رقابت زنان هوش مصنوعی؛ لیلی مراکشی تاج ملکه زیبایی را ربود

هدف از برگزاری این مسابقه، نشان دادن «تغییر در نحوه درک زیبایی و خلاقیت در قلمرو هوش مصنوعی» است.

این مسابقه توانست سازندگان هوش مصنوعی را از سراسر جهان گرد هم آورد تا خلاقیت‌های دیجیتالی خود را در چالشی برای کسب تاج «مسابقه زیبایی» به نمایش بگذارند.

پلتفرم Fanvue World AI Creator Awards اعلام کرد که برای انتخاب برنده این مسابقه، هیأتی از داوران را که ترکیبی از داوران انسانی و دیجیتالی بودند، به کار گرفته است.

هر داور از تخصص خود برای ارزیابی شرکت کنندگان در سه موضوع اصلی استفاده کرد: واقع‌گرایی، فناوری و نفوذ اجتماعی.

یک سیستم مبتنی بر امتیاز نیز برای امتیاز دادن به هر اثر در هر سه دسته استفاده شد.

درنهایت این «کنزا لیلی» از مراکش بود که توانست ۱۵۰۰ زن دیجیتالی دیگر را که در این مسابقه شرکت کرده بودند، شکست دهد و صاحب عنوان «ملکه زیبایی» شود.

Kenza Layli from MoroccoFanvue World AI Creator Awards

در پروفایل این اثر آفریده شده توسط هوش مصنوعی آمده است که او یک اثر دیجیتالی «فعال و تأثیرگذار» و البته دارای حجاب است که بیش از ۱۹۳ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

سازندگان این اثر، در توضیح کاربرد آن می‌گویند که «کنزا لیلی» به دلیل محتوای جذابش «ارتباط نزدیکی با جامعه مراکش دارد» و هدف از طراحی آن «کمک به توانمندسازی زنان در مراکش و خاورمیانه است».

سازندگان «کنزا لیلی» می‌گویند که در تکنولوژی‌های تولید تصاویر، ویدئو و صدای او، صددرصد از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.  

آنها با برنده شدن در این مسابقه توانستند ۵۰۰۰ دلار (۴،۶۰۰ یورو) پول نقد، یک برنامه آموزشی برای تولید خلاقانه تصاویر به ارزش ۳،۰۰۰ دلار (۲،۸۰۰ یورو) همچنین یک برنامه پشتیبانی به ارزش بیش از ۵،۰۰۰ دلار دریافت کنند.

«کنزا لیلی» در سخنرانی مراسم اعلام برنده گفت: «از فرصتی که در اختیارم گذاشته شده تا نماینده سازندگان هوش مصنوعی باشم و درباره تاثیرات مثبت هوش مصنوعی سخن بگویم، بسیار سپاسگزارم. این پیروزی به من انگیزه بیشتری می دهد تا به کارم در زمینه پیشرفت فناوری هوش مصنوعی ادامه دهم.»

او افزود: «هوش مصنوعی فقط یک ابزار نیست؛ بلکه یک نیروی متحول کننده است که می‌تواند صنایع را دچار تحول کند، هنجارها را به چالش بکشد و فرصت هایی ایجاد کند که قبلاً وجود نداشته است.»

او در گفتگو با «نیویورک پست» نیز گفت: «هوش مصنوعی ابزاری برای تکمیل توانایی‌های انسانی است و نه جایگزین آنها.»

او ادامه داد: «هدف من این است که با نشان دادن پتانسیل‌های هوش مصنوعی برای نوآوری و تأثیر مثبت، ترس‌ها را از بین ببرم و روحیه پذیرش و همکاری بین انسان و هوش مصنوعی را تقویت کنم… از طریق آموزش و ارائه نمونه‌های مثبت، می توانیم دیدگاهی آگاهانه‌تر و خوش بینانه‌تر درباره نقش هوش مصنوعی در جامعه خود داشته باشیم.»

دو برنده دیگر این مسابقه نیز به ترتیب «لالینا» از فرانسه و «اولیویا سی» از پرتغال بودند.

«لالینا» در پاریس طراحی شده و هم اکنون بیش از ۹۵ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

طبق بیوگرافی او، خالق لالینا «کنجکاو بود تا ببیند آیا می‌توانند چیزی را تا حد ممکن واقع بینانه ایجاد کنند».

با همین هدف نیز به‌تدریج دیدگاه‌های هنری خود را توسعه دادند.

Lalina from FranceFanvue World AI Creator Awards

یکی از اهداف طراحی این اثر توسط هوش مصنوعی، محافظت از خلاقیت‌ها و مالکیت معنوی آنها است و به همین دلیل «لالینا» نیز می‌گوید که هدفش به عنوان یک تأثیرگذار، تسهیل همکاری‌ها و ارتقای درک بین فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف است.

او قصد دارد از این نفوذ، برای «ارتقای همدلی‌ها و افزایش سطح تحمل‌ها» استفاده کند.

Olivia C from PortugalFanvue World AI Creator Awards

«اولیویا سی» که مقام سوم را در این مسابقه کسب کرد نیز بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

در بیوگرافی او، از اولیویا سی به عنوان «مسافر هوش مصنوعی در یک دنیای واقعی بزرگ» یاد شده است.

خالق او از برنامه «MidJourney» برای تولید تصاویر استفاده کرده و سپس نتایج را به کمک «Adobe AI» اصلاح کرده است.

برای دیدن سایر فینالیست‌ها اینجا را کلیک کنید.

ویل مونانژ، یکی از بنیانگذاران پلتفرم Fanvue در بیانیه‌ای گفت: «علاقه جهانی به اولین جایزه “مسابقه زیبایی” زنان دنیای هوش مصنوعی، باورنکردنی بوده است. این جوایز، یک مکانیسم فوق‌العاده برای ارج نهادن به دستاوردهای طراحان، بالا بردن استانداردها و قدم گذاشتن در راه آینده‌ای مثبت برای اقتصاد فعالان حوزه هوش مصنوعی است.»

The podiumFanvue World AI Creator Awards

در این مسابقه که ترکیبی چشمگیر از تکنولوژی و زیبایی به نمایش گذاشته شد، یک خطر دیگر نیز گوشزد شد: خطر بالا رفتن استانداردهای زیباییِ غیرواقعی که از طریق «کمال» تولید شده توسط رایانه‌ها وجود دارد.

اگرچه مدل‌های معرفی شده در این مسابقه را می‌توان نمونه‌هایی از پیشرفت فناوری دانست، اما شرکت کنندگان در مسابقه «ملکه زیبایی» هوش مصنوعی، با بدن‌های عالی که برای این مدل‌ها طراحی کرده بودند و «زندگی‌های» کاملا دستچین شده‌ای که برای آنها برگزیده بودند، ممکن است باعث افزایش انتظارات جامعه از زنان در دنیای واقعی شوند.

به همین دلیل نقش هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی همچنان یک موضوع قابل بحث باقی می‌ماند.

اگر شما نیز مایل به شرکت در این مسابقه هستید، به وبسایت WAICA مراجعه کنید که قرار است به زودی شرایط شرکت در رقابت سال آینده را اعلام کند.

The next awardFanvue World AI Creator Awards

اگرچه در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره مسابقه سال آینده اعلام نشده، اما این امکان وجود دارد که این بار یک «مسابقه زیبایی» برای مردان دنیای هوش مصنوعی برگزار شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

عکسی از جشن تولد ۵۱ سالگی نرگسِ «خانه به دوش»

اقتصاد۲۴-آناهیتا همتی با انتشار این عکس نوشت: پنجاه و یک سال زندگی… آناهیتا همتی بازیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *