رنگ‌هایی که در دکوراسیون با مرجانی هماهنگ می‌شوند • دیجی‌کالا مگ

به نظر می‌رسد که صورتی دنیای طراحی را دگرگون کرده است. از صورتی نسل هزاره‌ی ترند شده گرفته تا رنگ صورتی باربی، صورتی باری دیگر به شکلی جدی وارد دنیای طراحی شده است. در واقع، اکنون بسیاری رنگ صورتی را به عنوان یک رنگ خنثی جدید می‌شناسند. رنگی که متناسب با این اصل جدید باشد هم مرجانی است. مرجانی به رنگ صورتی گرم و هلویی با ته رنگ طلایی و نارنجی گفته می‌شود. مرجانی علیرغم ظاهر منحصربه‌فردش، به خوبی با رنگ‌های مختلف، از رنگ‌های خنثی گرفته تا رنگ‌های آبنباتی و مانند آن هماهنگ می‌شود. برای اینکه از مرجانی، این رنگ محبوب این روزها در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، باید رنگ‌هایی که با آن ست می‌شوند را بدانید. در این مقاله، درباره‌ی ۲۰ رنگ هماهنگ با مرجانی می‌خوانید.

به چه رنگی مرجانی می‌گویند؟

مرجانی رنگی که به خانه حال و هوایی مثبت، شاد و گرم می‌بخشد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای رنگ فضاهای سراسر خانه‌ی شما باشد و به ایجاد فضایی دلپذیر و پر جنب و جوش پر از انرژی و خوش‌بینی کمک کند. مرجانی رنگی پر جنب و جوش و شاد است که حتی مقادیر کم آن هم می‌تواند به یک اتاق فضایی جالب و جذاب ببخشد. از رنگ‌هایی مانند این می‌توان به‌عنوان ویژگی‌ای برای جلب توجه و ایجاد یک نقطه‌ی کانونی در فضاهای کوچکتر استفاده کرد. رنگ مرجانی به ویژه در حمام برای افزودن سبک و درام بهترین گزینه است. شما می‌توانید رنگ مرجانی را روی یک دیوار اصلی از این فضا امتحان کنید تا جلوه‌ای دراماتیک ایجاد شود.

با انتخاب رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹، این رنگ در طول چند سال گذشته جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در طراحی داخلی تثبیت کرده و در طراحی مبلمان و برای رنگ‌آمیزی دیوارها یا لوازم جانبی استفاده می‌شود. چه بخواهید با ایده‌های رنگ‌آمیزی یک طرح مرجانی تأثیرگذار ایجاد کنید و چه از این رنگ برای آوردن حاشیه‌های جذاب و نشاط‌آور به اتاق استفاده کنید، ارتباط رنگ مرجانی با دنیای طبیعی آن را به انتخابی آرامش‌بخش و جاودانه تبدیل می‌کند.

مرجانی که از ترکیب سه رنگ گرم، قرمز، نارنجی و صورتی ایجاد شده  و مظهر یک رنگ گرم است. این رنگ که روزهای گرم تابستان را در ذهن تداعی می‌کند، با ارتباطش با اقیانوس سواحل زیبا را به یاد می‌آورد و رنگی واقعا همه کاره است. رنگ مرجانی می‌تواند به ما احساس گرما، دنج بودن، آرامش و همچنین شادابی و انرژی بدهد.

رنگ‌های هماهنگ با مرجانی

برای اینکه این رنگ بیشترین تأثیر را در فضای داخلی داشته باشد، باید رنگ‌های هماهنگ با آن را هم به کار ببرید. در ادامه، با ۲۰ رنگ هماهنگ با مرجانی آشنا می‌شوید.

۱. مرجانی و قرمز تیره

قرمز و صورتی به طور طبیعی با هم هماهنگ می‌شوند. بنابراین، جای تعجب نیست که قرمز یاقوتی تیره رنگ هماهنگ با مرجانی باشد. این دو در کنار هم فضایی رمانتیک را ایجاد می‌کنند، اتاق خوابی با رنگ‌های قرمز تیره تودوزی و پرده‌ها و همچنین کاغذ دیواری مرجانی در سراسر دیوارها اتاق خوابی شیک و جذاب است.

۲. مرجانی و سبز آبی

رنگ سبز آبی و مرجانی با هم محیطی آرام‌بخش ایجاد می‌کنند، به خصوص وقتی که با طرح رنگ‌های بلوطی و رنگ‌های سفید متعادل شوند. می‌توانید اتاق خواب را با دیوارهایی به رنگ آبی روشن پوشاند و ملافه‌ها را مرجانی انتخاب کرد تا روشنی را به ارمغان بیاورند. هماهنگی رنگی مرجانی و سبز آبی با یکدیگر حس دریایی و ساحلی را القا می‌کنند و بلافاصله به شما احساس آرامش می‌دهند.

۲,۰۹۰,۰۰۰

تومان

۱,۷۷۰,۰۰۰

تومان

۳. مرجانی و آبی سرولین

هوس نسخه‌ی جسورتری از آبی را دارید؟ همیشه می‌توانید به دنبال یک رنگ آبی سرولین جسورانه‌تر باشید. فضایی با کاغذدیواری الهام‌گرفته از صخره‌های مرجانی که دیوارها را پوشانده و یک میز به شکل گاری طلایی با تم ماهی متناسب با آن پس‌زمینه‌ی ساحلی را به معنای واقعی کلمه خواهد داشت. صندلی‌های ناهار‌خوری مرجانی و آباژور مرجانی رنگ به رنگ آبی تیره‌ی کاغذ دیواری حال و هوایی شادتر می‌بخشد.

۴. مرجانی و کرمی

مرجانی می‌تواند رنگ درخشان‌تری باشد. بنابراین، برای آرام کردن فضای اطراف آن، همیشه می‌توانید رنگ‌های خنثی بیشتری را به کار ببرید. در یک اتاق خواب، دیوارها را به رنگ کرمی و قاب تخت خواب را مرجانی انتخاب کنید. به این ترتیب، رنگ کرمی دور قاب تخت مرجانی را احاطه کرده و فضایی مینیمالیستی ایجاد می‌کند. برای کف اتاق هم سرامیک یا پارکت‌های طرح‌دار کرم و مرجانی انتخاب کنید تا پس‌زمینه‌ی آن را کامل کنند و در عین حال، با نقوش خود سبک آرت دکو را تداعی کنند.

۵. مرجانی و بادمجانی

اگر در مناطقی با آب و هوای گرم و استوایی زندگی می‌کنید، می‌توانید از محیط طبیعی اطراف خود برای طراحی داخلی الهام بگیرید. استفاده از عناصر ساحلی مانند آباژورهایی با طرح درخت نخل، وسایل و لوازم بافته شده و ته‌رنگ‌های آبی دریایی یک منطقه‌ی ساحلی با آب و هوای استوایی را تداعی می‌کند. رنگ‌های ماسه‌ای در پارکت‌ها و فرش‌های کف اتاق به تعادل دیوارها با رنگ مرجانی کمک می‌کنند، حواس هم را به زمینه‌ی این فضا جلب می‌کنند و فضای اتاق را ساحلی‌تر خواهند کرد.

۶. مرجانی و زغالی

یک مبل به رنگ مرجانی تیره با کابینت‌های زغالی در یک فضای نشیمن- ناهارخوری با پلان باز، حسی پیچیده ایجاد می‌کند. یک میز عسلی مشکی رنگ باعث می‌شود پالت رنگی این فضا یکپارچه به نظر برسد و ته‌رنگ‌های طلایی در لوستر و سخت‌افزار این فضا، درخشندگی را برای تکمیل رنگ مرجانی به ارمغان می‌آورد.

۷. مرجانی و سفید

سفید تقریبا به هر رنگی می‌آید و مرجانی هم از این قاعده مستثنی نیست. یک اتاق خواب با ملافه‌های مرجانی با حاشیه‌های دالبر، لحاف چهارخانه‌ی سفید و مرجانی و کاغذ دیواری طرح‌دار در پس‌زمینه‌ی آن جذابیتی دوچندان دارد. رنگ سفید باعث می‌شود که اتاق حال و هوای همه‌ی رنگ‌ها را به خود بگیرد و فضایی مطبوع و دلنشین داشته باشد.

۸. مرجانی و سرمه‌ای

یک اتاق خواب شیک و مدرن با رنگ سرمه‌ای به عنوان رنگ اصلی، با یک پتوی مخملی و کوسن‌های رنگارنگ به زیبایی تزیین می‌شود. به کار رفتن رنگ مرجانی در صندلی، بالش و تابلوهای هنری این اتاق خواب را درخشان می‌کند. در چنین اتاقی، خاکستری به عنوان واسطه‌ای بین دو رنگ پررنگ مرجانی و سرمه‌ای عمل می‌کند و می‌توان آن را در کاغذ دیواری، مبلمان و پرده‌ها به کار برد.

۹. مرجانی و عنابی

مرجانی که معمولا رنگی روشن محسوب می‌شود با رنگ عنابی در یک اتاق نشیمن عمیق‌تر خواهد شد. رنگ‌های کرم و عنابی پالت رنگی این اتاق را بیشتر می‌کنند و به آن ظاهری ظریف و لطیف می‌دهند. ویژگی‌ها و رنگ‌های زمینی و خاکی به کار رفته در اشیای این اتاق مانند میزهای سنگی، صندلی‌های مخملی و حاشیه‌های خمیده باعث می‌شود تا این اتاق احساس راحتی بیشتری پیدا کند.

۱۰. مرجانی و سبز پاستلی

سبز پاستلی یک رنگ هماهنگ با مرجانی است و ترکیب این دو رنگ می‌تواند به هر فضایی حال و هوای شادتری بدهد. یک آشپزخانه با فضایی مطبوع و پیشخوان جزیره‌ای به رنگ مرجانی که با رنگ سفید هماهنگ شده است ظاهری چشمگیر خواهد داشت. این پیشخوان با پایه جزیره‌ای به رنگ مرجانی با هود و کابینت‌هایی به رنگ سبز پاستلی و حاشیه‌های بلوطی به خوبی هماهنگ می‌شود تا فضایی خاکی و روشن ایجاد کند.

۱۱. مرجانی و گردویی چوبی

دیوارهای اتاق کودک را با کاغذ دیواری دارای حاشیه‌های مرجانی درخشان بپوشانید تا پس‌زمینه‌ای برای چیدمان تخت دوطبقه شایان ستایش او شود. استفاده از رنگ‌های کرمی و قهوه‌ای در این اتاق تعادلی برای ایجاد فضایی شاد و سرزنده ایجاد می‌کنند. به طور خاص، رنگ گردویی در قاب‌های چوبی، آویزهای بافته شده و سبدهای به کار رفته برای تزیین این اتاق به آن یک حس گرم و دنج می‌بخشند.

۱۲. مرجانی و بنفش

رنگ‌های بنفش غنی، عمق و نرمی قاب تخت خواب مرجانی رنگ و منسوجات یک اتاق خواب را به خوبی به نمایش در می‌آورند. این رنگ‌ها از رنگ‌های توتی تیره تا رنگ‌های اسطوخودوسی روشن‌تر در بالش‌ها متفاوت خواهند بود و به یک پالت رنگی مرجانی که آن هم تناژهای رنگی تیره‌تر و روشن‌تر برای ظاهری چندلایه دارد، شبیه خواهد بود.

۱۳. مرجانی و سبز نعنایی

برای ایجاد یک طرح رنگی بازیگوشانه، دیوارهای مرجانی با کاشی کاری‌های سبز دریایی را در یک آشپزخانه با یکدیگر ترکیب کنید. بالای پیشخوان آشپزخانه هم قفسه‌ای برای نگهداری گیاهان سبز آویزان کنید. بسیاری از گیاهان رنگ سبز نعنایی را به نمایش می‌گذارند، در حالی که پیشخوان‌ها و دیوارهای بلوطی رنگ آن را با حال و هوایی طبیعی و خاکی فضای این آشپزخانه را متعادل خواهند کرد.

۱۴. مرجانی و برنجی

برای اینکه مرجانی احساس زیبایی داشته باشد، همیشه ایده‌ی خوبی است که از ته‌رنگ‌های برنجی استفاده کنید. به عنوان مثال، فلز برنج را در قفسه‌ی کتاب، لامپ، میله‌های پرده و میزی با طرحی برجسته به کار ببرید. به این ترتیب، مطمئن خواهید بود که همه چیز در فضای این اتاق منسجم است. رنگ مرجانی را هم در آثار هنری، اشیای دکورها و سایر وسایل این اتاق به کار ببرید. این کار باعث می‌شود که فضای اتاق شاد، روشن و سرزنده باشد.

۱۵. مرجانی و خاکستری

خاکستری رنگی است که معمولا در دکوراسیون و طراحی داخلی دست کم گرفته می‌شود. با‌این‌حال، این رنگ ابری در آرام‌تر کردن رنگ‌های پررنگ‌تر مانند مرجانی بسیار مؤثر خواهد بود. یک مبل خاکستری روشن در یک قسمت از اتاق نشیمن و رنگ خاکستری تیره‌تری در اثاثیه پس زمینه‌ای ساده برای کوسن‌هایی به رنگ مرجانی و تابلوی هنری با ترکیبی از همین رنگ فراهم می‌کند. به این ترتیب، فضایی شادتر و سرزنده‌تر ایجاد خواهد شد.

۱۶. مرجانی و نارنجی روشن

آیا می‌خواهید فضای اتاق خواب را به سبک ماکسیمالیسم طراحی کنید؟ در این صورت، رنگ مرجانی زیبا را با رنگ‌های شادی مانند زرد ست کنید. در چنین اتاقی، می‌توانید رنگ نارنجی روشن را برای بالش‌ها و لامپ‌‌ها انتخاب کنید. این رنگ همراه با رنگ‌های شاد و رنگین کمانی فراوان باعث می‌شود که رنگ مرجانی بیش از پیش بدرخشد. این پالت رنگی الهام گرفته از آرت دکو با آینه‌هایی با طرح خورشید درخشان و تزئینات برنجی تکمیل می‌شود.

۱۷. مرجانی و اسطوخودوسی

دیوارهای مرجانی و حاشیه‌ها و ته‌رنگ‌های اسطوخودوسی برای ایجاد سبک کاتیج کور در یک خانه بهترین گزینه‌ها هستند. رنگ مرجانی روشن به کار رفته در دیوارها، رنگ‌های مختلف بشقاب‌های آویزان شده روی آن‌ها، شاخ و برگ یک مانسترای سبز رنگ و قاب عکس‌هایی با قاب‌های سفید و اسطوخودوسی همه در کنار هم باعث می‌شوند یک اتاق با حال و هوایی لطیف، عجیب و شاد ایجاد شود. اثاثیه‌ی سنتی‌تر مانند صندلی‌هایی با طرح‌های متقاطع سفید و کابینت‌های ساده، پس‌زمینه‌ی این فضا را کامل می‌کنند.

۱۰۹,۰۰۰

۹۹,۰۰۰

تومان

۱۸. مرجانی و عسلی

در صورتی که رنگ مرجانی با رنگ‌های چوبی مناسب ترکیب شود، می‌تواند به رنگی خنثی‌تر تبدیل شود. یک جزیره‌ی آشپزخانه با رنگ عسلی را تصور کنید که طرح چوبی را با رنگ مرجانی در کابینت‌ها ترکیب می‌کند. به کار بردن رنگ‌های سیاه و سفید در اثاثیه و بک اسپلش با رنگ‌های ملایم هم پیچیدگی این طراحی داخلی را افزایش می‌دهد.

۱۹. مرجانی و سبز دریایی

حمام همیشه مکانی جالب برای بازی با طرح و رنگ است. در این فضا، سبز روشن دریایی با مرجانی به خوبی هماهنگ می شود تا حال و هوایی شاد و سرزنده ایجاد کند. سبز دریایی برای فضایی مانند حمام کاملا مناسب است زیرا حسی شبیه به آبگرم دارد. با‌این‌حال، وقتی در مجاورت رنگی پر جنب و جوش مانند مرجانی قرار می‌گیرد، حس شادابی و سرزندگی آن بیشتر از قبل می‌شود.

۷,۰۰۰,۰۰۰

۳,۹۹۰,۰۰۰

تومان

۸,۰۰۰,۰۰۰

۵,۸۴۰,۰۰۰

تومان

۲۰. مرجانی و آبی کبالت

چه کسی گفته است فضاهای طراحی شده به سبک فارم هاوس نمی‌توانند رنگی داشته باشند؟ به کار بردن رنگ‌های مختلف در یک آشپزخانه‌ی طارحی شده به سبک فارم هاوس مرزهای طراحی داخلی را در می‌نوردد. طرح‌های کلاسیک مانند چهارخانه و ترکیبات چوبی برنجی به این فضای حال و هوایی بهتر می‌بخشد. به کار بردن آبی کبالت در صندلی‌های جزیره و پیشخوان اگر روی یک رانر مرجانی طرح‌دار قرار بگیرند، این رنگ‌ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب می‌کنند و به این فضا ظاهری چشمگیر می‌دهند.

کلام آخر

مرجانی رنگ گرم تابستانی است که می‌تواند به هر فضایی آرامش و انرژی را همراه با هم بدهد. از این رنگ در کنار رنگ‌های خنثی مانند خاکستری یا رنگ‌های شادتر و زنده‌تر مانند زرد و نارنجی استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. رنگ مرجانی را می‌توانید هم به عنوان رنگ اصلی طراحی داخلی و هم به عنوان رنگ مکمل رنگ‌های اصلی به کار ببرید.

منبع: thespruce


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی اقتصادی؛ صرفه جویی در هزینه ها بدون کاهش کیفیت

در عصر حاضر، همه ما به دنبال راه‌های مؤثر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار هستیم. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *