سازندگان سابق Days Gone برای دنباله‌ی آن امید واهی می‌دهند • دیجی‌کالا مگ

کامیونیتی منیجر یا به عبارتی دیگر مدیر انجمن و بازاریابی بازی Days Gone محصول استودیوی بند (Bend Studio) از طرفداران عذرخواهی کرد. می‌پرسید چرا؟ چون او معتقد است افرادی که به دنبال بازدید و لایک در شبکه‌های اجتماعی هستند، یک‌سری اطلاعات اشتباه و نادرست را منتشر می‌کنند و از همین راه به طرفداران این عنوان امید واهی برای ساخت دنباله Days Gone می‌دهند.

کوین مک‌آلیستر (Kevin McAllister) با انتشار پستی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) گفت چنین رفتاری با طرفداران بازی دیز گان و افرادی که مشتاق هستند اطلاعات و اخبار تازه‌ای در رابطه با این بازی بشنوند، منصفانه نیست. او همچنین در ادامه، خبر در دست ساخت بودن دنباله‌ی این بازی را تکذیب کرد.

در حالی که مک‌آلیستر در پست خود از فرد خاصی اسم نبرد اما اوایل هفته گذشته بود که جان گاروین؛ کارگردان سابق استودیوی بند اعلام کرد که او داستان این بازی را با یک کلیف‌هنگر نوشته و اظهار کرد که این بازی در واقع قرار بود یک سه‌گانه باشد. این حرف گاروین خیلی سریع نظر هواداران و رسانه‌ها را به خود جلب کرد و حسابی مورد توجه قرار گرفت.

مک‌آلیستر در پاسخ به یکی از کاربران نوشت: «همه‌ی این نوع سرتیترها از توسعه‌دهندگان قبلی نشات می‌گیرد که ما را در موقعیت بدی قرار می‌دهد. همان‌طور که گفتم مردم به بازدید و لایک نیاز دارند. وقت آن شده تا از این قضیه (در دست ساخت بودن دنباله بازی دیز گان) دل بکنیم و بگذریم.»

گاروین از مدت‌ها پیش از این موضوع که Days Gone با استقبال بهتری از سوی کمپانی سونی و منتقدان روبه‌رو نشد، ابراز ناامیدی کرده بود. در سال ۲۰۲۲ بود که او با صحبت‌هایش جنجال به پا کرد و اعلام کرد دلیل اینکه از این بازی به صورت جهانی استقبال نشده این است که برخی از منتقدانی که این اثر را تجربه کرده بودند ووک (woke) بوده‌اند و برخی دیگر هم حتی به خودشان زحمت نداده‌اند این اثر را تجربه کنند. گاروین همچنین از برنامه‌نویسان این اثر انتقاد کرد و آن‌ها را برای مشکلات فنی بازی نظیر باگ‌ها و افت فریم‌های مکرر آن مقصر دانست. او گفت این‌ها دلیلی بود که بازی تبدیل به یک اثر متوسط شد.

در همان سال ۲۰۲۲، جف راس (Jeff Ross) دیگر کارگردان بازی گفت که ناشر دائما این حس را به آن‌ها منتقل می‌کند که یک ناامیدی بزرگ رقم زده‌اند و تصمیم سونی برای چراغ سبز ندادن به دنباله Days Gone را یک تصمیم عجیب خواند.

جالب است بدانید هم گاروین و هم راس بعد از انتشار بازی دیز گان از استودیوی بند جدا شدند و کار بر پروژه‌های تازه‌ای را آغاز کردند. با این حال هردوی آن‌ها از آن زمان به بعد همچنان در رابطه با این اثر در شبکه‌های اجتماعی اظهار نظر می‌کنند.

طبق گفته‌های مک‌آلیستر، استودیوی بند در حال حاضر کار روی یک آی‌پی جدید را آغاز کرده و هرگاه که تیم آماده باشد، آن‌ها اخبار و اطلاعات تازه‌ای از آن به اشتراک خواهند گذاشت. بازی Days Gone در حال حاضر برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع: Eurogamer


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معمار ارشد پلی استیشن ۵ انتظار داشت بازی‌های با نرخ فریم ۳۰ بیشتری ببیند

طراح ارشد پلی استیشن ۵ می‌گوید که انتظار داشت بازی‌های بیشتری برای دستیابی به گرافیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *