ریشه نام کیا موتورز کره جنوبی از کجا آمده است؟

بی‌شک همه شما عزیزان با کمپانی کره‌ای کیا موتورز آشنایی دارید اما آیا می‌دانید ریشه این نام از کجا آمده است؟


نام‌های خودروسازان ریشه‌های مختلفی دارند. نام برخی برندها همچون فورد، شورولت و هوندا از نام مؤسسان آن‌ها گرفته شده درحالی‌که نام پونتیاک از نام یک فرمانده اهل اوتاوا که با اشغال منطقه دریاچه‌های بزرگ توسط بریتانیایی‌ها مخالف بود گرفته شده است. همچنین در سال ۲۰۰۳ و یک سال قبل از ریاست ایلان ماسک بر کمپانی تسلا، مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ نام کمپانی تولید کننده خودروهای برقی را از روی نام مخترع بزرگ نیکولا تسلا انتخاب کردند.

ریشه نام لکسوس مشخص نیست اما برخی افراد حدس می‌زنند این واژه مخفف عبارت Luxury Exports to the U.S. باشد. فولکس‌واگن هم در زبان آلمانی به معنی خودروی مردمی است و همین نام نشان دهنده مأموریت اولیه ژرمن‌ها برای تولید خودرویی بوده که همه افراد توانایی خریدش را داشته باشند. هیوندای واژه‌ای کره‌ای به معنی مدرنیته است و به شرکتی تعلق دارد که خودروی جذاب آیونیک ۶ را تولید می‌کند؛ اما نام کمپانی کیا که در سال ۱۹۴۴ تأسیس و در سال ۱۹۹۸ توسط هیوندای خریداری شد از کجا آمده است؟

کیا در حال حاضر خودروهای زیادی را در آمریکا عرضه می‌کند اما ریشه نام آن به آسیا و شرق بازمی‌گردد. با اینکه نام این برند تنها از سه حرف تشکیل شده اما در دو جهت قابل بررسی است. اولین سیلاب این نام که Ki است در زبان کره‌ای به معنی برخاستن و رشد کردن است. حرف A نیز سیلاب دوم را تشکیل داده و به محل تأسیس این کمپانی در قاره آسیا اشاره می‌کند. با کنار هم قرار دادن این دو ترکیب به عبارت برخاسته از آسیا می‌رسیم.

از آنجایی که کیا حدود یک سال قبل از وقوع جنگ جهانی دوم در اروپا تأسیس شد بنابراین در طول این سال‌ها کاملاً رشد کرده و به پنجمین خودروساز بزرگ دنیا بدل شده است. همانند شرکت‌های پژو، روور و ترایومف، کیا کار خود را ابتدا با وسایل نقلیه دو چرخ شروع کرد. این شرکت از اوایل دهه ۷۰ میلادی کار خودروسازی را آغاز نمود و از آن زمان تاکنون بی‌وقفه در حال رشد بوده و هم‌اکنون سبد محصولات گسترده‌ای دارد. کره‌ای‌ها سال قبل رکورد جدیدی از نظر فروش ثبت کردند و بیش از ۳ میلیون خودرو را به مشتریان تحویل دادند تا به این ترتیب سود خالص حدود ۶.۶ میلیارد دلاری را کسب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

یادی از میتسوبیشی 3000GT VR-4؛ خودرویی که می‌توانست رقیب سوپرا باشد

نیسان GT-R، مزدا RX-7، هوندا NSX و تویوتا سوپرا به اوج رسیدند؛ پس چرا کوپه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد