راهنمای خرید بهترین برس حرارتی؛ نکات مهم و معرفی بهترین‌های بازار

برای خشک‌کردن، صاف‌کردن و رفع وز مو تجهیزات و محصولات بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. سشوار یکی از رایج‌ترین تجهیزات برای خشک‌کردن مو است و اتو مو هم برای صاف‌کردن و رفع وز مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در این مقاله قصد داریم محصولی را برایتان معرفی کنیم که هم‌زمان کار سشوار، برس و اتو مو را برایتان انجام می‌دهد. این محصول که برس حرارتی نام دارد اکنون به یکی از ترندترین و محبوب‌ترین تجهیزات آرایش مو بدل شده است. در این مطلب ضمن معرفی برس حرارتی و بررسی مزایای آن، نکاتی که باید در زمان خرید برس حرارتی مدنظر قرار دهید را برایتان شرح می‌دهیم و پس از آن به معرفی بهترین برس حرارتی موجود در بازار می‌پردازیم. همراه ما باشید.

برس حرارتی چیست؟

برس حرارتی از نظر ظاهری بسیار شبیه به برس‌های معمولی است، با این تفاوت که آن را به برق وصل می‌کنید و با گرم‌شدن صفحه برس و دندانه‌ها می‌توانید با برس کشیدن موهایتان آن‌ها را با حرارت خشک کنید، صاف کنید یا حالت بدهید. البته برخی از مدل‌های برس حرارتی قابلیت پخش باد گرم را نیز دارند. برس حرارتی می‌تواند هم زمان کار سشوار و اتوی مو را برایتان انجام دهد و ضمن ازبین‌بردن وز موها، آن‌ها را صاف و براق کند. در واقع با برس حرارتی می‌توانید کار براشینگ موها را بدون استفاده از سشوار انجام دهید.

برس‌های حرارتی به دلیل کاربری آسان و چندکاره بودنشان، به یکی از ترندهای محبوب بازار تبدیل شده‌اند و برندهای معتبر بسیاری تولید این محصول پرطرف‌دار را در لاین تولید محصولاتشان قرار داده‌اند.

استفاده از برس حرارتی چه مزایا و معایبی دارد؟

همانند بسیاری از تجهیزات آرایشی برس حرارتی نیز مزایا و معایبی دارد که باید پیش از انتخاب این محصول آن‌ها را در نظر بگیرید. در این بخش از مطلب مزایا و معایب برس‌های حرارتی را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

مزایای برس حرارتی

  • حرارت در برس‌های حرارتی نسبت به ابزارهای دیگر مانند اتو مو کمتر است، در واقع هنگام استفاده از اتو مو، موهایتان بین دو سطح صاف داغ قرار می‌گیرد در حالی که حرارت در برس‌های حرارتی بین صفحه‌ی برس و دندانه‌ها توزیع می‌شود و در نتیجه موهایتان بر اثر حرارت آسیب کمتری می‌بینند. همین مسئله باعث می‌شود برس حرارتی برای موهای شکننده و نازک نسبت به اتو مو وسیله‌ی مناسب‌تری باشد.
  • برس حرارتی یک وسیله چندکاره است و هم‌زمان کار سشوار، برس و اتوی مو را برایتان انجام دهد. حمل این دستگاه برای مسافرت هم بسیار آسان است و به جای حمل سشوار می‌توانید این وسیله چندکاره را همراه خود ببرید.
  • استفاده از برس حرارتی بسیار آسان است و نسبت به سشوار و اتو وقت کمتری از شما می‌گیرد. با استفاده از این محصول دیگر نیازی نیست موهایتان را چند قسمت کنید و سشوار بکشید. به‌آسانی می‌توانید پس از حمام زمانی که رطوبت موهایتان تا حدی گرفته شد موهایتان را برس بکشید و آن‌ها را خشک و صاف کنید.
  • افزایش حجم مو یکی از مزایای برس حرارتی نسبت به اتوی مو است. احتمالاً این نکته را متوجه شده‌اید که در زمان استفاده از اتوی مو حجم موهایتان کمتر به نظر می‌رسد؛ چرا که موها بین دو صفحه‌ی داغ تحت‌فشار قرار می‌گیرد. زمانی که از برس حرارتی استفاده می‌کنید موها بین دندانه‌های برس حرارتی حرکت می‌کنند و حجمشان بیشتر می‌شود؛ بنابراین اگر موهایی نازک یا کم‌پشت دارید و می‌خواهید موهایتان حجم بیشتری بگیرد برس حرارتی برایتان وسیله بسیار مناسبی است.

معایب برس حرارتی

هر چند برس حرارتی می‌تواند وز موهایتان را تا حد زیادی برطرف کند و آن‌ها را صاف‌تر کند؛ اما حتی اگر بهترین مدل برس حرارتی را بخرید باز هم این دستگاه نسبت به بیگودی برقی و اتو مو کارایی‌اش کمتر است چرا که حرارت کمتری تولید می‌کند. به‌ عنوان‌ مثال برس حرارتی نمی‌تواند مانند فرکننده‌های برقی موهایتان را کاملاً فر کند یا مانند اتو مو باعث شود حتی موهای فر و مجعد هم کاملاً صاف شوند.

اگر می‌خواهید موهایتان فر یا کاملاً صاف شود بهتر است به سراغ اتو مو یا فرکننده‌های برقی مو بروید. اگر می‌خواهید موهایتان به طور دائمی صاف شود می‌توانید روش‌هایی مانند کراتینه یا ریباندینگ مو را امتحان کنید.

برای انتخاب و خرید بهترین نوع برس حرارتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر می‌خواهید بهترین برس حرارتی مو را خریداری کنید نکات مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را هنگام انتخاب محصول در نظر بگیرید. در این بخش از مطلب این نکات مهم را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

مدل برس حرارتی

انتخاب مدل برس حرارتی بستگی به نوع موهای شما  دارد و این که دوست دارید موهایتان را چطور حالت بدهید. برس‌های حرارتی مدل‌های مختلفی دارند؛ برس‌های حرارتی صاف‌کننده مو که شبیه برس‌های پارویی هستند می‌توانند موهایتان را صاف کنند. این نوع برس‌ها از یک سطح صاف تشکیل شده‌اند و دندانه‌ها روی این سطح صاف قرار دارند. این برس تا حدی می‌تواند به موهایتان حالت بدهد؛ اما بیشتر برای صاف‌کردن مو طراحی شده است.

برس‌های حرارتی گرد یا لوله‌ای گزینه‌های مناسبی برای شکل‌دادن، حالت‌دهی و موج دادن به موها هستند و اگر می‌خواهید فر درشت هم در موهایتان داشته باشید این مدل برس مو می‌تواند بهترین نوع برس حرارتی برای شما باشد. هر دوی این برس‌ها می‌توانند وز موها را از بین ببرند.

اگر موهای فر و موج‌دار دارید و می‌خواهید فر و موج موهایتان مرتب‌تر به نظر بیاید و وز موهایتان نیز برطرف شود به سراغ برس گرد بروید. اگر می‌خواهید موهایتان صاف شود و نمی‌خواهید موج یا فر در موهایتان ایجاد کنید برس حرارتی تخت برایتان بهتر است. اگر هم دوست دارید برخی از اوقات موهایتان حالت دار و فردار و گاهی صاف باشد می‌توانید برس حرارتی را خریداری کنید که چندین سری قابل تعویض دارد.

جنس صفحات و دنده‌های برس حرارتی

بهترین برس‌های حرارتی موجود در بازار بدنه‌ای مقاوم به حرارت دارند. بهترین جنس صفحه برس حرارتی  شامل سرامیک، تولوئن، تیتانیوم و تورمالین است. جنس دنده‌های برس حرارتی هم اهمیت دارد. دنده‌های برس‌های حرارتی معمولاً فلزی هستند و روکش سرامیک دارند. از خرید دستگاه‌هایی که دندانه‌های بدون روکش مناسب دارند خودداری کنید.

پهنای برس حرارتی

برس‌های حرارتی صفحه تخت در چندین مدل پهن، متوسط و باریک در بازار موجود هستند. این که کدام نوع برس حرارتی را انتخاب کنید بستگی به حجم و طول موهایتان دارد. اگر موهای بلند دارید برس‌های حرارتی پهن برای شما مناسب‌اند اما اگر موهایی متوسط و کوتاه دارید بهتر است به سراغ برس‌های حرارتی با پهنای متوسط و باریک بروید. البته کسانی که موهای بلند دارند هم می‌توانند از برس‌هایی با پهنای متوسط و باریک استفاده کنند اما برس پهن برای موهای کوتاه کارایی ندارد.

قابلیت تنظیم دما

برس حرارتی که خریداری می‌کنید بهتر است دارای قابلیت تنظیم دما باشد. هر چه موهایتان ضخیم‌تر باشد می‌توانید از دمای بالاتری برای صاف‌کردن و حالت دادن به موهایتان استفاده کنید. اگر موهایتان شکننده و نازک است بهتر است دما را پایین‌تر بیاورید. از طرف دیگر هر چه دمای دستگاه بالاتر باشد قابلیت صاف‌کنندگی آن بیشتر است.

گاهی از اوقات شما نمی‌خواهید موهایتان کاملاً صاف شود و ترجیح می‌دهید حرارت کمتری به موهایتان بدهید. اگر دستگاهی که خریداری می‌کنید قابلیت تنظیم در یک بازه‌ی متنوع دمایی را داشته باشد برس حرارتی کاربری بهتری برای شما خواهد داشت. نکته‌ی دیگری که هنگام انتخاب برس حرارتی باید در نظر داشته باشید زمان گرم‌ شدن دستگاه است. هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد سریع‌تر می‌توانید از محصول استفاده کنید.

قابلیت خاموشی خودکار

قابلیت خاموشی خودکار یکی از دیگر ویژگی‌هایی است که برای انتخاب بهترین برس حرارتی باید در نظر بگیرید. اگر یادتان برود وسایل حرارتی مانند برس حرارتی و اتو مو را خاموش کنید حرارت این دستگاه‌ها ممکن است باعث آتش‌سوزی شود. قابلیت خاموشی خودکار باعث می‌شود دستگاه امنیت بالاتری داشته باشد و در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی شود.

نمایشگر

برای این که استفاده از دستگاه برایتان راحت‌تر باشد بهتر است برس حرارتی که خریداری می‌کنید دارای نمایشگر باشد تا بتوانید راحت‌تر دمای دستگاه را تنظیم کنید.

فناوری یون‌ساز

یون‌ها دارای بارهای مثبت و منفی هستند. بار مثبت موجود در موها باعث می‌شود موها دیرتر خشک شده و وز دار شوند. برخی از حرارت دهنده‌های مو دارای تکنولوژی یونیزاسیون هستند و می‌توانند با ایجاد یون منفی، بار مثبت موجود در موها را خنثی کنند. بار منفی ایجاد شده در فرایند یونیزاسیون با قطرات آب موجود روی ساقه‌های مو برخورد می‌کند و باعث می‌شود این قطرات زودتر شکسته و تبخیر شوند. در نتیجه تجهیزات حرارتی که دارای این قابلیت هستند می‌توانند موها را سریع‌تر خشک کرده و از وزشدن موها نیز جلوگیری کنند.

البته باید در نظر داشته باشید که قابلیت یونیزاسیون دستگاه برای کسانی که موهایی بسیار نازک دارند مناسب نیست و کودکان هم نباید از این نوع دستگاه‌ها استفاده کنند.

ارگونومیک بودن دستگاه

ارگونومیک بودن دستگاه هم یکی از مواردی است که در انتخاب بهترین برس حرارتی باید به آن توجه کنید. دستگاه نباید بیش از حد سنگین باشد تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. دسته‌ی برس حرارتی باید کاملاً استاندارد طراحی شده باشد تا بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید و هنگام برس زدن دستتان خسته نشود.

سیم گردان بلند با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه

طراحی برس حرارتی باید به شکلی باشد که بدون گره‌خوردن سیم دستگاه بتوانید تمام موهای سرتان را برس بکشید. یکی از ویژگی‌هایی که در هنگام خرید برس حرارتی باید به آن توجه کنید سیم گردان دستگاه است که باید قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را داشته باشد تا بتوانید برس را به راحتی بچرخانید و استفاده کنید.

معرفی بهترین برس حرارتی موجود در بازار

در بخش‌های قبلی مطلب نکات مهم برای انتخاب بهترین مدل برس حرارتی را برایتان شرح دادیم. اما بهترین مارک برس حرارتی موجود در بازار کدام است؟ در این بخش از مطلب ۷ مدل از پرفروش‌ترین و بهترین برس های حرارتی موجود در بازار را برایتان معرفی خواهیم کرد. برای خرید اتو و حالت‌ دهنده مو و همچنین مقایسه قیمت و بررسی بهترین برس‌های حرارتی موجود در بازار می‌توانید به فروشگاه دیجی کالا مراجعه کنید.

برس حرارتی بابلیس مدل HSB100E؛ بهترین برند برس حرارتی موجود در بازار

احتمال دارد نام برند محبوب به خاطر اتوموهای پرطرفدارش به گوشتان خورده باشد چرا که برند بابلیس جزو محبوب‌ترین برندهای تولید‌کننده اتو مو و بیگودی برقی است.

برس حرارتی بابلیلیس مدل HSB100E دارای ۱۲۶ عدد دندانه است که به صفحه‌ی سرامیکی برس متصل شده‌اند و کار حالت‌دهی موها را به بهترین شکل انجام می‌دهند. این برس حرارتی که دسته‌ای ارگونومیک و کارآمد دارد، دارای قابلیت تنظیم دماست و در سه درجه حرارتی، ۱۸۰، ۱۹۰ و ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌شود. دستگاه دارای دو خروجی یون، سیم گردان با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و نمایشگر LED‌ هم هست.

برس حرارتی فیلیپس

برس حرارتی فیلیپس مدل BHH880 دیگر محصولی است که لیست بهترین برس حرارتی موجود در بازار به آن پرداخته‌ایم. برند نام‌ آشنا و محبوب فیلیپس به عنوان یکی از بهترین برندهای تولیدکننده‌ی لوازم برقی در جهان مطرح است. برس حرارتی فیلیپس مدل BHH880 که یکی از پرفروش‌ترین برس‌های حرارتی در بازار جهانی است، دارای فناوری ترموپرفکت است. این فناوری پیشرفته در کنار عملکرد قطعات این برس، سلامتی کامل موهای شما را تضمین کرده، وز مو را از بین می‌برد و موهایتان را صاف می‌کند.

این محصول که از جنس سرامیک تورمالین است پس از روشن شدت ظرف مدت ۵۰ ثانیه گرم شده و در دو حالت ۱۷۰ و ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌شود.

طراحی سه‌گانه و پهن این برس حرارتی باعث می‌شود موهایتان به‌خوبی جدا شوند و پوست سرتان در حین شانه‌زدن آسیب نبیند. این برس حرارتی دارای چراغ نشانگر آماده‌ به‌ کار، و سیم گردان با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است. به خاطر داشته باشید که این نوع برس حرارتی جزو برس‌های کاملاً پهن طبقه‌بندی می‌شود و برای موهای بلند مناسب است.

برس حرارتی جیمی مدل GM-2972؛ پرفروش‌ترین برس حرارتی در فروشگاه دیجی‌کالا

برند جیمی یکی از پرفروش‌ترین برندهای چینی است که به تولید لوازم برقی می‌پردازد. برس حرارتی جیمی مدل GM-2972 یکی از پرطرف‌دارترین و‌ بهترین برس حرارتی‌های این برند است که در حال حاضر پرفروش‌ترین برس حرارتی در فروشگاه دیجی‌کالا محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص این برس حرارتی این است که بیشینه‌ی دمای دستگاه تا ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و می‌تواند موها چندین برابر دیگر مدل‌های برس حرارتی صاف کند.

این دستگاه فناوری تولید یون دارد، جنس بدنه از سرامیک است و دارای سیم گردان با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نیز هست. قابلیت تنظیم دما، نمایشگر LCD و دسته ارگونومیک کاربردی دیگر ویژگی‌های مناسب این دستگاه محسوب می‌شوند.

برس حرارتی صاف‌کننده مو پرومکس مدل ۸۰۰۰

این برس حرارتی که یکی از محبوب‌ترین برس‌های حرارتی موجود در بازار است و  بسیاری از ویژگی‌های یک برس حرارتی فوق‌العاده را دارد. برس حرارتی صاف‌کننده مو مدل ۸۰۰۰ از برند محبوب و پرفروش پرومکس از جنس سرامیک تورمالین است و قابلیت تنظیم دما از ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد را دارد. این دستگاه ظرف مدت ۳۰ ثانیه گرم می‌شود، دارای نمایشگر LCD‌ است، قابلیت خاموشی خودکار دارد و دارای فناوری یون‌ساز هم هست. پهنای دستگاه متوسط است و برای موهای بلند تا متوسط می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

برس حرارتی رومئو مدل RM-7575

برس حرارتی رومئو مدل RM-7575 دیگر پیشنهاد ما به شماست. یکی از بهترین ویژگی‌های این برس حرارتی این است که می‌توانید آن را روی ۱۱ دمای مختلف در بازه‌ی حرارتی ۴۵۰ تا ۹۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید ظرف مدت ۳۰ ثانیه داغ می‌شود و پس از ۹۰ ثانیه به حداکثر دما می‌رسد. صفحات دستگاه از جنس سرامیک است و قابلیت خاموشی خودکار، نمایشگر LCD ، قابلیت خاموشی خودکار و سیم گردان هم دارد.

برس حرارتی سوکانی مدل SK-1922

برند سوکانی جزو بهترین برندهای تولیدکننده برس حرارتی محسوب می‌شود و برس حرارتی سوکانی مدل SK-1922 D یک نوع برس گرد است که برای حالت دادن و موج‌دار کردن موها یک گزینه‌ی بسیار عالی محسوب می‌شود. این برس سه‌کاره است و قابلیت پخش باد گرم را نیز دارد. جنس صفحه دستگاه از سرامیک است و سیم گردان با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نیز دارد.

برس حرارتی سوکانی مدل SK-1008؛ بهترین برس حرارتی اقتصادی

برند سوکانی یک مدل برس حرارتی بسیار محبوب و اقتصادی هم دارد که جزو پرفروش‌ترین برس‌های حرارتی در بازار ایران محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک مدل ارزان و اقتصادی اما باکیفیت می‌گردید این دستگاه برایتان بسیار مناسب خواهد بود. جنس صفحات این برس حرارتی از سرامیک پیشرفته است؛ قابلیت تنظیم دما بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد را دارد و دارای سیم گردان با قابلیت ۳۶۰ درجه هم هست.

کلام پایانی

در این مطلب راهنمای کامل و جامع انتخاب و خرید بهترین برس حرارتی را برایتان ارائه کردیم. امیدواریم توضیحات ارائه شده در این مطلب برایتان سودمند باشد و بتوانید بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید. در پایان چندین نکته مهم برای استفاده درست از برس حرارتی را برایتان شرح داده‌ایم.

  • برس حرارتی را روی موهای کاملاً خشک و کاملاً خیس استفاده نکنید. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است موهایتان تا ۲۰ درصد رطوبت داشته باشد.
  • پیش از استفاده از برس حرارتی یا هر وسیله حرارتی دیگر از محصولاتی که برای حفاظت از مو در برابر حرارت فرموله شده‌اند استفاده کنید. در این مرحله استفاده از اسپری محافظ حرارتی مو می‌تواند از آسیب وارده به موها بر اثر حرارت پیشگیری کند.
  • پس از استفاده از برس حرارتی از محصولات مراقبتی مو مانند انواع لوسیون و روغن مو استفاده کنید.
  • حرارت دادن مو به صورت روزانه باعث آسیب به موها می‌شود بنابراین برس حرارتی را هر روز استفاده نکنید، چرا که موها احتیاج به ریکاوری دارند.
  • موهایتان را در هنگام برس زدن بیش از حد نکشید. سعی کنید آرام و باحوصله برس بکشید.

منابع: argonaia, goodhousekeeping, hairhouse

نوشته راهنمای خرید بهترین برس حرارتی؛ نکات مهم و معرفی بهترین‌های بازار اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید قایق بادی برای عاشقان ورزش‌های آبی • دیجی‌کالا مگ

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که در فصل تابستان در رودخانه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *