ستاره سابق آلمان: شلوغش نکنید، پنالتی نبود


کد خبر : 2053343 |
18 تیر 1403 ساعت 02:45 |
330 بازدید |

0
دیدگاه


دتمار هامان، ستاره سابق آلمان، اعلام کرد که از نظر او، داور به درستی برخورد توپ به دست مارک کوکوریا، مدافع اسپانیا را پنالتی اعلام نکرده است.

به گزارش “ورزش سه”، عدم اعلام پنالتی به نفع آلمان در دقایق پایانی بازی مقابل اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024، همچنان جنجال آفرین است. دیتمار هامان، کارشناس فوتبال، در این باره نظری متفاوت با اکثریت دارد.

عدم تمایل هامان به پنالتی:

هامان در مصاحبه با اسکای اسپورت گفت: “بازیکن اسپانیا دستش کنار بدنش بود و توپ با سرعت 120 کیلومتر در ساعت از فاصله سه متری به او برخورد کرد. او چه کار باید می‌کرد؟ ما در بازی مقابل دانمارک پنالتی‌ای دیدیم که به نظر من مضحک بود. دیروز آلمان از داور به خاطر ندادن پنالتی در دقیقه 106 شکایت می‌کرد. اما بازیکن اسپانیا چه کار باید با دستش می‌کرد؟ دستش در حالت عادی بود و کنار بدنش آویزان بود.”

اشاره به دیگر اشتباهات احتمالی آلمان:

هامان با اشاره به دیگر صحنه‌های مشکوک در بازی، مدعی شد که آلمان در مجموع مستحق پنالتی نبوده است: “به علاوه، به نظر می‌رسد نیکلاس فولکروگ در آفساید بود و توپ را با ساعد خود دفع کرد. بنابراین، حتی اگر پنالتی به نفع آلمان اعلام می‌شد، ممکن بود به دلیل خطای قبلی مردود شود. من نمی‌فهمم چرا این همه جنجال به پا شده و داور را مقصر حذف آلمان از یورو می‌دانند. داور کمترین نقش را در این اتفاق داشت.”

انتقاد هامان از کروس:

هامان همچنین به خطای تونی کروس، هافبک آلمان، اشاره کرد و گفت: “نباید فراموش کرد که تونی کروس خطای خشنی روی پدری انجام داد که منجر به مصدومیت شدید او شد. او بعد از سه یا چهار دقیقه کارت زرد دریافت کرد و یک دقیقه بعد با پای خود به پای لامینه یامال ضربه زد. اگر او در همان ابتدای بازی کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد، شاید آن خطای دوم را انجام نمی‌داد. اما با این روند، احتمال داشت که کروس بعد از 6 دقیقه از زمین بازی اخراج شود.”

نظر هامان در تضاد با اکثریت:

هامان در نهایت با قاطعیت گفت: “من این همه جنجال راجع به پنالتی نمی‌فهمم. به نظر من این صحنه پنالتی نداشت.”

با این حال، نظر هامان در تضاد با اکثریت قریب به اتفاق جامعه فوتبال است. تورستن کینهوفر، کارشناس داوری، مانوئل گرافه، کارشناس فوتبال “زد د اف” و رسانه‌های بین‌المللی همگی معتقدند که آلمان مستحق پنالتی بوده است. نظرسنجی بیلد با بیش از سیصد و پنجاه هزار رای نیز نشان داد که 90 درصد کاربران معتقد به پنالتی بودن این صحنه هستند.


منبع :www.varzesh3.com

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اعلام آخرین فرصت جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۳ با محوریت نانو و میکرو

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو با هدف معرفی برترین آثار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *