روش‌های کلاهبرداری با نات کوین؛ مراقب این راه‌های فریبنده باشید

نات کوین بدون شک یکی از موفق‌ترین پروژه‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال از حیث جذب کاربر است. از آنجایی که افراد زیادی، از جمله کاربران ناآشنا با بلاکچین و ارزهای دیجیتال، جذب نات کوین شده‌اند، متأسفانه موارد سوءاستفاده از علاقه‌مندان این بازی نیز زیاد است. در این مطلب رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری مرتبط با نات کوین را بررسی کرده‌ایم تا در صورت مواجهه با آنها، از قبل آمادگی داشته باشید و فریب نخورید.

روش‌های کلاهبرداری با نات کوین

با روی کار آمدن پلتفرم‌ها و فناوری‌های جدید، روش‌های کلاهبرداری و سوءاستفاده از افراد نیز، به‌روز می‌شود. در حال حاضر سه مورد کلاهبرداری بیشتر از سایر روش‌ها در مورد نات کوین دیده می‌شود؛ خرید و فروش نات کوین در بازارهای غیررسمی، خرید و فروش حساب‌های این بازی و ارسال لینک‌های جعلی به مقصد صفحات فیشینگ، رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری با نات کوین هستند که در ادامه هر کدام را توضیح می‌دهیم.

خرید و فروش نات کوین در گروه‌های تلگرامی

نات کوین در محیط تلگرام راه‌اندازی شده است و طبیعتاً در گروه‌های تلگرامی زیادی درباره این بازی گفت‌وگو می‌شود. برخی افراد که به دنبال سوءاستفاده از فضای هیجانی موجود در رابطه با نات کوین هستند، تلاش می‌کنند از مسیر خرید و فروش نات کوین وارد شده و از اطلاعات کم قربانیان خود سوءاستفاده کنند. روش کار این افراد در برخی موارد، به این صورت است که با وعده‌هایی مثل خرید یا فروش نات کوین با نرخ‌هایی بالاتر یا پایین‌تر از بازارهای رسمی، افراد را به خود جلب می‌کنند. توجه داشته باشید خرید و فروش نات کوین در گروه‌های تلگرامی و بازارهای غیررسمی، رفتاری پرخطر بوده و ریسک سرقت دارایی شما توسط طرف مقابل وجود دارد.

افرادی که به دنبال سوءاستفاده از کاربران باشند، بعد از فریب قربانی و دریافت ریال برای فروش نات کوین یا دریافت NOT برای خرید در ازای ریال، ممکن است از دسترس خارج شوند. از آنجایی هم که اغلب این افراد ناشناس بوده یا هویت جعلی دارند، پیگیری این کلاهبرداری برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

جهت خرید و فروش نات کوین می‌توانید به بازارهای رسمی مثل صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس مراجعه کنید. در این پلتفرم‌ها خیالتان از بابت نرخ و همین‌طور واریز و برداشت ریال یا ارزهای دیجیتال راحت است. ضمن اینکه در صورت مواجهه با هر مشکلی در روند واریز و برداشت نات کوین، می‌توانید با پشتیبانی ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. اگر برای برداشت نات کوین‌های خود از داخل ربات بازی و فروش آن نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از مطلب آموزش برداشت و فروش نات کوین مجله نوبیتکس نیز کمک بگیرید.

خرید و فروش حساب‌های بازی

قبل از هر چیز باید بدانید که امکان انتقال حساب‌های بازی نات کوین وجود ندارد و هر حساب بازی با یک حساب کاربری تلگرام پیوند خورده است. با این حال، برخی افراد ممکن است پیشنهاد خرید حساب شما یا فروش یک حساب حاوی توکن‌های NOT را به شما بدهند. در این فرایند ممکن است از حساب تلگرام شما سوءاستفاده شده یا وجهی که وعده آن داده شده است، به شما پرداخت نشود. اگر حساب تلگرام شما که در آن نات کوین دارید، حساب اصلی‌تان است، طبیعتاً فروش آن با توجه به اطلاعات محرمانه‌ای مثل چت‌ها، فایل‌ها و سوابق کاربری که در اختیار طرف مقابل قرار می‌گیرد، منطقی نیست و حریم خصوصی شما را نقض می‌کند.

از طرفی، حتی اگر اطلاعات حساب برای شما مهم نباشد، باز هم این روش نامتعارف است و امکان سوءاستفاده یا از دسترس خارج شدن طرف مقابل بعد از گرفتن کنترل حساب وجود دارد. به جای این کار، می‌توانید به‌راحتی نات کوین‌های خود را در بازارهای رسمی صرافی‌ها بفروشید. اگر هم به دنبال داشتن یک حساب نات کوین هستید، می‌توانید از طریق ربات بازی این کار را انجام دهید؛ اما توجه داشته باشید که استخراج نات کوین هفته‌هاست به پایان رسیده است و دیگر امکان بازی‌کردن مثل گذشته در آن وجود ندارد.

لینک‌های جعلی و سایت‌های فیشینگ

در حال حاضر که استخراج نات کوین تمام شده و ایردراپ این توکن نیز انجام شده است، ممکن است افراد کلاهبردار با ارسال لینک‌هایی که در ظاهر به بازی نات کوین یا ربات‌های تلگرامی مشابه مربوط هستند، به دنبال فریب افراد باشند. این روش در مورد هر پروژه دیگری صدق می‌کند و محدود به فضای ارزهای دیجیتال هم نیست. برای پیشگیری، هرگز روی لینک‌هایی که افراد ناشناس در چت خصوصی یا گروه‌های عمومی تلگرام ارسال می‌کنند، کلیک نکنید و قبل از هر کاری آن را اعتبارسنجی کنید و مطمئن شوید آدرس درست و مطابق با صفحه‌ای است که می‌خواهید به آن مراجعه کنید.

ضمناً، توجه داشته باشید که کیف پول ارز دیجیتال خود را نباید به ربات‌های تلگرامی ناشناس یا سایت‌های مشکوک متصل کنید. این کار امکان سرقت دارایی از کیف پول شما را به افرادی می‌دهد که پشت این ربات‌ها یا سایت‌های جعلی هستند. به‌طور کلی هم بهتر است از کیف پول اصلی خود که دارایی‌ها شما در آن قرار دارد برای فعالیت در بازی‌های تلگرامی استفاده نکنید تا درصورت بروز مشکلات امنیتی، دارایی شما تهدید نشود.

سؤالات متداول

گروه‌های تلگرام برای خرید و فروش نات کوین امن هستند؟

خیر، خرید و فروش در بازارهای غیررسمی مانند گروه‌های تلگرامی رفتاری پرخطر بوده و بهتر است برای معامله نات کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال مطمئن مثل نوبیتکس استفاده کنید.

آیا امکان خرید و فروش حساب بازی نات کوین وجود دارد؟

حساب‌های نات کوین را نمی‌توان جابه‌جا کرد و هر حساب با یک کاربر تلگرام پیوند خورده است.

چگونه می‌توانم نات کوین ارزان بخرم یا گران بفروشم؟

فروش نات کوین ارزان یا خرید با قیمت بالاتر از بازار، یکی از راه‌های فریب کاربران است و باید در مواجهه با آنها بسیار مراقب باشید. ضمناً نباید جایی غیر از بازارهای رسمی مثل صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز شناخته‌شده نات کوین خرید و فروش کنید.

نوشته روش‌های کلاهبرداری با نات کوین؛ مراقب این راه‌های فریبنده باشید اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه چقدر است؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه با نوسانات زیادی مواجه شده است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *