رشد اتریوم تا کجا ادامه دارد؟

قیمت اتریوم بعد از انتشار خبر اینکه کمیسیون بورس آمریکا تحقیقات خود درباره آن را متوقف کرده، رشد کرد. حال سوال این جا است که این روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

خلاصه تحلیل

  • امروز شرکت کانسنسیس اعلام کرد که کمیسیون بورس آمریکا تصمیم گرفته‌ است به تحقیقاتش درباره اتریوم‌ ۲ پایان بدهد.
  • تعداد اتریوم‌های موجود در صرافی‌ها در ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) به ۱۲.۲۰ میلیون ETH رسید که کف آن از جولای ۲۰۱۶ (تیر ۱۳۹۵) محسوب می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم‌ در روز گذشته حدود ۴.۵ درصد رشد کرد و به محدوده ۳٬۵۵۰ دلار رسید.

توقف تحقیق درباره اتریوم توسط SEC

امروز شرکت کانسنسیس (ConsenSys) اعلام کرد که کمیسیون بورس آمریکا تصمیم گرفته‌ است به تحقیقاتش درباره اتریوم‌ ۲ پایان بدهد. انتشار این خبر باعث شد قیمت اتریوم

ETH:


با رشد نسبتاً خوبی مواجه شود.

نمودار یک ساعته قیمت اتریوم

علاوه بر این کمیسیون بورس آمریکا قرار است اسناد 19b-4 شرکت‌هایی مثل ون‌اک (VanEck)، بلک راک (BlackRock) و فیدلیتی (Fidelity ) را به زودی تایید کند. گری‌ گنسلر (Gary Gensler)، رییس SEC، هفته پیش اعلام کرد که این اتفاق در فصل تابستان رخ می‌دهد. اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، باور دارد که اسناد مذکور در ۲ جولای () تایید می‌شوند.

در هر صورت معامله‌گران بی‌صبرانه منتظر تایید این اسناد هستند تا معاملات صندوق‌های مذکور آغاز شود. تحلیلگران پلتفرم «K33 Research» باور دارند که این صندوق‌ها ۴ میلیارد دلار سرمایه را طی ۵ ماه اولیه راه‌اندازی خود جذب می‌کنند.

کاهش ذخایر اتریوم در صرافی‌ها

تعداد اتریوم‌های موجود در صرافی‌ها در ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) به ۱۲.۲۰ میلیون ETH رسید که کف آن از جولای ۲۰۱۶ (تیر ۱۳۹۵) محسوب می‌شود.

ذخایر اتریوم صرافی‌ها

از طرف دیگر روند صعودی قیمت اتریوم‌ درست زمانی آغاز شده‌ که ذخایر آن در صرافی‌ها کاهش یافته‌‌ ‌است. این امر نشان می‌دهد که کاهش ذخایر ETH در صرافی‌ها در کاهش فشار فروش اتریوم موثر است. کاهش شاخص مذکور احتمالاً به خاطر این صورت گرفته که معامله‌گران ترجیح داده‌اند توکن‌هایشان را در کیف پول‌ها یا پروتکل‌های غیرمتمرکز نگه دارند.

برای مثال آدرس‌های استیکینگ اتریوم از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) مدام ذخایرشان را افزایش داده‌اند. این آدرس‌ها تا ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) ۴۶.۴۱۸ میلیون ETH داشته‌اند. این در حالی است که آن‌ها بعد از ارتقای شانگهای (Shanghai) در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) می‌توانستند توکن‌هایشان را برداشت کنند.

ذخایر آدرس‌های استیکینگ اتریوم

تحلیل تکنیکال قیمت اتیریوم

اتریوم در حال حمایت مهم خود در محدوده ۳٬۵۰۰ دلار است. این حمایت به لطف میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ)، ناحیه ۰.۵ فیبوناچی اصلاحی و کف کانال صعودی موجود در نمودار روزانه ETH به وجود آمده‌ است.

نمودار قیمت اتریوم

اتریوم‌ در سناریوی صعودی می‌تواند به سقف کانال صعودی‌اش برسد که در کنار ناحیه ۱.۶۱۸ فیبوناچی اصلاحی در نزدیکی محدوده ۴٬۸۵۳ دلار قرار دارد. این اتفاق قبلاً هم برای اتریوم‌ رخ داده‌ بود و اتریوم توانسته بود از کف کانال خود به سقف آن برسد.

برعکس اگر اتریوم حمایت کف کانالش را از دست بدهد، در ادامه ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (موج آبی رنگ) در سطح ۳٬۰۴۰ دلار برسد.

نوشته رشد اتریوم تا کجا ادامه دارد؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، شیبا اینو و آوالانچ (2 تیر 1403)

ادامه‌دار شدن ریزش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها باعث شده است تا معامله‌گران حمایت‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *