رکورد سرعت اینترنت جهان شکسته شد؛ دانلود Red Dead 2 در چهار میلی ثانیه

تیمی از مهندسان ژاپنی با استفاده از کابل‌های فیبر نوری موفق به شکستن رکورد سرعت اینترنت شدند. این تیم توانستند رکورد 402 ترابیت بر ثانیه را ثبت کنند که تفاوت معنی‌داری با رکورد قبلی دارد. باید خاطرنشان کرد که رکورد قبلی نیز توسط همین تیم ژاپنی ثبت شده بود. آنها به‌طور مداوم مرزهای درک بشر از سرعت انتقال داده را جابه‌جا می‌کنند.

تیم گفته‌شده مربوط به بنیاد ملی اطلاعات و ارتباطات فناوری ژاپن است و آنها از هیچ فناوری عجیب و پیشرفته‌ای برای انتقال داده در شرایط آزمایشگاهی استفاده نکرده‌اند. پنجاه کیلومتر کابل فیبر نوری استاندارد به همراه تقویت‌کننده سیگنال تنها تجهیزات لازم برای انجام آزمایش بوده‌اند. آنها در نهایت توانسته‌اند به رکورد قابل‌توجه 402 ترابیت بر ثانیه یا 50.25 ترابایت بر ثانیه دست پیدا کنند و رکورد قبلی را حدود 25 درصد افزایش دهند. رکورد قبلی حدود 309 ترابیت بر ثانیه بود که توسط همین بنیاد ژاپنی در اکتبر سال گذشته میلادی ثبت شد.

این تیم نشان داده که می‌توان با تجهیزات معمول، سرعت اینترنت شگفت‌انگیزی داشت. البته دسترسی به چنین سرعتی به هیچ عنوان خارج از آزمایشگاه، ممکن نیست. مهندسان ژاپنی از تقویت‌کننده‌های سیگنال قدرتمند استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند پهنای باند سیگنال را به 37.6 ترا هرتز برسانند. به عبارت دیگر، میزان پهنای باند این اینترنت حدود 100 هزار برابر پهنای باند WiFi 7 است. به عبارت دیگر، نمی‌توان به چنین پهنای باندی با استفاده از مودم‌های معمول دست پیدا کرد.

رکورد سرعت اینترنت ژاپن یک رویای دست‌نیافتنی

واضح است که اینترنت چهارصد ترابیتی بیشتر یک رؤیا است و هزینه‌ی بالای تجهیزات، هیچ‌گاه اجازه‌ی ارائه چنین پهنای باندی را به کاربران معمولی نمی‌دهد. هرچند چنین فناوری می‌تواند باعث افزایش سرعت دیتاسنترها شود و در نهایت مشکلات قطعی سرورها به حداقل برسد. اما اگر چنین اینترنتی در اختیار شما قرار می‌گرفت، چه کاری با آن می‌توانستید انجام دهید؟ اگر بخواهیم مثال‌های کاربردی بزنیم، باید بگوییم که می‌توان بازی بالدرز گیت 3، رد دد ریدمپشن 2 و تمامی کلکسیون فال‌آوت را در کمتر از یک‌دهم ثانیه دانلود کرد.

باید خاطرنشان کرد که تجهیزات امروزی، اجازه‌ی دسترسی به پهنای باند غیرمعمول اینترنت را نمی‌دهند. بهترین مادربردهای موجود از تراشه شبکه با پشتیبانی از 10 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. حتی اگر امکان اتصال به چنین اینترنتی هم وجود داشته باشد، سرعت حافظه رم و SSD امکان ذخیره‌سازی با چنین سرعتی را نخواهند داشت. در نتیجه بهتر است در حال حاضر فکر اتصال به اینترنت با سرعت 402 ترابیت بر ثانیه را بیرون کنید! نظر شما چیست؟ آیا بعد از خواندن این مطلب، از سرعت اینترنت خود رضایت دارید؟

منبع: PCGAMER


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

Call of Duty احتمالا برای کراس‌اور ددپول و ولورین آماده می‌شود

این احتمال وجود دارد که به‌زودی شاهد کراس‌اور Call of Duty و فیلم مورد انتظار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *