رییس کمیسیون بورس آمریکا: راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم به مشکل نخورده است

بسیاری از معامله‌گران منتظر تایید ETFهای اسپات اتریوم و جریان ورود سرمایه آن‌ها هستند. رییس کمیسیون بورس آمریکا هم اعلام کرده است که فرآیند راه‌اندازی صندوق‌های مذکور به خوبی پیش می‌رود.

خلاصه خبر

  • رییس کمیسیون بورس اعلام کرد که مشکلی برای ETFهای اسپات اتریوم به وجود نیامده‌ است.
  • با این حال او شدیداً از بازار ارزهای دیجیتال انتقاد کرد.

به گزارش کوین تلگراف، گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، اعلام کرد که که فرآیند راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در این کشور به آرامی و به خوبی پیش می‌رود.

او در کنفرانس بلومبرگ در ۲۵ ژوئن (۵ خرداد) در مورد زمان راه‌اندازی ETFها صحبت کرد. وقتی خبرنگاران از او پرسیدند که آیا ETFهای اسپات اتریوم قبل از انتخابات نوامبر (آبان) آمریکا راه‌اندازی می‌شوند یا خیر؛ او پاسخ داد:

این واقعاً به خود شرکت‌های مدیریت سرمایه ربط دارد. آن‌ها باید تمام اطلاعات مربوط به صندوق‌هایشان را منتشر کنند تا این فرآیند موثر واقع شود. این اطلاعات واقعاً برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند رویشان سرمایه‌گذاری کنند، مهم است.

شایان ذکر است که SEC اسناد 19b-4 هشت ETF اسپات اتریوم را در ۲۳ مه (۳ خرداد) تایید کرد، اما شرکت‌های مذکور هنوز در حال ثبت اسناد S-1 خود هستند. تا زمانی که این اسناد تایید نشوند، معاملات صندوق‌های مذکور هم شروع نمی‌شود.

برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که SEC ممکن است این اسناد را در اولین هفته جولای (۱۱ تا ۱۷ تیر) تایید کند. گنسلر درباره بازار ارزهای دیجیتال هم گفت:

ما مجموعه‌ای از قوانین را داریم که کاملاً واضح است. اوراق بهادار کریپتو و قوانین اوراق بهادار هیچ مغایرتی ندارند. متاسفانه تعدادی از افراد هستند که قوانین را رعایت نمی کنند. به طور کلی ۲۰٬۰۰۰ توکن یا قرارداد سرمایه‌گذاری هستند یا تحت قوانین اوراق بهادار قرار می‌گیرند. رهبران قبلی این بخش یا الآن در زندان هستند، یا در شرف رفتن به زندان‌اند و یا در انتظار استرداد قرار دارند.

با این حال برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، اظهارات گنسلر را بیهوده خواند و ادعا کرد که رییس SEC حتی متوجه جرایم FTX نشده بود. شایان ذکر است که قیمت اتریوم در محدوده ۳٬۳۶۰ دلار قرار دارد.

نمودار قیمت اتریوم

نوشته رییس کمیسیون بورس آمریکا: راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم به مشکل نخورده است اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

شرکت ون‌اک درخواست راه‌اندازی ETF اسپات سولانا را ثبت کرد

شرکت بزرگ ون‌اک (VanEck) درخواست خود برای راه‌اندازی ETF اسپات سولانا را در کمیسیون بورس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *