سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۴ سود خود را ۱۵ برابر کرده است

شرکت سامسونگ گزارش عملکرد فصل دوم ۲۰۲۴ خود را منتشر کرده است که نشان‌دهنده افزایش ۱۵ برابری سود عملیاتی این شرکت می‌باشد.

شرکت سامسونگ الکترونیکس افزایش ۱۵ برابری سود عملیاتی خود را برای سه ماهه دوم امسال گزارش داد که عمدتاً ناشی از تقاضای زیاد برای تراشه‌های حافظه در بحبوحه پیشرفت در عرصه هوش مصنوعی است.

این غول کره‌ای تولید کننده گوشی‌های هوشمند روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سود عملیاتی آن در سه ماهه آوریل تا ژوئن به ۱۰.۴ تریلیون وون معادل ۷.۵ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که سود این شرکت در مدت مشابه سال قبل ۶۷۰ میلیارد وون بود.

سامسونگ اعلام کرد درآمد تلفیقی شرکت با افزایش حدود ۲۳ درصدی به ۷۴ تریلیون وون معادل ۵۳ میلیارد دلار رسیده است. بنا به اعلام این شرکت شرایط مطلوب بازار باعث افزایش میانگین قیمت‌های فروش شده است. علاوه بر آن عملکرد عالی این شرکت در فروش پنل‌های OLED نیز به بهبود سود شرکت کمک شایانی کرده است.

در بیانیه سامسونگ آمده است که تقاضای زیاد برای خرید HBM (حافظه با پهنای باند بالا) و همچنین DRAM معمولی و SSDهای سرور (درایوهای حالت جامد)، باعث بهبود و رونق بازار حافظه شده است.

علت این افزایش تقاضا، سرمایه‌گذاری‌های مداوم ارائه‌دهندگان خدمات ابری بر روی هوش مصنوعی و افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی از سوی مشاغل برای سرورهای داخلی می‌باشد.

در نیمه دوم سال جاری، سامسونگ اعلام کرد که احتمالاً با گسترش سرمایه‌گذاری بر روی هوش مصنوعی از سوی شرکت‌ها و ارائه دهندگان خدمات و سرویس‌های ابری، سرورهای هوش مصنوعی بخش بزرگ‌تری از بازار را به خود اختصاص دهند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سامسونگ آپدیت OneUI 6.1.1 را برای این گوشی‌ها منتشر کرد

سامسونگ آپدیت OneUI 6.1.1 را برای تعدادی از گوشی‌ها و تبلت‌های خود منتشر کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد