رقیب انویدیا به کلاهبرداری مالی متهم شد

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نیمه هادی که با معرفی NE6000 DPU به یک رقیب جدی برای انویدیا تبدیل شده بود، به کلاهبرداری مالی متهم شده و به زودی از بورس شنژن حذف می‌شود. این خبر باعث شوکه شدن سرمایه‌گذاران و سقوط ناگهانی ارزش سهام شرکت Beijing Zuojiang Technology شده است.

شرکت Beijing Zuojiang Technology که به عنوان رقیب بالقوه انویدیا شناخته می‌شود، به زودی قرار است به اتهام کلاهبرداری مالی از بورس اوراق بهادار شنژن حذف شود.

این اتهامات زمانی به شرکت Beijing Zuojiang Technology وارد شد که این غول فناوری چینی در ارائه گزارش حسابرسی مالی خود برای سال 2023 ناتوان ماند، روندی که باعث شد بورس شنژن فرایند حذف نام آن را آغاز کرده و چهارچوب زمانی 26 جولای را برای آن تعیین کند.

به گزارش Tomshardware، این شرکت که در سال 2007 تاسیس شد، در ابتدا بر روی تولید سخت‌افزارهای مرتبط با امنیت سایبری متمرکز بود. با این حال، در اواخر سال 2022 تمرکز خود را به سمت توسعه واحد‌های پردازش داده (DPU) با الهام از رونق هوش مصنوعی در چین تغییر داد.

رقیب جدی انویدیا در تولید DPU

Beijing Zuojiang Technology پس از مدتی NE6000 DPU را معرفی کرد و مدعی شد که با Bluefield-2 DPU ساخت انویدیا رقابت می‌کند. علاوه بر این، گفته شد که این سخت‌افزار جدید با هدف سرمایه‌گذاری بر روی تقاضای رو به رشد زیرساخت‌های محاسباتی مرتبط با پروژه‌های AI توسعه یافته است.

علی‌رغم چنین ادعاهای بزرگی، فروش DPU این شرکت در سال 2022 بسیار ناامیدکننده بود و تنها یک قرارداد خرید برای 400 واحد از این DPU به ثبت رسید.

 

Bluefield-2 DPU ساخت انویدیا

کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) تمام گزارش‌های مالی 2023 شرکت Zuojiang را نادرست تشخیص داد که منجر به تصمیم حذف از بورس شد.

در همین رابطه بخوانید:

AMD آماده نبرد با انویدیا می‌شود؛ معماری چیپلت در GPUهای جدید؟

– رشد باورنکردنی 769 درصدی سود سالانه و افزایش 10 درصدی ارزش سهام انویدیا

سرمایه‌گذاران این شرکت نیز با شنیدن اخبار مرتبط با کلاهبرداری نیز شوکه شده‌اند، چرا که سهام Zuojiang حدود یک سال قبل به بالاترین سطح (بیش از 41 دلار) رسید. البته این روند پس از مدتی معکوس شد و با انتشار خبرهای مرتبط به کلاهبرداری به 0.95 دلار سقوط کرد.

رسانه‌های داخلی کشور چین گزارش‌های گوناگونی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد با ورشکستگی شرکت‌های کوچک‌تر، صنعت نیمه‌هادی چین به زانو درآمده است. بیست و سه شرکت فعال در حوزه نیمه هادی از سال گذشته درخواست‌های IPO خود را پس گرفته‌اند، چرا که سرمایه‌گذاران نسبت به این بازار شدیداً محتاط شده‌اند.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا صنعت نیمه هادی چین می‌تواند دوام آورده و با انحصار آمریکا مقابله کند؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود برنامه Screen Mirroring – Miracast برای اندروید

‏‏Screen Mirroring – All Mirror، به شما کمک می کند یک صفحه گوشی کوچک را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *