راهنمای خرید سرور ابری ایرانی

یکی از بهترین راهکارها جهت استفاده از یک سرور باکیفیت و پرسرعت، خرید سرور ابری خواهد بود. بعید است که نام این سرورها را نشنیده باشید. کلاد سرور یا همان سرور ابری در واقع یک فضای پردازشی و ذخیره‌سازی است که در رایانش ابری راه‌اندازی می‌شود. در ادامه با ما با معرفی و راهنمای خرید سرور ابری ایرانی همراه باشید.

این نوع فضا دسترسی‌پذیری بسیار بالایی داشته و هرگز Down نخواهد شد. علاوه‌بر این موضوع، مزایای دیگری مانند قیمت مناسب و تغییر منابع در کمترین زمان برای این سیستم وجود دارند. شرکت‌هایی هستند که سرور ابری ایرانی را به شما ارائه می‌کنند. همراه ما باشید تا در ادامه یک راهنمای کامل برای خرید این سرورها از ارائه‌دهندگان ایرانی را باهم ارزیابی کنیم.

معرفی Cloud Servers یا سرورهای ابری

بگذارید قبل‌از اینکه راهنمای خرید سرور ابری را باهم بررسی کنیم، ببینیم که اصلا این خدمات چه نوع سرورهایی را شامل می‌شوند. یک سرور ابری ساعتی یا Cloud Server در واقع نوعی فضای پردازش یا ذخیره‌سازی است که در رایانش ابری راه‌اندازی می‌شود.

فضای رایانش ابری یا همان Cloud Computing نیز از چندین سرور تشکیل شده و به همین دلیل پایداری بالایی دارد. این یعنی اگر یکی از سرورهای ابر از کار بیافتند، بار پردازش به دیگر سرورها انتقال پیدا کرده و نمی‌گذارد که سایت یا خدمات آنلاین شما غیرفعال شود. همچنین می‌توانید بدون نیاز به غیرفعال‌ کردن یا خاموش ‌کردن سرور، منابع آن را تنها با چند کلیک ارتقا یا کاهش دهید.

نکاتی مهم برای خرید سرور ابری ایرانی

درصورتی‌که به‌دنبال خرید سرور ابری هستید و نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم نکاتی که در این بخش وجود دارند را ارزیابی کنید. این موارد به شما کمک می‌کنند که بسته به بودجه و نیاز خود یک Cloud Server مناسب را انتخاب کنید.

به شرکت ارائه‌دهنده سرور و خدمات آن توجه کنید

شما باید برای خرید سرور ابری به یک شرکت معتبر بروید. شرکت‌های بزرگ و حرفه‌ای علاوه‌بر ارائه سرورهای باکیفیت، می‌توانند خدمات پشتیبانی مناسبی را نیز در کنار آن به شما ارائه دهند. مانند راهنمایی در نصب ابزارها، ارائه کنترل پنل، کمک به بازیابی اطلاعات یا تهیه نسخه پشتیبان از مهم‌ترین این موارد به‌شمار می‌روند. برای این کار بهتر است از دمو رایگان سرور ابری این شرکت‌ها استفاده کنید.

بسته به نیاز خود سیستم‌عامل سرور ابری را مشخص کنید

مورد دیگری که هرکسی باید هنگام خرید سرور ابری ساعتی به آن توجه کنید، سیستم‌عامل سرور است. توجه داشته باشید که کلاد سرورها همانند سرورهای فیزیکی دارای سیستم‌عامل بوده و باید در آن‌ها نصب بشود.

البته این کار توسط شرکت سرویس‌دهنده انجام می‌گیرد. پیشنهاد ما خرید سرورهای لینوکسی است؛ زیرا امنیت بیشتری داشته و هیچ محدودیتی برای شما نخواهند داشت؛ اما سرورهای ابری ویندوزی تنها برای توسعه و ارائه خدمات با زیرساخت‌های مایکروسافت مناسب خواهند بود.

برای انتخاب منابع حساس نباشید

موضوعی که بسیاری از توسعه‌دهندگان یا صاحبان کسب‌وکار هنگام خرید سرور ابری آسیاتک یا شرکت‌های دیگر به آن حساس هستند، منابعی است که به این سرورها اختصاص داده‌اند. برای تهیه سرورهای فیزیکی مانند هاست‌ها یا سرور اختصاصی باید به این موضوع توجه کنید.

اما در Cloud Servers این موضوع اهمیت چندانی ندارد. هر سخت‌افزار یا فضای ذخیره‌سازی که برای آن انتخاب کرده باشید، می‌توانید در چند کلیک آن را تغییر دهید. به دلیل خاصیت ابری بودن این فضا، نیازی به خاموش ‌کردن آن نبوده و در چندین دقیقه تغییرات اعمال خواهند شد.

بهترین کنترل پنل را روی سرور ابری خود نصب کنید

اگر تابه‌حال با انواع سرورها کارکرده باشید می‌دانید که بهره‌گیری از آن‌ها تنها با سیستم‌عامل ممکن نیست. برای مدیریت سرور نیازمند کنترل پنل مخصوص آن هستید؛ به همین دلیل است که هنگام خرید سرور ابری ایرانی باید یک کنترل پنل مناسب را تهیه کنید.

برخی از شرکت‌ها به‌صورت رایگان این موارد را در اختیار شما قرار داده و برخی دیگر نیز هزینه جدا درخواست می‌کنند. کنترل پنل cPanel و DirectAdmin، بهترین انتخاب‌ها هستند. البته این نسخه‌ها پولی بوده و امنیت بیشتری نسبت به نمونه‌های رایگان دارند.

تنها برای خدمات داخل کشور از کلاد سرور ایرانی بهره ببرید

نکته آخر که باید جهت خرید سرور ابری ایرانی به آن توجه داشته باشید، کاربران و کاربردی است که این سرور قرار است به شما ارائه بدهد. چنانچه به‌دنبال این هستید که از آن در داخل کشور استفاده کرده و به ایرانیان خدمات داخلی ارائه دهید، مشکلی نخواهید داشت.

دلیل این موضوع ایرانی بودن IP این سرور است؛ اما اگر می‌خواهید از این سرور برای دسترسی به خدمات بین‌المللی یا دور زدن تحریم‌ها استفاده کنید، باید بگوییم که کلاد سرور ایرانی برای شما مناسب نیست. این کار نیازمند تهیه کلاد سرورهای خارجی مانند هلند، آلمان و کانادا است.

آیا هزینه سرور ابری ساعتی محاسبه می‌شود؟

سوالی که در ذهن کاربران زیادی به‌وجود آمده این است که هزینه خرید سرور ابری به چه صورت محاسبه می‌شود؟ باید گفت که به‌دلیل ابری بودن این خدمات، خرید آن‌ها به‌صورت دائم ممکن نیست. این یعنی باید بسته به استفاده‌ای که از آن می‌کنید، هزینه بپردازید.

به‌طور مثال، یک روز بار پردازشی سرور بالا بوده و روز دیگر اصلا پردازشی ندارد. قطعا هزینه استفاده از سرور در این 2 روز متفاوت بوده و در انتهای ماه به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شوند. به همین دلیل است که می‌گویند سرور ابری ساعتی مقرون‌به‌صرفه ترین انتخاب برای کاربران خواهد بود.

ابر آسیاتک؛ بهترین ارائه‌دهنده سرور ابری ایرانی با تعرفه‌های عالی

بهترین شرکتی که می‌توانید در آن نسبت به خرید سرور ابری ایرانی یا سرور ابری ساعتی اقدام کنید، شرکت ابر آسیاتک است. این شرکت زیرمجموعه آسیاتک، ارائه‌دهنده خدمات اینترنت بوده و مزایای زیادی به‌همراه دارد. مهم‌ترین مزایای خرید سرور از ابر آسیاتک شامل قیمت مناسب، پشتیبانی 24 ساعته، ارائه قدرتمندترین سرورها، خدمات جانبی عالی و تنوع تعرفه‌ها می‌شوند.

جمع‌بندی

به‌دنبال ارائه خدمات در سطح اینترنت هستید؟ خرید سرور ابری ایرانی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. سرورهای ابری یا همان Cloud Servers خدماتی هستند که فضایی را در رایانش ابری به ما ارائه می‌کنند. می‌توانید از این فضا برای ذخیره‌سازی داده یا پردازش آن‌ها بهره ببرید.

شرکت‌های گوناگونی نیز این خدمات را ارائه می‌دهد. به‌طور مثال، سرور ابری آسیاتک یکی از بهترین آن‌ها بوده و به‌دلیل داشتن تعرفه‌های عالی، کاربران زیادی به‌دنبال آن هستند. نکاتی که برای خرید و استفاده از این سرورها وجود داشت را در این مطلب باهم ارزیابی کردیم. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ابر آسیاتک سر بزنید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پلی به گذشته؛ قهرمانی فرانسه در یورو 2000 با گل طلایی دیوید ترزگه مقابل ایتالیا (3 ژوئن 2000)

ایتالیایی‌ها هرگز فینال یورو 2000 را فراموش نخواهند کرد؛ آتزوری تا دقایق پایانی با یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *