رشد ۴۰ درصدی قیمت ریپل تا کجا ادامه دارد؟

قیمت ریپل در هفته قبل حدود ۴۰ درصد رشد کرد و بسیاری از معامله‌گران در تلاش هستند بدانند که روند صعودی آن تا کجا ادامه داد.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • فشار خرید XRP از طرف سرمایه‌گذاران خرد و بزرگ افزایش یافته‌ است.
  • با این حال در روزهای آینده XRP ممکن است با پول‌بک جدیدی روبه‌رو شود و به حمایت مهم ۰.۵۷۱ دلار برسد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ریپل

XRP:


در روز قبل بیشتر از ۸ درصد رشد کرد. به نظر می‌رسد که شرایط تکنیکال آن در تایم فریم‌های بلندمدت و افزایش خرید نهنگ‌ها در رشد این ارز دیجیتال موثر بوده‌ است.

رشد ریپل و رشد بازار ارزهای دیجیتال

در ۱۷ جولای (۲۷ تیر) قیمت XRP به محدوده ۰.۶۱۸ دلار رسید که اوج سه ماهه آن محسوب می‌شود. با وجود اینکه بازپرداخت صرافی مت گاکس (Mt. Gox) شروع شده، XRP توانسته‌ است در مقایسه با کف ۰.۳۸۱ دلاری خود در ۵ جولای (۱۵ تیر) بیشتر از ۶۲ درصد رشد کند.

با این حال رشد کل بازار ارزهای دیجیتال به اندازه ریپل نبوده‌ است. به عبارت دقیق‌تر در مدت مذکور بازار کریپتو تنها ۲۴.۵۰ درصد رشد کرد.

مقایسه رشد XRP و بازار ارزهای دیجیتال

این امر هولدرهای ریپل را در شرایط بسیار خوبی قرار داده است. شایان ذکر است که کاهش احتمالی نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) می‌تواند تاثیر مثبتی روی کل بازار ارزهای دیجیتال از جمله XRP بگذارد.

افزایش علاقه سرمایه‌گذاران خرد و نهادی به ریپل

داده‌های گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد که جستب‌وجوی عبارت «XRP» اخیراً رشد کرده است. این امر نشان می‌دهد که توجه سرمایه‌گذاران خرد به این ارز دیجیتال جلب شده‌ است.

جست‌وجوی XRP در گوگل

جالب این جا است که هر بار این شاخص رشد کرده، قیمت ریپل هم افزایش یافته‌ است. این همبستگی در تصویر زیر نشان داده‌ شده‌ است.

رشد ریپل هم‌زمان با افزایش جست‌وجوی آن در گوگل

علاوه بر این ذخایر سرمایه‌گذاران خرد که به عنوان ماهی هم در بازار کریپتو شناخته می‌شوند، در این مدت رشد کرده است. این هولدرها معمولاً بین ۱۰۰ تا ۱٬۰۰۰ واحد ریپل دارند.

ذخایر XRP سرمایه‌گذاران خرد

تحلیلگر مشهوری به اسم کریپتو مایکل (Crypto Michael) هم با انتشار نمودار زیر نشان داده‌ است که XRP در یک الگوی پرچم ۷ ساله قرار دارد. او درباره روند ریپل گفته‌ است:

ما احتمالاً شاهد یکی از مهم‌ترین شکست‌های صعودی تاریخ ارزهای دیجیتال هستیم. در تمام این سال‌ها چنین پرچم بلندی ندیده‌ام.

نمودار سه‌ماهه قیمت XRP

جالب این جا است ذخایر کیف پول‌های حاوی ۱۰۰ تا ۱ میلیون توکن ریپل و همچنین کیف پول‌های حاوی ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون XRP هم در روزهای گذشته افزایش یافته است. شایان ذکر است ذخایر آدرس‌های حاوی بیش از ۱ میلیارد XRP ثابت مانده‌ و حداقل کاهش نیافته‌ است.

ذخایر هولدرهای بزرگ XRP

تحلیل تکنیکال ریپل

XRP از نظر تکنیکال در یک الگوی کنج نزولی قرار دارد. این الگو یک الگوی صعودی است و اگر ریپل بتواند از مقاومت آن عبور کند، در نهایت به اندازه بیشترین حد فاصل حمایت و مقاومت آن رشد خواهد کرد.

در ۱۷ جولای (۲۷ تیر) XRP از این الگو خارج شده‌ و در تلاش است به هدف آن در محدوده ۰.۶۶۳ دلار برسد. این محدوده مقاومت ریپل از ماه مارس (اسفند) محسوب می‌شود.

نمودار قیمت ریپل‌

با این حال شاخص RSI ریپل در محدوده اشباع خرید ۷۷.۴۶ قرار دارد که اوج آن از نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) محسوب می‌شود. این امر نشان می‌دهد که در روزهای آینده XRP ممکن است با پول‌بک جدیدی روبه‌رو شود و به حمایت مهم ۰.۵۷۱ دلار برسد.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل کاردانو امروز ۱ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل کاردانو نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در تلاش است از مقاومت موجود در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد