راهنمای خرید ظرف غذای گربه؛ همراه با معرفی بهترین‌های دیجی‌کالا

یکی از سوالاتی که همیشه برای صاحبان گربه‌ها پیش می‌آید این است که کدام ظرف غذا برای گربه مناسب است؟ چه ظرفی می‌تواند اشتیاق گربه برای خوردن آب و غذا را زیاد کند؟ ظرف باید از چه جنسی ساخته شده باشد تا به سلامت او آسیب نزند؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که حداقل یک بار به آن فکر کرده‌اید اما احتمالا جواب مشخص و واضحی برای آن پیدا نکرده‌اید. چون این سوالات برای من هم پیش آمده و با خواندن مقالات مختلف و صحبت با چند دامپزشک مورد اعتماد به جواب رسیدم، تصمیم گرفتم یک راهنمای خرید ظرف غذای گربه بنویسم تا از این به بعد بتوانید به راحتی بهتری ظرف را انتخاب کنید. پس اگر شما هم مثل من سرپرست گربه‌های بامزه و بازیگوش هستید پیشهاد می‌کنم که این مطلب از دیجی‌کالا مگ را تا آخر بخوانید.

نکات مهم در انتخاب ظرف غذای گربه

وقتی برای خرید ظرف آب و غذای گربه به پت‌شاپ مراجعه می‌کنید با تنوع بالایی از ظرف‌ها روبه‌رو می‌شوید. ظرف‌های رنگارنگ و بامزه‌ای که از جنس‌های مختلف ساخته شده‌اند و طراحی‌های جذاب دارند. بعضی از ظرف‌های غذا آنقدر زیبا هستند که ممکن است دوست داشته باشید خودتان در آن‌ها غذا و خوراکی بخورید. البته من که این کار را می‌کنم اما شما را نمی‌دانم!

اما بین این همه ظرف رنگارنگ کدام برای گربه‌ی شما مناسب‌تر است؟ مهم‌ترین نکته در انتخاب ظرف، جنس مواد اولیه‌ای است که در تولید آن به کار رفته است. ظرف غذای حیوان خانگی باید بادوام، بهداشتی و ایمن باشد. همچنین شکل و اندازه‌ی آن باید با گربه‌ی شما مناسب باشد.

ظرف‌های غذای حیوان خانگی به طور کلی از سه مدل مواد اولیه ساخته می‌شوند: فلز، سرامیک و پلاستیک. در این بخش قرار است در مورد هر سه نوع ظرف به صورت مفصل صحبت کنیم.

ظرف غذای گربه پلاستیکی

هیچ متخصص و دامپزشکی استفاده از ظرف‌های پلاستیک را توصیه نمی‌کند. با اینکه ظاهر آن‌ها بسیار جذاب و رنگارنگ است اما بهداشتی نیستند. خراش‌های ریزی که روی پلاستیک ایجاد می‌شود می‌تواند به محل رشد باکتری‌ها تبدیل شده و سلامت گربه‌ی شما را تهدید کند.

شایع‌ترین بیماری که در اثر استفاده از ظرف غذای پلاستیکی برای گربه‌ها پیش می‌آید آکنه‌ی چانه است. این اتفاق فقط و فقط به دلیل تجمع باکتری‌ها در خراش‌های ریز روی سطح ظرف غذای پلاستیکی است. نکته‌ی منفی دیگر در مورد ظرف‌های پلاستیکی تغییر طعم و بوی آن است.

این ظرف‌ها به سرعت طعم و بوی غذا را به خود جذب می‌کنند و به راحتی می‌توانند حس بویایی گربه‌ی شما را مختل کنند. همچنین مواد شیمیایی که در تولید بعضی ظرف‌های پلاستیکی به کار می‌رود می‌تواند برای گربه مضر باشد و درگیر بیماری‌های کشنده کند.

ظرف غذای گربه فلزی و سرامیکی

استفاده از هر دو جنس فلز و سرامیک برای ظرف غذای گربه مناسب است. این ظرف‌ها خراشیده نمی‌شوند، به راحتی شسته می‌شوند و حتی می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت در ماشین ظرفشویی قرار دهید. ظاهری شیک و بادوام دارند و اصلا عطر و طعم غذا را به خود جذب نمی‌کنند. مطمئن باشید گربه‌ی شما از غذا خوردن در این ظرف‌ها لذت می‌برد.

بهترین شکل ظاهری برای ظرف غذای گربه

نمونه‌ی یک ظرف نامناسب برای تغذیه‌ی گربه

بهترین شکل برای ظرف آب و غذای گربه، ظرف‌های مستطیلی بزرگ اما کم عمق است. دسترسی به آب و غذا در این ظرف‌ها برای گربه آسان است. همچنین در زمان استفاده سیبیل‌های گربه به اطراف ظرف گیر نمی‌کند. گیر کردن سبیل گربه به اطراف ظرف یا برخورد مداوم آن با لبه‌های ظرف باعث می‌شود که اشتیاق او برای مصرف آب و غذا از بین برود.

بهترین‌های ظرف غذای گربه در دیجی‌کالا

حالا که با نکات مهم برای انتخاب بهترین ظرف غذا برای گربه آشنا شدید بد نیست سری هم به فروشگاه دیجی‌کالا بزنیم و ببینیم کدام ظرف‌ها طرفدارهای بیشتری دارند. ظرف‌هایی که در این لیست می‌بینید همه از جنس سرامیک و فلز هستند که سلامت گربه‌ی شما را به خطر نمی‌اندازند.

ظرف غذای اتوماتیک سگ و گربه شیائومی مدل XWPF01MG-EU

این بهترین ظرف غذایی است که می‌توانید برای گربه‌تان بخرید. مخصوصا اگر گربه در طول روز در خانه تنها می‌ماند یا گربه‌ای دارید که باید رژیم بگیرد این ظرف اتوماتیک کاملا برای شما مناسب است. ۳ کیلوگرم وزن دارد و مخزن آن گنجایش ۳.۶ لیتر برای نگهداری غذا دارد. قابلیت تنظیم و حفظ دما در این دستگاه به تازه و خوش‌عطر ماندن غذای خشک کمک می‌کند. شما می‌توانید به راحتی وعده‌های غذایی گربه را روی این دستگاه تنظیم کنید تا در ساعت مشخص و به میزان مناسب غذای خشک از مخزن به بخش کاسه ریخته شود.

ظرف آب و غذا سگ و گربه طرح پنجه کد pa

جنس این ظرف از فلز است ضد زنگ است و در قسمت پایه با پلاستیک پوشیده شده تا در زمان استفاده روی زمین سُر نخورد. ۲۰۰ گرم وزن دارد و فضایی حدود ۲۰ سانتی‌متر مربع اشغال می‌کند. در این ظرف می‌توانید غذای خشک، غذای تر و آب برای گربه‌ی عزیزتان قرار دهید.

ظرف غذای گربه کد c05

این ظرف سرامیکی تولید ایران است و ابعاد آن برای استفاده‌ی بچه گربه یا گربه‌های با جثه‌ی کوچک مناسب است. ۳۵۰ گرم وزن دارد و در زمان استفاده به راحتی روی زمین ثابت باقی می‌ماند. شست‌وشوی آن راحت است، لعاب کوره‌ای با کیفیت دارد و از بهترین مواد اولیه ساخته شده است.

ظرف آب و غذای سگ و گربه کد CM2

این ظرف غذای سرامیکی بامزه هم برای استفاده‌ی بچه گربه یا گربه‌های با جثه‌ی کوچک مناسب است. از مواد اولیه‌ی با کیفیت ساخته شده به راحتی می‌توانید آن را بشویید. نکته‌ی جالب درباره‌ی این ظرف، دست‌ساز بودن آن است. یعنی شما با خرید این ظرف غذا برای گربه‌ی بامزه‌تان می‌توانید یک اثر هنری دست‌ساز در خانه داشته باشید.

ظرف غذای گربه کد C14

اگر دوست دارید گربه‌تان در زمان غذا خوردن سر خود را زیاد خم نکند و راحت‌تر آب و غذا بخورد، این ظرف سرامیکی کاملا برای شما مناسب است. ارتفاع پایه‌ی آن ۱۶ سانتی‌متر است و گربه‌های بالغ می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این محصول ایرانی ۶۰۰ گرم وزن دارد و در زمان استفاده به هیچ وجه روی زمین سُر نمی‌خورد.

ظرف غذای حیوانات خانگی مدل پنجه

آخرین ظرفی که قرار است به شما معرفی کنیم هم یک ظرف پایه‌دار است اما ظاهری کاملا متفاوت دارد. قسمت پایه‌ی این محصول از ترکیب چوب و فلز ساخته شده و دو کاسه‌ی فلزی در قسمت مخصوص دارد. شما می‌توانید در این ظرف‌ها آب و غذای گربه را بریزید تا گربه‌تان راحت غذا بخورد.

نکته‌ی قابل توجه در این ظرف، ثابت ماندن آن در سر جای خودش است. حتما برای شما هم پیش آمده که گربه‌ها در حین بازی به ظرف غذایشان خورده‌اند و مقدار زیادی آب یا غذا روی زمین پخش شده است. این ظرف در برابر این مدل اتفاقات مقاوم است و اگر گربه در حین دویدن به آن برخورد کند اصلا برعکس نمی‌شود.

منبع: cheshireandwain

نوشته راهنمای خرید ظرف غذای گربه؛ همراه با معرفی بهترین‌های دیجی‌کالا اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی اقتصادی؛ صرفه جویی در هزینه ها بدون کاهش کیفیت

در عصر حاضر، همه ما به دنبال راه‌های مؤثر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار هستیم. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *