رد دد ردمپشن 2 قابلیتی دارد که در سایر آثار راک‌استار غایب است

از آنجایی که رد دد ردمپشن ۲ جدیدترین بازی منتشر شده راک‌استار محسوب می‌شود، قاعدتا قابلیت‌های بیش‌تری نسبت به آثار گذشته آ‌ن‌ها دارد. با این حال یکی از این قابلیت‌ها که به زمان و محدودیت سخت‌افزاری هم ربطی ندارند، فقط و فقط در Red Dead Redemption 2 و غرب وحشی در حال سقوط پیدا می‌شوند.

شرکت راک‌استار گیمز در دهه پیشین آثار فوق‌العاده‌ای را ساخته و منتشر کرد که نمی‌توانیم به همین سادگی‌ها از آن‌ها عبور کنیم. دو نسخه از فرنچایز رد دد ردمپشن (۲۰۱۰ و ۲۰۱۸) و جی تی ای وی (۲۰۱۳) در یک برهه هشت سال منتشر شدند و توانستند از هر معیار ممکنی خود را در تاریخ ثبت کنند. یکی از دلایلی که باعث شد این بازی‌ها تا این حد مورد توجه گیمرها و مخاطبین قرار بگیرند پروتاگونیست‌های آن‌ها بود؛ شخصیت‌های متفاوت و جذابی که فقط راک‌استار از پس خلق و پردازش ایشان بر می‌آید.

نگاهی به پایان‌بندی دوم بازی رد دد ردمپشن ۲ که احتمالا تجربه‌اش نکرده‌اید

یکی از این شخصیت‌ها که هم در نسخه اول مجموعه و هم رد دد ردمپشن ۲ وجود داشت کسی نسبت به جز جان مارستون؛ یک کابوی که دوست دارد مرد خانواده باشد، اما سرنوشت مسیر دیگری را برای وی تعیین کرده است. حال نکته خاصی که در مورد جان وجود دارد این است که او تنها شخصیت بازی‌های جهان‌باز راک‌استار محسوب می‌شود که در دو بازی متفاوت در قالب پروتاگونیست ظاهر می‌گردد. او در Red Dead Redemption 1 حکم شخصیت اصلی و محور را داشت و تمام داستان روی دوش وی به کار خود ادامه می‌داد. در ادامه و پس از مرگ آرتور مورگان افسانه‌ای در Red Dead Redemption 2، او دوباره چندین ساعت به پروتاگونیست اصلی شماره دوم هم تبدیل شد. همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم این تنها دفعه‌ای است که یک شخصیت در دو ویدیو گیم جهان‌باز راک‌استار به عنوان پروتاگونیست اصلی ظاهر می‌شود.

جان در هر دو نسخه مجموعه به عنوان شخصیت قابل کنترل در دسترس قرار می‌گیرد

در این میان برخی از افراد وجود دارند که ادعا می‌کنند پروتاگونیست دو بازی GTA 2 و GTA 3 هم یکسان بودند، ولی واقعیت قضیه چنین نیست. نام شخصیت قابل کنترل هر دو بازی مذکور کلاود (Claude) نام دارند، اما ظاهرا دو نفر کاملا متفاوت هستند. در واقع اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به قضیه نگاه کنیم باید بدانید که جی تی ای ۲ و جی تی ای ۳ به گونه‌ای در جهان‌های موازی جریان پیدا می‌کنند. در حالی که نسخه دوم دوربین ثابت و گرافیکی دو بُعدی دارد، نسخه سوم قدم بزرگی در مسیر پیشرفت بر می‌دارد و به اولین جی تی ای سه بعدی تاریخ تبدیل می‌شود.

اما چنین استدلالی به جان مارستون تعمیم پیدا نمی‌کند. اگر به تجربه رد دد ردمپشن ۲ و بازی اول مجموعه پرداخته باشید متوجه می‌شوید که این دو نفر رسما و شرعا یک نفر هستند. جان مارستون در هر دو بازی توسط راب ویتهاف صداگذاری شده که اگر از حق نگذریم باعث جاودانه شدن این شخصیت شده است. علاوه بر این از آنجایی که وقایع RDR2 قبل از RDR1 جریان دارد، ما گذشته جان مارستون و اینکه چرا او در قسمت اول به شکار دوستان قدیمی‌اش می‌پردازد، می‌بینیم.

اسب‌های بازی رد دد ردمپشن ۲ باید الهام‌بخش نسخه بعدی باشند

در حالی که بیش‌تر افراد از آرتور مورگان و ترور به عنوان بهترین پروتاگونیست‌های ساخته شده توسط راک‌استار گیمز یاد می‌کنند، جان مارستون هم طرفداران خاص خود را دارد. جان یک یاغی به تمام عیار با صورتی کریه است که وقتی نام همسر و پسرش به میان می‌آید، به یک قدیس تبدیل می‌شود و هرکاری برای نجات آن‌ها انجام می‌دهد. اگر به تجربه شماره ابتدایی مجموعه پرداخته باشید بعید است که تحت تاثیر مرگ دراماتیک جان قرار نگیرید و برای مرگ مظلومانه وی سوگواری نکنید.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBible


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگیم فوتبالی


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی کنترلر جدید پلی استیشن ۵ با الهام از بازی Concord

کمپانی سونی در سال‌های اخیر نسخه‌های مختلفی از کنترلر دوال سنس را منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *