راهنمای خرید بهترین رژلب مات؛ انواع، نکات و پرفروش‌ترین‌ها

استفاده از رژلب‌های مات در میک‌آپ در سال‌های اخیر بسیار ترند شده است. این نوع رژلب‌ها پوششی مخملی و خاص روی لب‌ها ایجاد می‌کنند و برای موقعیت‌های خاص یا روزمره می‌توانند انتخاب خوبی باشند. برندهای گوناگونی رژلب‌های مات و مخملی تولید می‌کنند و این نوع محصولات آرایشی، به ویژه در سال‌های جزو پرطرف‌دارترین و پرفروش‌ترین مدل‌های رژلب‌های موجود در بازار بوده‌اند. اما چطور می‌توانیم بهترین رژلب مات را انتخاب کنیم؟

در این مطلب قصد داریم نکات مهمی که در هنگام انتخاب خرید رژلب مات باید به آن توجه کنید را برایتان شرح دهیم. پس از آن ده مدل از بهترین رژلب‌های مات موجود در بازار را معرفی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر رژلب مد نظرتان را انتخاب کنید. همراه ما باشید.

رژلب مات چیست؟

رژلب مایع نوعی رژلب با رنگ‌دانه‌های بالا، پوشش‌دهی زیاد و بدون شاین است که نور را منعکس نمی‌کند و جلوه‌ای مخملی و مات روی پوست لب‌ها دارد. رژلب‌های مات نسبت به سایر مدل‌های رژلب دوام بیشتری روی لب‌ها دارند. فرمولاسیون رژلب‌های مات که معمولاً از روغن‌های گیاهی، موم‌ها و رنگ‌دانه‌ها تشکیل شده است، به شکلی طراحی شده که پوشش کاملی به لب‌ها دهد و کمک کند تا رنگ طبیعی لب‌ها کاملاً پوشیده شود.

استفاده از رژلب مات در برخی مدل‌های آرایش مانند میک‌آپ اسموکی و آرایش مدیوم بسیار پرکاربرد است. رژلب‌های مات معمولاً تنوع رنگی بالایی دارند؛ اگر به انتخاب رنگ‌های جسورانه علاقه‌مندید این نوع رژلب‌ها می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشند. رژلب‌های مات در میان طرف‌داران رنگ‌های نود هم محبوبیت بالایی دارند چرا که جلوه‌ی مات با رنگ‌های نود می‌تواند لب‌ها را حجیم‌تر و کاملاً خوش‌فرم نشان دهد.

اگر لب‌های پوسته‌پوسته و خشک دارید ممکن است این نوع رژلب، بافت خشک پوست لبتان را برجسته‌تر جلوه دهد و پوست لب‌هایتان را خشک‌تر کند؛ بنابراین اگر با مشکل لب‌های خشک مواجه هستید برای استفاده از رژلب مات باید لب‌هایتان را به‌خوبی لایه‌برداری کرده و آن‌ها را آبرسانی کنید.

چگونه بهترین رژلب مات را انتخاب کنیم؟

همانند دیگر مدل‌های رژلب، بافت رژلب، رنگ و نوع رژلب مواردی هستند که در هنگام انتخاب بهترین رژلب مات باید به آن دقت کنید.

بافت و فرمولاسیون رژلب مات

بافت رژلب مات در عین حال که باید پوششی مات و یکدست به لب‌ها بدهد، باید سبک باشد، حالت چسبندگی برای لب‌ها ایجاد نکند و در اصطلاح روی لب‌ها نماسد. برای این که بتوانید محصول مناسبی را انتخاب کنید، به فرمولاسیون محصول توجه کنید و رژلبی را انتخاب کنید که حاوی مواد مرطوب‌کننده و ویتامین باشد تا لب‌هایتان پس از استفاده از رژلب مات خشک نشود. ویتامین E یکی از موثرترین ترکیباتی است که باید در رژ لب های باکیفیت وجود داشته باشد تا بتواند پوست لب را در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد ناشی از اشعه زیان‌بخش UV، استرس، سیگار و آلودگی هوا محافظت کند.

مطالعه‌ی مطلب راهنمای انتخاب و خرید رژلب می‌تواند به شما در انتخاب و خرید محصول کمک کند.

رنگ رژلب مات

برخی از رنگ‌های رژلب مات می‌توانند لب‌هایتان را برجسته‌تر نشان دهند؛ به‌عنوان‌مثال رنگ کالباسی مات تقریباً پرطرف‌دارترین رنگ رژلب مات است و برای برجسته نشان‌دادن لب‌­های نازک نیز بسیار مؤثر است. رژلب مایع مات قرمز نیز یکی از پرطرف‌دارترین مدل‌های رژلب مات است چرا که جلوه‌ای بسیار خاص به لب‌ها می‌دهد و برای موقعیت‌هایی مانند میهمانی‌ها و مجالس می‌تواند بسیار فوق‌العاده باشد.

در انتخاب رنگ رژ لب باید به تناژ رنگ پوستتان هم توجه کنید تا محصولی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با رنگ پوستتان داشته باشد. مطالعه‌ی مطلب بهترین رژلب بر اساس رنگ پوست به شما کمک می‌کند تا با توجه به تناژ رنگ پوستتان بتوانید بهترین رنگ رژلب را برای خودتان انتخاب کنید.

انواع رژلب مات

رژلب‌های مات به سه نوع مختلف در بازار وجود دارند؛ رژلب مایع مات، رژلب جامد مات و رژلب مدادی مات.

رژلب‌های مایع مات معمولاً پیگمنتیشن یا رنگ‌دانه‌های بیشتری نسبت به رژلب‌های جامد مات دارند و همین امر باعث می‌شود بتوانند جلوه ی مخملی‌تر و پوشش بهترین به لب‌ها بدهند. به دلیل بالاتر بودن رنگ‌دانه‌ها این نوع رژلب‌ها نسبت به رژلب‌های جامد مات، ماندگاری بالاتری دارند و احتیاج نیست آن‌ها را دائماً تجدید کنید. از طرف دیگر استفاده از رنگ‌دانه‌های زیاد در این نوع محصولات سبب شده است که نسبت به رژلب‌های جامد مات محصولات سنگین‌تری باشند و استفاده از آن‌ها نسبت به رژلب جامد مات کمی دشوارتر باشد.

رژلب جامد مات بر پایه‌ی موم است و نسبت به رژلب‌های مایع رنگ‌دانه‌های کمتری دارد و متعاقباً پوشش کمتری نیز روی لب‌ها ایجاد می‌کند؛ اما از سوی دیگر کار با این نوع رژلب‌ها ساده‌تر است. درصورتی‌که جزو افرادی نیستید که در زمینه‌ی استفاده از رژلب حرفه‌ای باشید، استفاده‌ی ناهموار و غیریکنواخت از رژلب آرایشتان را خراب خواهد کرد؛ بنابراین در این موارد بهتر است از رژلب جامد مات استفاده کنید. برای خرید رژلب جامد مات می‌توانید به فروشگاه دیجی‌کالا مراجعه کنید.

پاک کردن رژلب‌های جامد مات نیز نسبت به رژلب‌های مایع مات ساده‌تر است؛ برخی از مدل‌های رژلب مایع مات به‌سادگی پاک نمی‌شوند و برای تمیزکردن آن‌ها حتماً نیاز به میسلار واتر یا شیرپاک‌کن دارید. رژلب‌های جامد مات نسبت به رژلب‌های مایع مات کمتر لب را پوسته‌پوسته می‌کنند و مواد مرطوب‌کننده بیشتری در آن‌ها به کار رفته است؛ بنابراین اگر جزو افرادی هستید که لب‌های خشک دارید بهتر است از رژلب جامد مات استفاده کنید.

علاوه بر رژلب‌های مایع و جامد مات، رژلب‌های مدادی مات هم می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. طرز استفاده از این نوع رژلب‌ها نسبت به دیگر مدل‌های رژلب مات ساده‌تر است و می‌توان آرایش لب دقیق‌تری با آن داشت. این نوع رژلب‌ها هم بر پایه‌ی موم هستند با این تفاوت که شکلشان شبیه مداد است. رژلب مدادی هم ممکن است باعث خشکی لب‌ها شود؛ بنابراین، برای جلوگیری از این مشکل، از یک بالم مرطوب‌کننده به عنوان پایه استفاده کنید و سپس رژلب مدادی را به کار ببرید. برای خرید رژلب مدادی مات می‌توانید به فروشگاه دیجی‌کالا مراجعه کنید.

معرفی بهترین رژلب مات موجود در بازار؛ ۱۰ محصول پرفروش و با کیفیت

رژلب‌های مات بسیار پرطرف‌دار هستند، به خصوص که در چند سال اخیر جزو مطرح‌ترین ترندهای آرایشی هم بوده‌اند. به همین دلیل برندهای بسیاری اقدام به تولید رژلب‌های مات و مخملی کرده‌اند؛ در این بخش از مطلب قصد داریم ۱۰ مورد از بهترین برندهای رژلب مات را برایتان معرفی کنیم.

۱. رژلب جامد نوت مدل MATTEVER؛ ‌ بهترین مارک رژلب جامد مات

نوت یکی از پرفروش‌ترین و پرطرف‌دارترین تولیدکننده‌های لوازم آرایشی در جهان است و رژلب جامد نوت مدل MATTEVER را می‌توانیم یکی از بهترین رژلب‌های جامد مات موجود در بازار بدانیم. این رژلب از برند نوت سرشار از روغن آرگان است که خطوط ظریف لب را کاهش می‌دهد، خاصیت ضد پیری دارد و با کمک به بازسازی سلول‌های پوستی، ظاهری یکنواخت و نرم به لب‌ها می‌دهد. روغن آرگان موجود در این محصول، سرشار از ویتامین E است و می‌تواند پوست لب را نرم و از آن محافظت کند.

رژلب جامد مات اور نوت در هشت رنگ فریبنده عرضه می‌شود و دارای فرمولی سبک و ضد آب است که به طور یکنواخت بر روی لب‌ها پخش شده، به‌سرعت خشک می‌شود و روکش مات زیبایی به جای می‌گذارد.

۲. رژلب جامد استودیو میکاپ مدل Velour

اگر به دنبال یک رژلب مخملی فوق‌العاده می‌گردید رژلب جامد استودیو میکاپ مدل Velour را به شما معرفی می‌کنیم؛ برند آمریکایی استدیو میکاپ یکی از پرفروش‌ترین تولید کننده‌های محصولات آرایشی در بازار جهانی است و رژلب‌های سری Velour جزو بهترین و پرفروش‌ترین رژ لب‌های مات موجود در بازار جهانی هستند.

فرمولاسیون این محصول فوق‌العاده حاوی مواد مرطوب‌کننده و ویتامین است، ماندگاری بسیار مناسبی دارد و می‌تواند بدون این که لب‌هایتان را خشک کند روکش مخملی بی‌نظیری به لب‌هایتان بدهد. این محصول بر پایه موها و روغن‌های گیاهی تولید شده است و هیچ نوع ماده مضر مانند سرب و پارابن ندارد.

۳. رژلب جامد زاو مدل مات؛ بهترین رژلب مات کاملاً ارگانیک

برند فرانسوی زاو یکی از دیگر برندهای مطرح و پرطرف‌دار جهانی است که محصولاتی ارگانیک تولید می‌کند. انتخاب رژلب فاقد مواد مضر و شیمیایی اهمیت زیادی دارد، چرا که احتمال جذب موا شیمیایی موجود در رژلب توسط مویرگ‌های کوچک پوست‌نازک لب‌ها وجود دارد. اگر به دنبال یک رژلب ارگانیک و فاقد هر نوع مواد شیمیایی و مضر می‌گردید برند زاو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

رژلب جامد مات زاو یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند است که فرمولاسیونی کاملاً ارگانیک دارد و با دارابودن روغن کره‌ای و کرچک آلی می‌تواند پوست لب‌ها را به‌خوبی تقویت کند و پوششی مات و مخملی روی لب‌ها ایجاد نماید.

۴. رژلب مات ریمل لاندن مدل The Only 1

برند انگلیسی ریمل لاندن را بسیاری با ریمل‌های پرفروش و محبوبش می‌شناسند؛ اما این برند نام‌آشنا و پرطرف‌دار انواع لوازم آرایشی پرفروش و محبوب را روانه بازار کرده است. رژلب جامد مات ریمل لاندن مدل The Only 1 یکی از محصولات پرفروش این برند است که کیفیت عالی و قیمتی مناسب دارد.

این رژلب مات غنی از رنگ‌دانه‌های قوی است، تنوع رنگی مناسبی دارد و با بافت سبکی که دارد مناسب برای استفاده روزانه است. فرمولاسیون این محصول غنی از مواد مرطوب‌کننده و نرم‌کننده است و بدون این که لب‌هایتان را پوسته‌پوسته و خشک کند می‌تواند جلوه‌ای مات و مخملی به لب‌ها بدهد.

۵. رژلب مدادی گلدن رز مدل مات

اگر به دنبال بهترین رژلب مات مدادی موجود در بازار می‌گردید رژلب‌های مدادی گلدن رز را به شما معرفی می‌کنیم. برند ترکیه‌ای گلدن رز یکی از پرفروش‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم آرایش در جهان است و رژلب‌های این برند هم از محبوبیت بسیاری برخوردارند. رژلب‌های مدادی مات گلدن رز تنوع رنگی بالایی دارند و پوششی سبک، مخملی و ماندگار روی لب‌ها ایجاد می‌کنند. این محصولات با دارابودن عصاره ویتامین E و آووکادو می‌توانند لب‌ها را به‌خوبی نرم و لطیف کرده و از آن‌ها محافظت کنند.

البته باید توجه داشته باشید که رژلب‌های مدادی گلدن رز ممکن است نمونه‌های فیک زیادی در بازار داشته باشند؛ بنابراین حتماً این نوع رژلب‌های مدادی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

۶. رژ ﻟﺐ ﻣﺪادى مات پیپا مدل Excellent

دیگر رژلب مدادی مات که در این مطلب به معرفی آن پرداخته‌ایم رژ ﻟﺐ ﻣﺪادى مات مدل Excellent از برند پیپا است. این رژلب فاقد پارابن و سرب بوده و با وجود این که پوششی کاملاً مات روی لب ایجاد می‌کند، باعث خشکی و پوسته‌پوسته شدن لب‌ها نمی‌شود. فرمولاسیون این محصول تست حیوانی ندارد، در واقع می‌توان گفت که فاقد مشتقات حیوانی بوده و فرمولاسیون آن کاملاً گیاهی است.

ویتامین E موجود در ترکیبات این رژلب باعث افزایش نرمی و لطافت پوست لب‌ها شده و لب‌ها را خوش‌فرم و برجسته می‌کند. رنگ‌دانه‌های موجود در رژلب‌ مدادی پیپا بسیار غنی است. این محصول دارای تنوع رنگی بالاست، در برابر رطوبت هم ماندگاری بالایی دارد و به‌سادگی از روی لب‌ها پاک نمی‌شود.

۷. رژلب مایع مات گلدن رز مدل LONG STAY

اگر به دنبال بهترین مارک رژ لب مایع مات می‌گردید رژلب‌های گلدن رز سری LONG STAY جزو محصولاتی هستند که حتماً باید آن‌ها را بررسی کنید. همان‌طور که از نام این محصولات مشخص است این سری از رژلب‌های گلدن رز ماندگاری بسیار بالایی دارند، بلافاصله پس از مصرف روی لب‌ها خشک می‌شوند و می‌توانند برای چند ساعت پوششی مات و مخملی و در عین حال سبک را روی لب‌ها ایجاد کنند.

این محصولات حاوی ویتامین E و عصاره آووکادو هستند و می‌تواند لب‌ها را به‌خوبی نرم و مرطوب کرده و از خشکی لب‌ها جلوگیری کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول این است که با وجود ماندگاری بالایش، به‌آسانی می‌توانید آن را از روی لب‌هایتان پاک کنید.

 ۸. رژلب مایع فلورمار مدل Kiss Me More

در لیست بهترین مارک رژلب مات، رژلب‌های مات برند محبوب و پرفروش فلورمار جایگاه ویژه‌ای دارند. رژلب‌های سری Kiss Me More از برند فلورمار، برای کسانی که به رژلب‌های مایع و ماندگار مات علاقه‌مندند انتخاب بسیار خوبی است؛ مخصوصاً اگر از طرف‌داران رنگ‌های تیره و تناژهای کالباسی و نود هستید.

این سری از رژلب‌های فلورمار بافتی خامه‌ای و مخملی روی لب‌ها ایجاد می‌کنند و با دارابودن فرمولاسیون غنی از مواد مرطوب‌کننده و نرم‌کننده مانع از خشک‌شدن لب‌ها می‌شوند. ماندگاری این رژلب هم‌ بالاست و یک دقیقه پس از مصرف کاملاً روی لب‌ها خشک می‌شود و تا چند ساعت باقی می‌ماند.

۹. رژلب مایع کالیستا مدل Stain Matt؛ بهترین رژلب مایع مات تولید ایران

برند کالیستا را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین و بهترین برندهای ایرانی تولیدکننده لوازم آرایش دانست. در میان محصولات آرایشی این برند پرفروش رژلب‌های مایع کالیسا سری Stain Matt هم محبوبیت بسیار بالایی دارند و جزو پرفروش‌ترین رژلب‌های مایع موجود در بازار به شمار می‌آیند.

این سری از رژلب‌های کالیستا در دوازده رنگ کاربردی و زیبا تولید شده اند و پوشش‌دهی کامل و یکنواختی روی لب‌ها ایجاد می‌کنند. همچون دیگر رژلب‌های مات باکیفیت، رژلب مات ساتین مات کالیستا هم می‌تواند ماندگاری بالایی روی لب‌ها داشته باشد و با دارابودن مواد مرطوب‌کننده و نرم‌کننده مانع از خشکی لب‌ها شود.

۱۰. رژلب مایع شون سری Velvet Matt

دیگر محصول پرفروش و باکیفیت که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم رژلب‌های مات شون سری Velvet Matt هستند. شون هم یکی از پرفروش‌ترین و بهترین برندهای ایرانی تولیدکننده لوازم آرایش است. رژلب‌های مات شون سری Velvet Matt با دارابودن روغن هسته انگور می‌توانند لب‌ها را نرم و در برابر خشکی و پوسته‌پوسته شدن از بافت لب محافظت کنند. این سری از نوع رژلب‌های برند شون تنوع رنگی خوبی دارند، پوشش مات کامل و یکنواخت روی لب‌ها ایجاد می‌کنند و بافتی کاملاً غیرچسبنده دارند.

در پایان

در این مطلب نکات مهم و کلیدی برای انتخاب رژلب مات را برایتان شرح دادیم و به معرفی بهترین برندهای رژلب مات پرداختیم؛ رژلب‌های مات جلوه‌ای بسیار جذاب دارند و نسبت به سایر مدل‌های رژلب ماندگاری و دوام بیشتری دارند؛ با این وجود این نوع رژلب‌ها بیشتر از دیگر مدل‌های رژلب ممکن است لب‌ها را خشک کنند یا بافت خشک و پوسته‌پوسته لب‌ها را برجسته‌تر کنند. به همین دلیل لازم است پیش از مصرف رژلب‌های مات حتماً لب‌هایتان را لایه‌برداری و آبرسانی کنید تا لب‌هایتان سالم بماند و رژلب‌های مات جلوه‌ی جذاب‌تری روی لب‌های شما داشته باشند.

منابع: thegirlslist، refinery29، beautyrelay

نوشته راهنمای خرید بهترین رژلب مات؛ انواع، نکات و پرفروش‌ترین‌ها اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *