روش جالب نوشتن کد مورس با استفاده از لپ تاپ [تماشا کنید]

این روزها که کد مورس به واسطه بازی همستر حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است، یک کاربر تصمیم گرفته روش جدید و نسبتاً ساده‌ای برای نوشتن آن ابداع کند. با این روش جدید می‌توان تنها با گشودن و بستن لولای لپ‌تاپ کد مورس نوشت، هرچند که خراب شدن لپ‌تاپ تان پای خودتان است!

کاربر Jesse Li در گیت‌هاب از پروژه لینوکسی خود پرده برداشته است که نوشتن کد مورس با لولای لپ‌تاپ را ممکن می‌کند. این پروژه با استفاده از یک لپ‌تاپ Lenovo Thinkpad به نمایش گذاشته شده است که می‌توانید ویدئو آن را ببینید.

نوشتن کد مورس با لپ تاپ

صرف نظر از تاثیر منفی احتمالی این کار بر عمر لولای لپ‌تاپ و احتمال آسیب دیدن لبه‌های آن، این یک روش جالب برای نوشتن کد مورس است و نشان می‌دهد روش‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد. در صورتی که نگران خراب شدن لپ‌تاپ خود نیستید یا همین حالا حسابی مستهلک شده است، می‌توانید از این پروژه لذت ببرید.

هرچند امروزه در وجود اینترنت و امکان انتقال داده‌ها با سرعت بالا، دیگر کد مورس برای مصرف‌کننده‌ها عملاً کاربردی ندارد، اما هنوز در مواردی چون عملیات نجات و نظایر آنها می‌تواند کاربردی باشد.

ژانویه امسال نشان داده شد با Wi-Fi می توان در مسافت سه کیلومتر تماس ویدیویی برقرار کرد. از ماه فوریه هم ویندوز ۱۱ شروع به اضافه کردن پشتیبانی از Wi-Fi ۷ کرده است. با این وجود هنوز برخی افراد از کد مورس استفاده می‌کنند که یک زبان متعلق به دهه ۱۸۳۰ میلادی است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود برنامه MiChat Lite-Chat, Make Friends برای اندروید

‏‏MiChat (تلفظ به عنوان my-chat) Lite یک برنامه پیام رسانی با ویژگی های بسیاری است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *