زمان شروع آلت سیزن از نگاه کارشناسان و داده‌های بازار کریپتو

در حالی که آلت کوین‌ها در دو هفته گذشته روند نزولی داشتند، اما یک شاخص کلیدی نشان می‌دهد که کاهش اخیر قیمت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده «کف اصلاح» باشد، که اگر تاریخ دوباره تکرار شود، به‌زودی شاهد یک «جهش بزرگ» خواهیم بود.

به گفته جیمی کوتس، تحلیلگر ارشد کریپتو در Real Vision ، شاخص Top 200 Equal Weight «هنوز رو به کاهش است، اما شاخص آلت سیزن نشان می‌دهد که با رسیدن به سطح 10 درصد، احتمالاً اصلاح اخیر به انتهای خود رسیده است.»

شاخص Top 200 Equal Weight در بازار رمزارزها، شاخصی هم وزن است که به دنبال ردیابی عملکرد 200 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار نسبت به بیت کوین است.

کوتس نمودار زیر را به اشتراک گذاشت و نشان داد که این شاخص روند نزولی داشته است و شاخص Altseason نیز به پایین‌ترین سطح خود در 10% رسیده است. این تحلیلگر توضیح داد که «تنها 10 درصد از 200 رمزارز برتر در بازه 90 روزه به گذشته، عملکرد بهتری از قیمت بیت کوین داشتند.»

از لحاظ تاریخی، قبل از افزایش قیمت آلت کوین‌ها، این کف اصلاح برای بازار بوده است.

او در ادامه افزود:

آلتکوین‌ها هنوز می‌توانند برای مدتی در اطراف سطوح فعلی خود نوسان کنند، قبل از اینکه شاهد صعودی پایدار باشیم. بسیاری از آن‌ها شروع به ایجاد کف‌های مستحکم کردند.

کوتس همچنین شاخص دیگری در بازار ارزهای دیجیتال – تعداد کاربران فعال روزانه (DAU) – را نیز برای پشتوانه پیش‌بینی خود در مورد جهت بازار آلت کوین‌ها معرفی کرد. DAU معیاری است که تعداد آدرس‌های عمومی منحصربه‌فردی را که روزانه روی یک بلاک چین تراکنش انجام می‌دهند، اندازه‌گیری می‌کند.

کوتس خاطرنشان کرد که تعداد DAU در تمام بلاک چین‌ها نسبت به سال گذشته 97 درصد افزایش یافته است و این نشان می‌دهد که «رشد همچنان ادامه دارد.» او اظهار داشت: کاربران بیشتر به معنای کارمزدهای تراکنش بیشتر است که به معنای «قیمت بالاتر دارایی‌ها» است.

موستاش، تحلیلگر معروف ارزهای دیجیتال، نیز در پستی در 15 جولای گفت:

من فکر می‌کنم برخی از آلت کوین‌های موجود در بازار برای دور دوم روند صعودی آماده هستند.

او نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد ارزش بازار آلت کوین‌ها قبل از شروع «قوی‌ترین موج خود در بولران»، رفتاری مشابه سال ۲۰۲۰ را تکرار می‌کند.

هنوز فصل بیت کوین است

نمودار دامیننس (سلطه) بیت کوین – نسبت سهم بازار بیت کوین نسبت به کل بازار کریپتو – یکی از شاخص‌هایی است که معمولاً برای نشان دادن اینکه آیا فصل جدیدی برای آلت کوین‌ها شروع شده است یا خیر، استفاده می‌شود. برخی عقیده دارند که این شاخص می‌تواند احساسات کلی سرمایه‌گذاران و ریسک‌پذیری در بازار را مشخص کند.

این اندیکاتور از ابتدای سال 2024 روندی صعودی داشته و در 13 آوریل به بالاترین سطح سه ساله خود در 56.5 درصد رسیده است. در زمان انتشار این مطلب، دامیننس بیت کوین 54 درصد است که نشان می‌دهد هنوز فصل بیت کوین است.

این ارقام به این معناست که آلت کوین‌ها همچنان عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین دارند.

بر اساس داده‌های Blockchain Center، تنها 37 درصد از 50 آلتکوین برتر در طول سه ماه گذشته عملکرد بهتری از بیت کوین داشته‌اند. اگرچه این یک نشانه مثبت است، اما هنوز برای اعلام آلت سیزن کافی نیست. برای شروع فصل آلت کوین‌ها این شاخص باید به بالای 75 درصد برسد.

این بدان معناست که اگرچه نشانه‌هایی از آلت سیزن در حال ظهور است، ممکن است هنوز برای دیدن بولرانی رویایی و رشد پایدار رمزارزها کمی زود باشد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سرنوشت تن کوین (TON) در صورت زندانی شدن پاول دورف

پاول دوروف، بنیانگذار اپلیکیشن تلگرام، اخیراً در فرانسه دستگیر شد، اقدامی که شوکی بزرگ به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد