سرانه ورزشی دانش‌آموزی در اردبیل به ۵۳ سانتیمتر رسیده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر پنجشنبه در مراسم صعود سراسری معلمان به دامنه‌های سبلان در آلوارس سرعین، اظهار کرد: معلمان از سراسر کشور به ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری صعود کردند تا زمینه برای حفظ سلامتی آنها در فضای طبیعی و کوهستانی فراهم آید.

وی تصریح کرد: امروز از استان‌های مختلف منتخبان کوهنوردی در منطقه آلوارس سرعین حاضر شدند تا در ارتفاع سه هزار و ۴۸۵ متری قره بور بتوانند ورزش با نشاط کوهنوردی را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب برنامه‌های ورزشی و همایش‌های مختلف سعی می‌کنیم تا به صورت استانی و سراسری شاهد حضور تیم‌های مختلف از استان‌ها در رشته‌های ورزشی باشیم تا به شور و نشاط فرهنگیان در ایام تعطیلات تابستانی افزوده شود.

صفری افزود: در استان اردبیل با ارتقای سرانه فضای ورزشی به صورت کمی و کیفی تلاش شده تا معلمان و دانش‌آموزان در سالن‌ها، استخرها و فضاهای ورزشی رو باز و بسته فعالیت‌های ورزشی خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تعدادزیادی از سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن مصنوعی به بهره‌برداری رسید و همچنان این حرکت با قوت و قدرت در مناطق مختلف استان ادامه دارد تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری از سالن و فضاهای ورزشی باشیم.

صفری اضافه کرد: منطبق بر سند تحول آموزش و پرورش معلمان باید از نشاط و سرزندگی خاصی برخوردار باشند که در این باب فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در خردادماه نیز صعود سراسری تعدادی از فرهنگیان را به کوه سبلان شاهد بودیم و قطعاً میزبانی اردبیل از رویدادهای ورزشی دانش‌آموزی و مسابقات فرهنگیان می‌تواند شرایط بهتری را در پیشرفت و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی رقم بزند.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/6156695/سرانه-ورزشی-دانش-آموزی-در-اردبیل-به-۵۳-سانتیمتر-رسیده-است

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *