زمان پخش فیلم اقتباسی جدید Street Fighter اعلام شد

دو کمپانی فیلمسازی مطرح Legendary Entertainment و Sony Pictures، به طور رسمی از تاریخ اکران فیلم لایو اکشن Street Fighter رونمایی کردند که به اکران در سال 2026 اشاره دارد.

مانند بسیاری دیگر از IPهای کلاسیک و نمادین دنیای بازی‌های ویدیویی، مجموعه‌ی فایتینگ شرکت Capcom هم در گذشته، اقتباس‌های زیادی را در مدیوم‌های سینما و انیمیشن شاهد بوده است. البته اکثر این اقتباس‌ها از سری Street Fighter، هیچ وقت به اندازه خود بازی‌های اصلی محبوب نشدند.  با همه این‌ها، هواداران همچنان به فیلم اقتباسی جدید این مجموعه امید دارند تا بلکه سرانجام، بتوانند یک فیلم شایسته و وفادار به این فرنچایز را، روی پرده نقره‌ای سینما تماشا کنند.

از زمان انتشار اولین نسخه از سری بازی‌های Street Fighter در سال 1987، فرنچایز فایتینگ شرکت کپکام به تدریج پیشرفت کرده است. این پیشرفت‌ها تا جایی ادامه پیدا کرده که در جال حاضر، استریت فایتر به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سری بازی‌های تاریخ صنعت ویدیوگیم تبدیل شده است.

سطح کیفی بازی‌های استریت فایتر، معمولا در طول زمان ثابت بوده است و همیشه در سطح بسیار خوبی قرار داشته‌اند؛ از نسخه دوم این مجموعه گرفته، تا جدیدترین نسخه آن، یعنی Street Fighter 6، همگی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند. اکنون به نظر می‌رسد که کپکام با ساخت فیلم جدیدی از این سری، قصد استفاده دوباره از این محبوبیت را دارد. با این حال، ظاهرا طرفداران باید مدت بیشتری را برای دیدن این فیلم اقتباسی صبر کنند.

فیلم جدید کپکام از Street Fighter، در سال 2026 از راه می‌رسد

همانطور که توسط خبرگزاری Deadline گزارش شده، فیلم لایو اکشن Street Fighter در تاریخ 20 مارس 2026 اکران خواهد شد. فیلمی که پیش‌تر و در سال 2023، توسط کپکام معرفی شده بود. در آن زمان اما اطلاعاتی از داستان این فیلم منتشر نشد و صرفا گفته شد که Legendary Entertainment در کنار Capcom، هدایت این فیلم را برعهده خواهند داشت؛ همچنین کمپانی Sony Pictures هم به عنوان ناشر و توزیع‌کننده این فیلم انتخاب شد.

با اینکه در آغاز قرار بود که دنیل و مایکل فیلیپو، دو فیلمساز، این اقتباس را کارگردانی کنند، اما بنظر می‌رسد که دیگر اینطور نیست. در گزارش مذکور، گفته می‌شود که این دو برادر به علت شلوغی برنامه کاری خود، قادر به همکاری در این پروژه نیستند و از ساخت آن انصراف داده‌اند.

فیلم Street Fighter 2026، سومین تلاش کپکام برای ساخت یک فیلم افتباس بلند از این فرنچایز محبوب است. این کمپانی ژاپنی، قبلا دو فیلم دیگر هم از استریت فایتر ساخته بود. اولین فیلم، محصول سال 1994 بود و بازیگران برجسته‌ای مثل ژان کلود ون دام، مینگ نا ون و رائول جولیا در آن حضور داشتند. علی‌رغم خیل عظیمی از نقدهای منفی، این فیلم تبدیل به یک موفقیت تجاری برای کپکام شد. فیلم دوم هم در سال 2009 و با نام Street Fighter: The Legend of Chun-li، به سینماها آمد و ضمن تکرار نقدهای منفی قسمت اول، حتی فروش خوبی هم نداشت و تبدیل به یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ شد.

اگر چه که دو فیلم اول این مجموعه، کیفیت خوبی نداشتند، اما با توجه به سابقه خوب Legendary Entertainment و منابعی که دارند، می‌توان امید داشت که فیلم جدید استریت فایتر بتواند به یک اقتباس با کیفیت و موفق تبدیل شود.

منبع: Gamerant


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اسب‌های بازی رد دد ردمپشن ۲ باید الهام‌بخش نسخه بعدی باشند

بازی Red Dead Redemption 2 داستان گروه ون در لیند را در سال ۱۸۹۹ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *