. با بهره گیری از سبک زندگی شهدا می توان به مسیر درست رسید. بسیاری از فعالیت ها و کنگره های دانش‌آموزی، توسط خود دانش آموزان برنامه ریزی و اجرایی می شود.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کاهش آلودگی هوا با افزایش سرانه فضای سبز در رباط کریم

به گزارش خبرنگار ایرنا، تاثیر فضای سبز در ارتقای کیفیت فضاهای شهری، بهبود جنبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد