رتبه‌بندی 10 شخصیت شرور در کمیک‌های بتمن از نظر نگارش

با اینکه بتمن پس از سوپرمن در کتاب‌های کمیک ظاهر شد، اما نمی‌توان انکار کرد که شوالیه تاریکی در صدر فهرست ابرقهرمانان دی‌سی قرار دارد. به همین ترتیب، دشمنان او نیز تحسین‌برانگیزترین شخصیت‌های شرور در داستان‌های ابرقهرمانی هستند. هر یک از دشمنان شهر گاتهام، از جوکر گرفته تا توفیس، ریدلر و کت‌وومن، چالشی خاص برای مبارزه شوالیه تاریکی به وجود می‌آورند. کمیک‌های بسیاری درباره بتمن و دشمنان او نوشته شده است، مانند Batman and Psychology: A Dark and Stormy Knight اثر تراویس لنگلی که ذهنیت دشمنان بزرگ بتمن را بررسی می‌کند. در سری فیلم‌ها، سریال‌های انیمیشنی و صدها کمیک Batman، برخی از مشهورترین دشمنان او، بسیار عالی شخصیت‌پردازی‌ شده‌اند و حتی از خود شوالیه شنل‌پوش داستان جالب‌تری دارند. با معرفی این شخصیت‌ها همراه مجله بازار باشید.

رابطه عشق/نفرت پویزن آیوی با بشریت

پویزن آیوی، شخصیت شروری که از بشریت نفرت داشت

اولین ظهور: بتمن شماره ۱۸۱ 

خالقین: رابرت کانایگر و شلدون مولدوف 

کمیک‌ها: 

  • پویزن آیوی: دایره زندگی و مرگ (Poison Ivy: Cycle of Life and Death)
  • آژیرهای شهر گاتهام (Gotham City Sirens)
  • پویزن آیوی: سپیده دم واشنگتن دی سی (Poison Ivy Dawn of DC) 

زمانی که شخصیت پویزن آیوی در شماره ۱۸۱ بتمن معرفی شد، شخصیتی سطحی داشت. پویزن آیوی مانند اکثر زنان در دوران نقره‌ای کمیک‌ها، از قدرت اغواگری و دست‌کم‌گرفتن دیگران به نفع خود استفاده می‌کرد. با افزایش قدرت‌های پویزن آیوی، انگیزه‌های او نیز رشد کرد. با گسترده شدن کنترل پویزن آیوی بر گیاهان، او به بشریت نفرت پیدا کرد و در تلاش بود تا دنیای طبیعی را حفظ کند. آیوی به افراد کمی عشق می‌ورزد. او با هارلی کویین ازدواج کرد و حتی در بازی ویدیویی بتمن: شوالیه آرکهام (Batman: Arkham Knight) خود را فدا کرد تا گاتهام را نجات دهد. با وجود رفتار سرد و نفرتش نسبت به انسان‌ها، او به نزدیک‌ترین افرادش اهمیت می‌دهد، به ویژه دوستانش در گروه گاتهام سیتی سیرنز و و نشان داده که حاضر است برای دیگران بمیرد.

مستر فریز قلبی سرد و یخ‌زده دارد

مستر فریز تبهکاری با قلب یخی که همسرش را ازدست داده است

اولین ظهور: بتمن ۱۹۶۶ (۱۳۷۵) انجماد سریع (Instant Freeze)

خالقین: دیو وود، شلدون مولدوف، باب کین، پل دینی، بروس تیم و مایک میگنولا

کمیک‌ها:

  • بتمن: شوالیه سفید (Batman: White Knight)
  • افسانه‌های شوالیه تاریکی، پرونده سرما (Legends of the Dark Knight, Cold Case)
  • بتمن: روزهای سرد (Batman, Cold Days)

زمانی که مستر فریز برای اولین بار در کمیک‌ها ظاهر شد و بعدها در سریال تلویزیونی بتمن با بازی آدام وست حضور پیدا کرد، شخصیتی بسیار ساده داشت. او یک تبهکار احمق بود که علاقه بسیاری به الماس‌ها داشت و کارهای عجیبی با یخ‌ها انجام می‌داد. اما در سریال انیمیشنی بتمن داستان او تغییر پیدا کرد. مستر فریز در این انیمیشن یک تبهکار حرفه‌ای بود که همسرش را از دست داده و به دنبال انتقام بود. قسمت قلب یخ‌زده (Heart of Ice) یکی از بهترین قسمت‌های سریال انیمیشنی Batman شناخته می‌شود، زیرا شخصیت مستر فریز و انگیزه‌های او برای مبارزه ارتقا پیدا کرده بود. داستان‌های بعدی در بازی‌های ویدیویی مانند بتمن: شهر آرکهام (Batman: Arkham City) و کمیک‌های کارآگاهی (Detective Comics) در دنیای New 52 به زندگی و اهداف مستر فریز بیشتر پرداخته‌اند و برای این تبهکار یخی شخصیتی عمیق ساختند که قلب گرمش در یخ به دام افتاده بود. 

بتمنی که می‌خندد، ترکیب بتمن و جوکر است

بتمنی که می‌خندد، یکی از شخصیت‌های شرور کمیک‌ها و ترکیبی از جوکر و بتمن است

اولین ظهور: روزهای تاریک: کستینگ شماره ۱ (Dark Days: The Casting #1)

خالقین: اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو

کمیک‌ها:

  • بتمن مردی که می‌خندد (The Batman Who Laughs)
  • شب‌های تاریک: متال (Dark Nights: Metal)
  • لیگ عدالت اسکات اسنایدر (Scott Snyder’s Justice League)

پس از موفقیت بزرگ کمیک‌های بتمن در دوره New 52، اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو به مشهورترین نام‌ها در دنیای کمیک تبدیل شدند. انتشار شب‌های تاریک: متال (Dark Nights: Metal)، گروهی از بتمن‌های شیظانی را که ابرقدرت کسب کرده بودند به نمایش گذاشت که بر دنیای شوالیه تاریکی مسلط شده بودند. رهبر بتمن‌های شیطانی در مولتی‌ورس تاریک، بتمنی که می‌خندد، بود. بروس وینی که به سم جوکر آلوده شده بود، به ترسناک‌ترین ترکیب جوکر و شوالیه تاریکی تبدیل شد. بتمنی که می‌خندد، یکی از بهترین شخصیت‌هایی بود که به مجموعه شروران Batman اضافه شد و حضور در کمیک‌های لیگ عدالت، به سرعت به یکی از بزرگترین تهدیدهای دنیای دی‌سی تبدیل شد.

قوی‌ترین ویلن‌های بتمن در سینما

کلی‌فیس غم‌انگیزترین شخصیت شرور بتمن است

کلی‌فیس یکی از شخصیت‌های هدایت‌پذیر در کمیک‌های بتمن است

اولین ظهور: کمیک‌های کارآگاهی شماره ۲۹۸ (Detective Comics #298) 

خالقین: بیل فینگر و شلدون مولدوف

کمیک‌ها:

  • ظهور و سقوط بتمن (The Rise and Fall of the Batmen)
  • کمیک کارآگاهی شماره ۲۳.۳ (Detective Comics #23.3)
  • میوه زمین (Fruit of the Earth)

کلی‌فیس فقط یک مرد با تفنگ یا رهبر یک امپراتوری جنایی نیست؛ او یک تغییرشکل‌دهنده قدرتمند است که می‌تواند اعضای قوی لیگ عدالت را به چالش بکشد. در سریال انیمیشنی Batman، مت هاگن بازیگر برجسته‌ای در شهر گاتهام بود که پس از حادثه‌ای که او را به کلی‌فیس تبدیل کرد، تغییر شکل داد. سری دو قسمتی دستاورد کلی (Feat of Clay) ذهن پریشان کلی‌فیس را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که پس از به دست آوردن قدرت، به هر کسی که هویت او را می‌خواست، تبدیل می‌شد. در دی‌سی ریبرث (DC Rebirth)، نسخه اصلی باسیل کارلو، کلی‌فیس در کمیک‌های کارآگاهی (Detective Comics) به خانواده بت پیوست و ثابت کرد که فقط به فردی مانند بتمن یا بت‌وومن نیاز دارد تا در مسیر درست قرار گیرد.

بین بیشتر از یک حریف فیزیکی برای بتمن است

بین یکی از حیله‌گرترین دشمنان بتمن است که با مشت‌هایش صحبت می‌کند

اولین ظهور: بتمن: انتقام بین شماره ۱ (Batman: Vengeance of Bane #1)

خالقین: چاک دیکسون و گراهام نولان

کمیک‌ها:

  • سقوط شوالیه (Knightfall)
  • شهر بین (City of Bane)
  • بن: فتح (Bane: Conquest)

بین تنها یک زورگو نیست که قدرت خود را با استفاده از سم ونوم افزایش می‌دهد. البته، او یکی از سرسخت‌ترین دشمنان شوالیه تاریکی است که اغلب با مشت‌هایش حرف می‌زند، اما بسیار استراتژیک و حیله‌گرتر از آن چیزی است که فیلم بتمن و رابین ۱۹۹۷ (۱۳۷۶) به طرفداران دی‌سی نشان می‌دهد. در داستان شکست شوالیه (Knightfall)، بین یک فرار بزرگ را از تیمارستان آرکهام و زندان بلک‌گیت ترتیب داد و Batman را تا حدی خسته کرد که توانست بر شوالیه تاریکی غلبه و کنترل شهر گاتهام را به دست بگیرد. 

بعدها بین در داستان شهر بین (City of Bane) با Batman از جهان فلاش‌پوینت همدست شد و در نهایت یک مبارزه حماسی و بدون ماسک با بروس وین داشت. بین یکی از بهترین دشمنانی است که نویسندگان برای شوالیه تاریکی نوشته‌اند، زیرا از زوایای مختلف به شوالیه تاریکی حمله می‌کند. بین دشمنی است که هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی خطرناک است و قدرت و منابع فراوانی دارد.

کت‌ وومن، شخصیت شرور بتمن که به معشوقه او تبدیل شد

کت وومن یکی از شخصیت‌های شرور کمیک‌های بتمن بود که بعدها به معشوقه او تبدیل شد

اولین ظهور: بتمن شماره ۱ (Batman #1)

خالقین: باب کین و بیل فینگر

کمیک‌ها:

  • کت وومن جلد ۳ (Catwoman Vol. 3)
  • بتمن/کت وومن (Batman/Catwoman)
  • بتمن: هالووین طولانی (Batman: The Long Halloween)

در بیشتر دوران عصر طلایی دی‌سی، کت‌وومن یکی از مشهورترین دشمنان Batman بود. او نیز مانند اکثر جنایتکاران آن زمان، شنل و نقاب به تن داشت. وقتی دی‌سی وارد عصر نقره‌ای شد و آزمایش دنیاهای موازی را شروع کرد، خوانندگان در زمین-دو (Earth-Two) با ورژن جدید بروس وین و سلینا کایل آشنا شدند. در این ورژن آن‌ها ازدواج کرده بودند و دختری به نام هلنا داشتند. کت‌وومن هنوز هم گاهی بتمن را به چالش می‌کشد. در حالی که بتمن به دنبال عدالت بوده، او در پی انتقام است. اما آن‌ها به طور کلی هم‌پیمانان و اغلب شرکای رمانتیک هستند. کت‌وومن ثابت کرده که یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان شوالیه تاریکی در کنار افرادی مانند سوپرمن و دیک گریسون است و از یک شرور که اولین بار در بتمن شماره ۱ معرفی شد، به عروس بتمن تبدیل شده.

بازگشت معشوقه اصلی بتمن به داستان؛ رقیب جدید کت‌وومن

رد هود، فرزند قهرمانی‌های بتمن و شرارت‌های جوکر است

رد هود، یکی از شخصیت‌های برتر شرور در کمیک‌های جوکر است و روی مرز شخضیتی شرور یا قهرمان قرار گرفته است

اولین ظهور: بتمن شماره ۳۵۷ (Batman #357)

خالقین: جری کانوی و دان نیوتون

کمیک‌ها:

  • مرگ در خانواده (A Death in the Family)
  • زیر ردهوود (Under the Red Hood)
  • ردهوود و قانون شکنان جلد۲ (Red Hood and the Outlaws Vol. 2)

جیسون تاد در اصل دومین کودکی بود که لباس رابین را پوشید، هرچند این زوج داینامیک به اندازه زوج بروس وین و دیک گریسون در دوران طلایی دی‌سی هماهنگ و شاد نبودند. جیسون تاد یک رابین خشمگین‌تر و پرخاشگرتر بود، اما وقتی به عنوان رد هود بازگشت، بیشتر شرور بود تا قهرمان. مسیر داستانی جیسون، از مرگش به عنوان رابین تا احیای دوباره‌اش، انتقامش از جوکر، صعودش به عنوان ارباب جرم و جنایت گاتهام و رویارویی‌اش با هم‌پیمانان سابقش در  نبرد برای شنل (Battle for the Cowl)، برخی از بهترین تحولات شخصیتی در کامیک‌های دی‌سی را به نمایش می‌گذارد. اگرچه رد هود اکنون یکی از اعضای خانواده بت است، اما همیشه فقط یک روز بد تا تبدیل‌شدن به یک مشکل بزرگ برای بتمن فاصله دارد.

توفیس، ذهنی پریشان

توفیس، دادستان دو شخصیتی شهر گاتهام

اولین ظهور: کمیک کارآگاهی شماره ۶۶ (Detective Comics #66)

خالق: باب کین

کمیک‌ها: 

  • یک روز بد: توفیس (One Bad Day: Two-Face)
  •  بتمن آل استار بدترین دشمن خودم ( All-Star Batman My Own Worst Enemy)
  • کمیک کارآگاهی گاتهام در شب (Detective Comics Gotham Nocturne: Overture)

هاروی دنت یک شخصیت تراژیک در دنیای Batman است. هاروی دادستان شهر گاتهام بود که زمانی با شوالیه تاریکی و کمیسر گوردون، تشنه عدالت بود. بسیاری از کمیک‌ها به منشأ به‌وجودآمدن توفیس و انگیزه‌های او پرداخته‌اند و سریال انیمیشنی بتمن روی شخصیت دوگانه توفیس تأکید کرده است. کمیک‌هایی مانند آرکام اسایلم (Arkham Asylum) نوشته گرانت موریسون، ذهن پریشان توفیس را بیشتر بررسی می‌کنند و شکنندگی آن را نشان می‌دهند. توفیس پس از تعویض سکه‌اش با یک دست ورق، بیشتر از هم می‌پاشد. اما او همیشه پتانسیل رستگاری را دارد، زیرا شخصیت هاروی دنت گاهی اوقات دست خشن دوچهره را مهار می‌کند.

رستگاری هارلی کویین در خانواده بت

هارلی کویین معشوقه جوکر بود که به بتمن پیوست

اولین ظهور: بتمن سریال انیمیشنی لطف جوکر (Joker’s Favor)

خالقین: بروس تیم و پل دینی

کمیک‌ها: 

  • هارلی کویین جلد ۱ (Harley Quinn Vol. 1)
  • ماجراهای بتمن: عشق دیوانه (The Batman Adventures: Mad Love)
  • هارلی کویین و پویزن آیوی (Harley Quinn and Poison Ivy)

اکثر مخاطبان کمیک‌های بتمن، احساس می‌کنند هارلی کویین همیشه در دنیای شوالیه تاریکی وجود داشته است. اما در حقیقت او در سال ۱۹۹۲ (۱۳۷۱) در سریال انیمیشنی بتمن معرفی و چند سال بعد در کمیک‌های دی‌سی ظاهر شد. این اتفاق نشان‌دهنده خلاقیت سازندگان این شخصیت و البته محبوبیت او است. هارلی کویین دستیار و معشوقه جوکر بود، اما در ادامه یکی از بهترین تکامل‌های شخصیتی را در کمیک‌های دی‌سی داشته است. او رابطه آسیب‌زای خود را ترک کرد، از جوکر جدا شد و با دوست قدیمی‌اش پویزن آیوی وارد رابطه عاشقانه شد. هارلی اکنون چیزی فراتر از یک دشمن برای Batman است. او عضو غیررسمی خانواده بت به حساب می‌آید و حتی به لیگ عدالت در کتاب‌هایی مانند قهرمانان در بحران (Heroes in Crisis) کمک کرده است.

آیا هارلی کویین با بازی مارگو رابی به دنیای سینمایی DC بر‌می‌گردد؟

جوکر، موافق و مخالف بتمن

جوکر مشهورترین شخصیت شرور در کمیک‌های بتمن است

اولین ظهور: بتمن شماره ۱ (Batman #1)

خالقین: باب کین، بیل فینگر و جری رابینسون

کمیک‌ها: 

  • بتمن: مردی که می‌خندد (Batman: The Man Who Laughs)
  • بتمن: جوک کشنده (Batman: The Killing Joke)
  • پناهگاه آرکام: خانه‌ای جدی در زمین جدی (Arkham Asylum: A Serious House On Serious Earth)

جوکر، شاهزاده دلقک و جنایتکار، در اولین کمیک مستقل Batman معرفی شد و از آن زمان تاکنون دنیای شوالیه تاریکی را به وحشت انداخته است. هیچ‌کدام از دشمن‌های بتمن به اندازه جوکر به خانواده بتمن، شهر گاتهام و بروس وین آسیب نرسانده‌اند. او واقعاً بدترین شرور در دنیای دی‌سی است. جوکر مانند شخصیت‌های دیگر کمیک‌های بتمن، پس از یادگیری درسش یا گذراندن یک ماجراجویی از داستان خارج نمی‌شود و همچنان بدترین دشمن بتمن است. نقشه‌های شرورانه، فریبکاری‌ها و اقدامات جوکر علیه بتمن همیشه جذاب هستند و همیشه مخاطبان کمیک‌های بتمن را هیجان‌زده می‌کنند.

۱۰ تا از برترین شخصیت‌های شرور در دنیای شوالیه تاریکی را بررسی کردیم. به نظر شما کدام یک از این افراد شرور، بهتر شخصیت‌پردازی شده بود؟ جای کدام تبهکار در این مقاله خالی بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: CBR


چرا سری PES شکست خورد؟ | مرگ شبیه‌ساز فوتبال کونامی


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی شخصیت هانجی زوئه از انیمه اتک آن تایتان

در دنیای انیمه اتک آن تایتان، جایی که بشریت برای بقا در برابر موجودات وحشتناک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد