رد دد ردمپشن ۲: گروه داچ چه میزان پولی را در بلک‌واتر جا گذاشتند؟ + احتساب تورم

یکی از تکراری‌ترین جمله‌هایی که در بازی رد دد ردمپشن ۲ به گوش می‌رسد به پول هنگفتی مربوط است که اعضای گروه داچ در منطقه بلک‌واتر جا گذاشتند. اما میزان این پول دقیقا چقدر بود و با احتساب نرخ تورم در سال ۲۰۲۴ چقدر ارزش دارد؟

بازی Red Dead Redemption 2 یکی از بزرگ‌ترین آثار تاریخ ویدیو گیم است و کسی نمی‌تواند منکر این موضوع باشد. حجم بی‌نظیری که شرکت راک‌استار در جزئیات این اثر سرمایه‌گذاری کرده باعث می‌شود که پس از نزدیک به ۶ سال هنوز هم نکات جدیدی درباره آن متوجه شویم. در واقع هر گیمری هرچقدر هم دنیای رد دد ردمپشن ۲ را مورد بررسی قرار دهد و گوشه به گوشه آن را بگردد، بازهم با حجم زیادی از جزئیات روبرو می‌شود که پیش از این در موردشان آگاه نبود.

بهشت خاص خود را در رد دد ردمپشن ۲ بسازید + لینک دانلود

یکی از این جزئیات که در این مطلب در موردش صحبت می‌کنیم پولی است که داچ ون در لیند و دوستان در شهر بلک‌واتر جا گذاشتند. اعضای گروه داچ در حین فرار از دست قانون و دشمنان خود حجم زیادی از پول‌های خود را جا گذاشتند و نتوانستند آن را با خود به سمت شرق ببرند. همین موضوع باعث می‌شود که تک‌تک اعضا به سراغ پول درآوردن بروند تا بتوانند ضرر بزرگی که گروه متحمل شده است را جبران کنند. اما مگر حجم این پول به جا مانده چقدر بود که بارها و بارها در طی داستان رد دد ردمپشن ۲ از آن یاد می‌شود و شخصیت‌ها در موردش حسرت می‌خورند؟

یکی از کاربران ردیت که با نام faps_in_greyhound در این پلتفرم فعالیت می‌کند پاسخ جالبی را به اشتراک گذاشته است. به گفته این فرد اعضای گروه داچ چیزی حدود ۱۵۰,۰۰۰ دلار در بلک واتر جا گذاشتند که شاید برای یک آمریکایی قشر متوسط در دنیای امروزی آنقدرها هم رقم چشم‌گیری نباشد. اما توجه کنید که این رقم به سال ۱۸۹۹ باز می‌گردد و تورم در طی این مدت در تمامی نقاط دنیا به شکل سرسام‌آوری رشد کرده است (فارغ از تورم کشور ما که در سطح دیگری قرار دارد).

اگر داچ و دوستان پول عظیم خود را از دست نمی‌دادند هیچ یک از این رویدادهای تلخ شکل نمی‌گرفت

طبق محاسباتی که کاربر مذکور انجام داده رقم ۱۵۰,۰۰۰ دلار در سال ۱۸۹۹، با احتساب نرخ تورم در دنیای امروزی چیزی نزدیک به ۴,۵۷۹,۱۳۲ ارزش دارد. برای مثال اگر یک عمارت بزرگ در آن زمان ۱۵۰,۰۰۰ دلار قیمت داشت، اگر کسی بخواهد در دنیای امروزی دست به خرید آن بزند باید حدود ۴,۵۷۹,۱۳۲ دلار خرج کند. با علم بر این موضوع چنین رقمی برای اعضای گنگ داچ که یک مشت رعیت، یاغی و قانون‌شکن بودند فوق‌العاده زیاد به حساب می‌آید.

جک مارستون می‌تواند در رد دد ردمپشن ۳ میراث آرتور مورگان را ادامه دهد

اگر خود داچ و دوستان در آن زمان پول‌های خود را از دست نمی‌دادند می‌توانستند یک تکه زمین بزرگ بخرند تا تک‌تک اعضای گروه بتوانند مانند شهروندان آبرومند به زندگی خود ادامه دهند و در جامعه فعال باشند. اما خب سرنوشت به گونه‌ای رقم خورد که این ایده‌آآل ممکن نشود و با اتفاقات غم‌انگیزی روبرو شویم که در در داستان رد دد ردمپشن ۲ رقم خورد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBible


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند

</a


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سه بازی سری Battlefield در 31 جولای از فروشگاه‌های Xbox 360 و PS3 حذف خواهند شد

شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) اعلام کرد که سه بازی سری Battlefield، شامل Battlefield 3، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *