سامسونگ برای تایید سرعت10.7 گیگابیت بر ثانیه رم LPDDR5X از Dimensity 9400 مدیاتک استفاده می‌کند

سامسونگ به عنوان یکی از پیشگامان تولید در حوزه رم و حافظه در ماه آوریل از رم LPDDR5X خود با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرده و وعده داد که در نیمه دوم سال جاری آن را به تولید انبوه برساند. رسیدن به سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه که بالاترین سرعت در تراشه‌های رم است جزو اهداف مهم سامسونگ بوده است که به تازگی توانسته تائیدیه آن را با موفقیت به پایان برساند.
این کار با همکاری سامسونگ و مدیاتک انجام شده است. برای این تست تراشه پرچمدار Dimensity 9400 به 16 گیگابایت رم جدید LPDDR5X مجهز شده و در یک روند سه ماهه مورد تست و آزمایش قرار گرفته است.
هنوز مدیاتک از مشخصات تراشه جدید خود یعنی Dimensity 9400 پرده برداری نکرده است. اما تصور اینکه این تراشه می‌تواند از سریع‌ترین رم‌های موبایل پشتیبانی کند، دور از ذهن نیست. تنها اطلاعاتی که مدیاتک اعلام کرده است این است که تراشه Dimensity 9400 در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. با توجه به این که نسل قبلی یعنی Dimensity 9300 در نوامبر 2023 معرفی شد، پیش بینی می‌شود که محصول جدید هم در بازه زمانی مشابه عرضه شود.

رم‌های جدید LPDDR5X سامسونگ در مقایسه با نسل قبلی نوید 25 درصد بهبود در بهره‌وری و عملکرد را می‌دهند. سامسونگ روی کاربردهای هوش مصنوعی این تراشه بسیار مانور می‌دهد که با توجه به ترندهای روز و همچنین کاربرد هوش مصنوعی به عنوان ویژگی کلیدی گوشی‌ های سری S سامسونگ  و گوشی های سری Z این شرکت، کاملا طبیعی است.
بدیهی است که عمده کاربرد این رم‌ها در گوشی‌های هوشمند خواهد بود. اما استفاده از تراشه‌های LPDDR5 در خودروها هم بسیار رایج شده است. هوش مصنوعی در دنیای خودروها هم به یک ویژگی کلیدی تبدیل شده است که به جای تولید متن و تصویر بر ویژگی خودران بودن ماشین‌ها تمرکز دارد.
همکاری با Samsung Electronics به نسل بعدی چیپست‌های Dimensity مدیاتک کمک خواهد کرد تا به اولین چیپست جهان تبدیل شود که به سرعت عملیاتی 10.7 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا می‌کند. این ویژگی دستگاه‌های آینده را قادر می‌سازد تا عملکرد هوش مصنوعی و موبایل‌ها را به سطحی برسانند که قبلا حتی نمی‌توانستیم آن را تصور کنیم.
JC Hsu، معاون ارشد شرکت مدیاتک، اعلام کرد: این معماری بروز شده، استفاده از قابلیت‌های بیشتر هوش مصنوعی و عملکرد مناسب‌تر را با تاثیر کمتر روی عمر باتری برای کاربران فراهم خواهد کرد.

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

با Gemini تبلیغات و حتی ویدیو اصلی یوتیوب را رد کنید یا خلاصه ببینید!

به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی gemini گوگل به سرعت در حال رشد و بهبود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد