روزهای برزخی بورس و اثر دیدگاه افراد نزدیک به جلیلی بر رفتار سهامداران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
روزبه شریعتی با بیان اینکه بازار در دو هفته گذشته به دلیل انتخابات، چشم‌انداز سیاسی و اقتصادی مبهم، عدم‌ثبات رویه‌های اقتصادی و تمام مشکلات دولت قبلی شرایط بغرنجی را پشت‌سر گذاشت به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: طی هفته اخیر کاهش نرخ اخزا یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که اثر مثبت گذاشت.


علاوه‌بر این از هفته گذشته دو صندوق اهرمی هرکدام با هزار میلیارد تومان واحدهای ممتاز و عادی شروع به پذیره‌نویسی کرده و در حال خرید سهام هستند. این موضوع نیز اثر قابل‌توجهی روی روند بازار گذاشت.


اگر انتخابات با قالیباف و پزشکیان به دور دوم می‌رفت، بورس واکنش مثبت نشان می‌داد. چون تیم اقتصادی قالیباف نسبت به اقتصاد آزاد مبتنی بر عرضه و تقاضا نگاه مثبت داشته و به‌نظر بازار سرمایه منتفع می‌شد و شرایط از دولت رئیسی وضعیت بهتری پیدا می‌کرد اما با حضور جلیلی و پزشکیان در دور دوم اکنون بازار در شرایط برزخ به‌سر می‌برد.


با بازگشایی دامنه‌نوسان عده‌ای که از آینده انتخابات ترس داشتند در صف‌ فروش ظاهر شدند و وضعیت بازار ریزشی شد. نگاه افراد نزدیک به جلیلی که به دلارزداها معروف هستند، نگاه اقتصادی سوسیالیستی است و این نگاه بر بورس اثر منفی گذاشته و ذهنیت سنگینی تعطیلی بورس‌کالا و… باعث‌شده تا سرمایه‌گذاران احتیاط بیشتری درخصوص معامله در این هفته به خرج دهند.


در نهایت وضعیت در این هفته در شرایط برزخی خواهد ماند و امیدوار بود افرادی سر کار بیایند که نگاه منطقی‌تری در اقتصاد داشته باشند و نگاه اقتصاد دولتی صرف نداشته باشند.

انتهای پیام

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل یک روزنامه از موقعیت نامزدها پس از آخرین مناظره انتخاباتی؛ شرایط برای سعید جلیلی سخت شد

| ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ۱۸:۳۰:۰۰ | | روزنامه دنیای اقتصاد معتقد است که شرایط برای سعید جلیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *