راهنمای کامل خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها

سبک دکوراسیون کره‌ای با تمرکز بر سادگی، کارآمدی و استفاده از فضاهای کوچک به شکل بهینه شناخته می‌شود. این سبک با الهام از فلسفه‌ی زندگی مینیمالیستی و هماهنگی با طبیعت، فضایی آرام و متوازن ایجاد می‌کند. اگر شما هم به چنین سبک‌هایی در دکوراسیون علاقه دارید به زودی ازدواج می‌کنید، می‌توانید خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها را انتخاب کنید. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ راهنمای کامل خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم.

سبک دکوراسیون کره‌ای چیست؟

همانطور که اشاره کردیم سبک دکوراسیون کره‌ای با تمرکز بر سادگی، تعادل و هارمونی شناخته می‌شود. این سبک با استفاده از عناصر طبیعی، فضاهای باز و نورپردازی مناسب، فضایی آرام و دلپذیر ایجاد می‌کند. در این بخش به بررسی ویژگی‌ها، عناصر و نکات کلیدی در طراحی داخلی به سبک کره‌ای می‌پردازیم. اگر بخواهیم ویژگی‌های کلیدی سبک دکوراسیون کره‌ای را در چند مورد خلاصه کنیم به لیست زیر می‌رسیم.

سادگی و مینیمالیسم

سبک کره‌ای بر پایه مینیمالیسم و سادگی استوار است. این سبک از هر گونه تزئینات اضافی پرهیز می‌کند و بر استفاده از فضاهای باز و خلوت تاکید دارد.

پالت رنگی طبیعی

رنگ‌های مورد استفاده در این سبک اغلب شامل سفید، کرم، خاکستری و بژ هستند. رنگ‌های طبیعی و ملایم باعث ایجاد فضایی آرامش‌بخش و دلپذیر می‌شوند.

استفاده از مواد طبیعی

مواد طبیعی مثل چوب، سنگ و بامبو در این سبک بسیار محبوب هستند و روج دارد. این مواد به ایجاد حس نزدیکی به طبیعت و فضایی گرم و دلپذیر کمک می‌کنند.

فضاهای باز و نورپردازی

فضاهای باز و نورپردازی طبیعی از ویژگی‌های برجسته‌ی سبک کره‌ای هستند. استفاده از پنجره‌های بزرگ و پرده‌های نازک باعث ورود نور طبیعی به داخل خانه می‌شود.

خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها

حالا که به صورت کلی با سبک و فلسفه‌ی دکوراسیون کره‌ای‌ها آشنا شدید، بهتر است به سراغ راهنمای خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها برویم. در این راهنما با تمام لوازم اصلی خانه که می‌توانید با کمک آن‌ها این سبک از دکوراسیون را اجرا کنید، آشنا می‌شوید. برای خرید تمام لوازم هم می‌توانید به دیجی‌کالا مراجعه کرده و به راحتی تمام وسایل جهیزیه‌ی خود را سفارش دهید.

مبلمان و اتاق نشیمن

مبلمان در سبک کره‌ای باید ساده و کارآمد باشد. استفاده از مبلمان کم‌ارتفاع و طراحی‌های مینیمالیستی بهترین انتخابی است که از طرف کارشناسان دکوراسیون داخلی توصیه می‌شود. میزهای چوبی کم‌ارتفاع و مبل‌های با خطوط تمیز و ساده از گزینه‌های مناسب هستند. همچنین نباید فراموش کنید که اتاق نشیمن باید فضایی دعوت‌کننده و آرامش‌بخش باشد. مبلمان کم‌ارتفاع، فرش‌های ساده، و نورپردازی گرم به ایجاد این حس کمک می‌کنند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین وسایلی که در خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها برای اتاق نشیمن نباید آن‌ها را فراموش کنید، می‌پردازیم

میز و صندلی ناهارخوری

میزهای ناهارخوری چوبی با طراحی ساده و خطوط تمیز بهترین انتخاب برای بخش غذاخوری خانه هستند. صندلی‌ها در این سبک باید ساده و راحت بوده، و ترجیحا از چوب با رنگ‌های طبیعی ساخته شده باشند. اگر در قسمت نشیمن یا تکیه‌گاه صندلی قرار است چیزی غیر از چوب باشد، حتما باید روکش شده از پارچه‌های طبیعی و در پالت رنگی مربوط به همین سبک باشد.

مبل و کاناپه

مبلمان با خطوط ساده و پارچه‌هایی با رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری و بژ همان چیزی است که می‌تواند به اتاق نشیمن ظاهری شبیه به خانه‌های کره‌ای ببخشد. مبلمان کم‌ارتفاع و بدون تزئینات اضافی انتخاب مناسبی است و به خوبی سادگی را در عین کارآیی حفظ می‌کند.

کتابخانه و قفسه

کتابخانه‌ها و قفسه‌های دیواری با طراحی ساده و مینیمالیستی که به استفاده بهینه از فضا کمک می‌کنند می‌توانند از دیگر لوازم اصلی مورد نیاز برای اتاق نشیمن در این سبک است. استفاده از چوب‌های طبیعی با رنگ‌های روشن از طرف کارشناسان طراحی داخلی و دکوراسیون توصیه می‌شود.

 آشپزخانه

آشپزخانه‌های کره‌ای باید مرتب، کاربردی و پر از فضاهای خالی هستند. استفاده از کابینت‌های چوبی با رنگ‌های روشن، میزهای کار ساده و قفسه‌های باز برای نمایش ظروف و لوازم آشپزخانه نقش مهمی در اجرای این سبک از دکوراسیون در آشپزخانه دارد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین وسایلی که در خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها برای آشپزخانه نباید آن‌ها را فراموش کنید، می‌پردازیم.

کابینت‌ها و قفسه‌ها

کابینت‌های آشپزخانه باید طراحی مدرن و ساده داشته باشد و ترجیحا با رنگ‌های سفید یا چوبی روشن تولید شده باشند. قفسه‌های باز برای دسترسی آسان به لوازم آشپزی و نمایش ظروف زیبا از نقاط متمایز کننده‌ی این سبک دکوراسیون است.

سینک و شیرآلات

سینک‌های استیل ضد زنگ با طراحی مینیمالیستی و شیرآلات با خطوط تمیز و مدرن جزئی جدانشدنی از آشپزخانه‌های کره‌ای هستند. برای اجرای این سبک از دکوراسیون در بخش ظرفشویی، استفاده از شیرآلات با کیفیت بالا و طراحی ساده توصیه می‌شود.

ظروف و لوازم پخت و پز

تمام ظروف آشپزی در این سبک باید با طراحی ساده و مواد با کیفیت باشند. ترجیحا از ظروف سرامیکی یا چدنی با رنگ‌های خنثی و بدون تزئینات اضافی استفاده کنید. این سبک ظروف نزدیک‌ترین گزینه به سرویس‌های غذاخوری و آشپزی محبوب و پرطرفدار در کره هستند.

اتاق خواب

اتاق خواب در سبک کره‌ای باید فضایی آرام و راحت داشته باشد. استفاده از تخت‌های کم‌ارتفاع، ملحفه‌های نرم و پرده‌های نازک به ایجاد این فضا کمک می‌کند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین وسایلی که در خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها برای اتاق خواب نباید آن‌ها را فراموش کنید، می‌پردازیم.

تخت و کمد

تخت‌خواب شما باید کم‌ارتفاع و با طراحی ساده باشد. سرویس خواب نباید تزئینات و کنده‌کاری داشته باشد و سادگی را در تمام بخش‌های خود حفظ کرده باشد. کمدهای دیواری یا ایستاده با رنگ‌های روشن و بدون تزئینات اضافی هم از وسایلی هستند که باید در اتاق خواب داشته باشید.

 ملحفه و پرده

پرده‌های نازک و سبک که نور را به خوبی عبور می‌دهند، از جمله ویژگی‌های این سبک هستند. پارچه‌های طبیعی مثل کتان و پنبه برای پرده‌ها و سایر لوازم تزئینی، چه در اتاق خواب و چه در بخش‌های دیگر خانه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ تمام ملحفه‌ها و پرده‌ها باید از پالت رنگی خنثی انتخاب شود. ترکیب این رنگ‌ها با بافت‌های طبیعی می‌تواند محیطی عالی برای ایجاد حس آرامش ایجاد کند.

تزئینات

تزئینات و اکسسوری در سبک دکوراسیون کره‌ای شامل مواردی مثل آثار هنری و نقاشی مینیمال، آیتم‌های دست‌ساز مثل ظروف سفالی و دست‌بافت‌ها و همچنین کاغذ دیواری‌های ساده و مینیمال به رنگ‌های ملایم یا خنثی می‌شود. همچنین فرش یا موکتی که استفاده می‌کنید هم باید با این سبک هماهنگ و سازگار باشد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین وسایلی که در خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها برای تزئینات و اکسسوری نباید آن‌ها را فراموش کنید، می‌پردازیم

فرش و قالیچه

استفاده از فرش‌ها و قالیچه‌های ساده و تک‌رنگ با الگوهای مینیمالیستی، به فضای داخلی گرما و راحتی می‌بخشند. فرش‌های سنتی کره‌ای (هانجی) که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند هم گزینه‌های خوبی هستند.

چراغ‌ها و لوسترها

خانه‌ها در سبک دکوراسیون کره‌ای از دو نوع نور استفاده می‌کنند. نور طبیعی و نور مصنوعی که در ادامه معرفی شده‌اند:

نور طبیعی:

استفاده از پنجره‌های بزرگ و پرده‌های نازک برای ورود نور طبیعی به داخل فضا بسیار مهم است. نور طبیعی به ایجاد فضایی روشن و دلپذیر کمک می‌کند.

نور مصنوعی:

نورپردازی مصنوعی در سبک کره‌ای باید ملایم و گرم باشد. استفاده از چراغ‌های ساده و مینیمالیستی با نور گرم و زرد می‌تواند فضایی آرامش‌بخش ایجاد کند.

بر همین اساس برای انتخاب نور مصنوعی باید به سراغ چراغ‌های آویز و لوسترهای با طراحی ساده و مدرن بروید و استفاده از چراغ‌هایی با نور گرم و خورشیدی در اولویت شما باشد.

تابلوها و آثار هنری

تابلوهای نقاشی یا چاپ‌های با طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی از گزینه‌های مناسب برای تزئین دیوارها هستند. آثار هنری مینیمالیستی که به فضای اتاق جلوه‌ای مدرن و زیبا می‌دهند هم می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

گیاهان و گل‌ها

گیاهان سبز و گل‌های طبیعی نقش مهمی در دکوراسیون کره‌ای دارند. گیاهان آپارتمانی به ایجاد حس تازگی و زندگی در فضا کمک می‌کنند و گل‌های طبیعی، با رنگ‌های ملایم و گلدان‌های سرامیکی یا شیشه‌ای، می‌توانند سرزندگی و اشتیاق را به فضا اضافه کنند. فراموش نکنید که استفاده از گل‌های تازه و گلدان‌های طبیعی برای ایجاد حس طبیعت در خانه از ضروریات است.

مرور کلی

سبک کره‌ای با تاکید بر سادگی، کارآمدی و استفاده‌ی بهینه از فضا، انتخابی ایدئال برای جهیزیه است. با انتخاب مبلمان، لوازم آشپزخانه و تزئینات مناسب، می‌توانید خانه‌ای آرام و دلپذیر به سبک کره‌ای داشته باشید. استفاده از رنگ‌های خنثی، پارچه‌های طبیعی و طراحی‌های مینیمالیستی به شما کمک می‌کند تا فضایی متوازن و زیبا ایجاد کنید.

نوشته راهنمای کامل خرید جهیزیه به سبک کره‌ای‌ها اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سبک آرت دکو در طراحی داخلی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سبک آرت دکو در فرانسه متولد شد تا در اوایل قرن بیستم ترندی پیشرو در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *