رونمایی کواکبیان از اسم دولتش بعد از ثبت‌نام در انتخابات

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، «مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب اصلاح‌طلب مردم سالاری امروز(پنج شنبه) با حضور در ستاد انتخابات کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

وی پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، گفت: نام دولتی که بنده می خواهم با آن وارد عرصه انتخابات شوم، «دولت مردم‌سالار» و با شعار «صداقت با مردم» است. 

کواکبیان: بسیاری از بن بست های کشور به‌خاطر قوانین دست وپاگیر است

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: بسیاری از بن بست هایی که  امروزه در کشور داریم، به‌خاطر قوانین دست وپاگیر است، از این رو باید در چارچوب قانون اساسی تغییراتی لحاظ شود. 

کواکبیان در تشریح برنامه های انتخاباتی خود تصریح کرد:  تحقق جمهوریت، لغو تحریم ها و ارتباط با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی، ثبات و تقویت ارزش پول ملی با استقلال بانک مرکزی ، فسادزدایی از ارکان حکومت و حاکمیت قانون با دفاع از حقوق شهروندان ۵ برنامه‌های اصلی بنده در این دوره از انتخابات است. 

وی با بیان‌ اینکه کمترین رشد را در بین کشورهای منطقه از  لحاظ اقتصادی داریم ، گفت: شاخص های اقتصادی ما در سطح بین‌الملل و بین ۱۵ کشور همسایه بسیار پایین است. در وضعیت تجاری هم اوضاع بهتر نیست. نرخ پایدار تورمی دو رقمی است و نرخ بیکاری نیز بالاست. در بحث کاهش وابستگی به بودجه و همچنین در حوزه اقتصادی ۱۵ برنامه دارم که در صورت انتخاب آنها را اجرایی خواهم کرد.

نام نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت رسمی از ساعت ۸ صبح امروز – پنجشنبه ۱۰ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

مطابق قانون انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری باید در خرداد سال ۱۴۰۴ و بعد از پایان دوره چهارساله دولت سیزدهم برگزار می‌شد، که به‌علت سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش و شهادت آنان، زودتر از موعد برگزار می‌شود.  

طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفا، غیبت‏ یا بیماری بیش‏ از دو ماه‏ رئیس‏‌جمهور و یا در موردی که‏ مدت‏ ریاست‏‌جمهوری پایان‏ یافته‏ و رئیس‏ جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب‏ نشده‏ و یا امور دیگری از این‏ قبیل‏، معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور با موافقت‏ رهبری اختیارات‏ و مسئولیت‌های وی را برعهده‏ می‌گیرد و شورایی متشکل‏ از رئیس‏ مجلس‏ و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و معاون‏ اول‏ رئیس‏‌جمهور موظف‏ است‏ ترتیبی دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ ۵۰ روز رئیس‏ جمهور جدید انتخاب‏ شود.  

بر این اساس  رهبر معظم انقلاب اسلامی دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه «محمد مخبر» معاون رئیس‌جمهور را بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، به‌عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند.  

با تصویب رؤسای قوای مقننه و قضائیه و سرپرست قوه مجریه، و نیز تأیید شورای نگهبان، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات پنج روز ادامه خواهد داشت

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.  پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.  

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

ایرنا

نوشته رونمایی کواکبیان از اسم دولتش بعد از ثبت‌نام در انتخابات اولین بار در جهان صنعت نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

چرا علیرضا زاکانی به شهرداری بر نمی‌گردد؟

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز،  مهدی چمران در حاشیه دویست و چهل و ششمین جلسه شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *