رقابت داغ غول‌های فناوری در میدان متاورس؛ گوگل به جنگ با متا و اپل می‌رود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل و مجیک لیپ (Magic Leap)، دو غول دنیای فناوری، علی‌رغم شکست‌های گذشته در حوزه‌ واقعیت افزوده و توسعه‌یافته (AR/XR)، با هم برای ساخت یک عینک متاورسی همکاری می‌کنند.

دلیل این همکاری هنوز مشخص نیست، اما برخی آن را تلاشی برای رقابت با اپل در بازار «محاسبات فضایی- spatial computing» می‌دانند.

این مشارکت، اقدامی عجیب در دنیای فناوری به نظر می‌رسد؛ چرا که گوگل اخیرا تیم‌های واقعیت افزوده و توسعه‌یافته‌ خود را کوچک‌تر کرده و مجیک لیپ نیز متحمل یکی از بزرگ‌ترین شکست‌ها در این حوزه شده است.

با این حال، این همکاری می‌تواند زمینه‌ساز رقابت بیشتر این دو شرکت با شرکت‌های متا (Meta) و اپل در زمینه‌ سخت‌افزار و تجربیات متاورسی شود و در نهایت، به نفع کل این حوزه باشد.

طبق گفته‌ مدیر ارشد فناوری مجیک لیپ، این مشارکت بر ترکیب تخصص‌های اپتیک مجیک لیپ با زیرساخت‌های قدرتمند گوگل تمرکز خواهد کرد. هدف نهایی، بهبود تجربیات فراگیر برای توسعه‌دهندگان و مشتریان است.

جزئیات زیادی از این همکاری منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد هدف، تولید یک هدست جدید AR/XR است که می‌تواند رقیبی جدی برای هدست‌های فعلی شرکت‌های متا و اپل باشد.

برخی از تحلیلگران هم معتقدند که دلیل اصلی این همکاری، می‌تواند برخورداری مجیک لیپ از حق ثبت اختراع یا دانش فنی خاص باشد که برای گوگل اهمیت دارد.

همچنین، این احتمال وجود دارد که گوگل تمایلی به راه‌اندازی یک واحد جدید AR/XR پس از تعدیل نیرو و عقب افتادن از رقبا نداشته باشد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته رقابت داغ غول‌های فناوری در میدان متاورس؛ گوگل به جنگ با متا و اپل می‌رود! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تقویم رویدادهای اقتصادی این هفته؛ سرنوشت بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد شد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه بازار کریپتو برای مواجهه با یک هفته مهم و انبوهی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *