رقابت بیش از 395 هزار داوطلب در گروه‌ ریاضی و فنی و علوم انسانی /  لزوم همراه داشتن كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس در جمع خبرنگاران گفت: امروز صبح بیش از 270 هزار داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی و بیش از 125 هزار داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی و فنی با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه از 984 هزار داوطلب شرکت کننده در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبانهای خارجی در نوبت دوم آزمون سراسری، بیش از 910 هزار داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون را از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور دریافت کرده اند تاکید کرد: داوطلبان لازم است  برای ورود به جلسه آزمون علاوه بر کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار به همراه داشته باشد.

 دکتر پورعباس درخصوص چگونگی روند برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 گفت:  مطابق با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی،  امسال نیز همچون آزمون سراسری سال 1401 در حال اجرا است .

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در خصوص تامین سلامت برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری و روند نظارت و رصد نهادهای امنیتی و انتظامی گفت: شب گذشته پلیس فتا اعلام کرد با انجام اقدامات عملیاتی و رصدهای تخصصی، ۱۱۴ نفر از گردانندگان اصلی صفحات، کانال‌ها و اکانت‌های مرتبط با فروش و واگذاری سوالات کنکور شناسایی، دستگیر و جهت رسیدگی پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دکتر پورعباس درباره شرایط گرمای هوا و احتمال قطعی برق گفت: طبق روال هر سال با وزارت نیرو و استانداریها هماهنگی های لازم انجام شده است تا قطعی برق در حوزه های برگزاری آزمون سراسری در سطح کشور نداشته باشیم.

دکتررضا مراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از عوامل اجرایی و حفاظتی برگزار کننده نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 از اعلام  نتیجه آزمون نهایی دانش‌آموزان بلافاصله پس از برگزاری آزمون سراسری خبر داد و گفت: داوطلبان نگران سوابق تحصیلی خود نباشند و در زمان مقرر همکاری های لازم با سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور برای نمره کل سازی صورت می پذیرد.

در پایان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از جایگاه ویژه خانواده‌های محترم داوطلبان بازدید کرده و با آنان به گفت‌وگو نشستند در این گفت و گو والدین داوطلبان ضمن طرح نظرات و دیدگاههای خود از اقدام دانشگاه علم وصنعت برای ایجاد جایگاهی برای استراحت والدین داوطلبان در زمان برگزاری آزمون تقدیر و تشکر کردند.

پایان پیام/


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سهامداران ۱۵ شرکت بورسی و فرابورسی به مجمع می روند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 15 شرکت بورسی و فرابورسی، زمان برگزاری مجمع سالانه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد