رکورد فروش خودروهای برقی هیوندای و کیا شکسته شد

علیرغم کاهش رشد فروش خودروهای برقی در سراسر دنیا، هیوندای و کیا رکورد جدیدی را در زمینه فروش این دسته از محصولات ثبت کرده‌اند.


ظاهراً کره‌ای‌ها توانسته‌اند نظر خریداران درباره خودروهای برقی را تا حدودی تغییر دهند. کیا رکورد فروش جدیدی برای این دسته از خودروها ثبت کرده و توانسته در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۹,۳۹۲ دستگاه خودروی برقی را به فروش برساند. این میزان فروش بهترین رقم فروش محصولات بدون آلایندگی کیا در نیمه ابتدایی یک سال محسوب می‌شود. هیوندای هم عملکرد خوبی داشته و آیونیک ۵ توانسته بیشترین میزان فروش در ماه ژوئن را بر جای بگذارد و میزان فروش آیونیک ۶ هم نسبت به سال قبل ۱۱۳ درصد بیشتر شود.

ابتدا آمار فروش خودروهای برقی کیا را بررسی می‌کنیم. EV6 مهم‌ترین محصول برقی از نظر فروش برای کیا بوده و تا به اینجای سال به خانه ۱۰,۹۴۱ نفر راه یافته است. در مجموع فروش EV6 رشد ۳۱.۳ درصدی داشته و EV9 نیز فاصله کمی با آن دارد. ما میزان رشد فروش این شاسی‌بلند را در دست نداریم چراکه سال قبل در بازار حضور نداشته اما در نیمه ابتدایی امسال فروش ۹,۶۷۱ دستگاهی را ثبت کرده است. کیا میزان فروش نیرو برقی را به همراه سایر نسخه‌ها اعلام می‌کند اما با اندکی حساب‌وکتاب می‌توان به فروش ۸,۷۸۰ دستگاهی این خودرو رسید.

هیوندای آیونیک ۵ هم پرفروش‌ترین خودروی برقی این برند در شش‌ماهه ابتدایی امسال بوده است. همان‌طور که گفته شد آیونیک ۵ در ماه ژوئن رکورد فروش یک‌ماهه خود را شکست و به فروش ۳,۷۵۵ دستگاهی رسید. در مجموع فروش این خودرو نسبت به قبل ۳۷ درصد افزایش یافته و برابر با ۱۸,۷۲۸ دستگاه است که بیشتر از فروش ترکیبی EV6 و EV9 خواهد بود. آیونیک ۶ نیز راهی خانه ۶,۹۱۲ نفر شده است. البته تمامی اخبار درباره این دو برند مثبت نیست. آیونیک ۶ در ماه ژوئن فقط به تعداد ۹۱۴ دستگاه فروخته شده و کل فروش خودروهای هیوندای هم فقط ۲.۲ درصد رشد داشته است. در مقابل باید گفت کیا از این نظر عملکرد خوبی نداشته و کاهش فروش ۲ درصدی را گزارش نموده است. همچنین آمار فروش هیوندای و کیا در ماه ژوئن به ترتیب ۲.۵ و ۶.۵ درصد افت را نشان می‌دهد. نکته جالب اینکه هر دو برند اگر رشد فروش خودروهای برقی را تجربه نمی‌کردند از نظر کل فروش وضعیت بغرنج‌تری داشتند.

احتمالاً حمله سایبری جهانی یکی از دلایل کاهش فروش هیوندای و کیا در ماه ژوئن بوده است. بسته نرم‌افزاری CDK که برای نمایندگی‌های فروش در نظر گرفته شده نوزدهم ژوئن از کار بیفتد و تمامی فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش متوقف شود. مشکلات این سیستم به تازگی رفع شده و باور بر این است هزینه‌های کلی آن برای نمایندگی‌ها به حدود ۱ میلیارد دلار برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

شلبی F-150 جدید با قیمت 130 هزار دلار رونمایی شد

شرکت شلبی از نسخه ارتقا یافته فورد F-150 2024 جدید با قیمت قابل‌توجه ۱۳۰ هزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *