راهنمای خرید بهترین آیپد؛ ۵ محصول برای ۵ بودجه متفاوت

بهترین آیپد موجود در بازار چیست؟ احتمالا برای‌تان سوال شده که کدام آیپد مطابق با بودجه‌ی شما برای خرید مناسب است و آیا اصلا خرید آیپد توجیه دارد یا خیر.

در ادامه‌ی این مطلب، چند آیپد (از بالا رده‌ترین تا اقتصادی‌ترین محصول) موجود در وب‌سایت دیجی کالا معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که معرفی محصولات موجود در این مقاله بر اساس نوع برند، کیفیت ساخت، نمره‌ی دریافتی توسط کاربران و صد البته ارزش خرید نسبت به قیمتشان انجام شده است.

از طرفی، تلاش شده بهترین آیپد بر اساس قیمتی که دارد انتخاب شود. به همین دلیل برخی از آیپدها با حافظه داخلی مختلف نیز برای خرید با قیمت بیشتر یا کمتر در بازار موجود است. همچنین، به دلیل نوسانات قیمت ارز و وضعیت اجناس در بازار، افت یا افزایش قیمت و همچنین موجود یا ناموجود شدن محصولات ممکن است رخ دهد. این مطلب بر اساس قیمت بهترین آیپد در هفته‌ی چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ نوشته و تنظیم شده است.

۱. تبلت اپل مدل iPad Pro 12.9 2022 WIFI ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

تبلت iPad Pro 12.9 محصول سال ۲۰۲۲ رسما بهترین آیپد برای خرید محسوب می‌شود. این تبلت اپل بالا رده دارای تراشه اپل M2 بوده و از پردازنده ده هسته‌ای انحصاری اپل برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند. این تبلت با هشت گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نکرده و هیچ جایگاهی برای این آیتم در تبلت وجود ندارد.

صفحه نمایش تبلت مورد نظر ۱۳ اینچ بوده و از رزولوشن ۲۷۳۲×۲۰۴۸ با تراکم پیکسلی ۲۶۵ پیکسل بر اینچ با نرخ به‌روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این تبلت اپل سیم‌کارت خور نیست و به همین دلیل نمی‌توان با استفاده از سیم کارت‌های ایرانی با محصول مورد نظر به مکالمه پرداخت. از طرفی دیگر، دوربین سلفی فوق عریض با ۱۲ مگاپیکسل  و قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ محسوب می‌شود. علاوه بر این دوربین، سه سنسور در پشت گوشی مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک وجود دارد که توانایی عکاسی و فیلم‌برداری بسیار قوی را دارا هستند. قابلیت تشخیص چهره بیومتریک (فیس آیدی)، فشارسنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، باتری بسیار قوی ۱۰۷۵۸ میلی آمپر ساعت و سیستم عامل پیش‌فرض iPad OS 16.1 از سایر مشخصات فنی مهم در این تبلت به شمار می‌رود.

نکات مثبت
  • صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی حیرت انگیز با رزولوشن بالا
  • جدیدترین پردازنده فعلی اپل یعنی M2
  • دوربین قوی
نکات منفی
  • قیمت بالا

۲. تبلت اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

تبلت اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi یکی از با کیفیت‌ترین محصولات اپل به شمار می‌رود که در رنگ‌های بسیار متنوع به فروش می‌رسد. این مدل تبلت با ظاهر شیک و وزن سبک، به تراشه‌ی انحصاری M1 و هشت گیگابایت رم مجهز شده است. حافظه داخلی این مدل محصول ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت است. این مدل آیپد نیز سیم‌کارت خور نیست و صرفا می‌توان از امکانات اینترنتی دستگاه استفاده کرد. دوربین پشت و جلو هر دو از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل استفاده می‌کنند؛ تنها با این تفاوت که دوربین پشتی از نوع عریض و دوربین جلو از نوع فوق عریض محسوب می‌شود. همچنین با این دوربین‌ها صرفا می‌توان با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرد.

از قابلیت‌های جذاب این مدل تبلت می‌توان به قفل کردن صفحه با چهره اشاره کرد. همچنین با اتصال به وای-فای می‌توان به طور مستقیم از اینترنت بهره‌برداری کرد. روی این مدل محصول به طور پیش‌فرض سیستم عامل آیپد OS 15 نصب شده که امکان آپدیت آن تا چند سال متمادی وجود دارد.

نکات مثبت
  • صفحه نمایش بسیار با کیفیت
  • پردازنده خوب
  • امکانات و قابلیت‌های متنوع
نکات منفی
  • باتری نه چندان قوی

۳. تبلت اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi ظرفیت ۶۴ گیگابایت

این مدل دقیقا همان چیزی است که در بخش قبلی به معرفی کامل آن پرداخته‌ایم، تنها با این تفاوت که ظرفیت حافظه داخلی آن ۶۴ گیگابایت محسوب می‌شود. از آنجایی که تفاوت قیمت مدل ۶۴ گیگابایت با مدل قبلی چشمگیر تلقی می‌شود، تصمیم گرفته‌ایم این مدل تبلت را هم معرفی کنیم که دقیقا در همان میزان تنوع رنگ به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است تمامی حسگرها نظیر قطب نما، شتاب سنج، فشار سنج، ژیروسکوپ و اثر انگشت در این مدل آیپد اپل نیز وجود دارد. همچنین امکان استفاده از قلم Apple Pencil 2nd Gen در این مدل آیپد ایر نسل پنجم نیز وجود دارد و قلم بدون هیچ مشکلی با صفحه نمایش عالی آیپد کار می‌کند.

۴. تبلت اپل مدل iPad 2022 WIFI ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت

تبلت اپل مدل iPad 2022 WIFI در رنگ‌های متنوع زرد، آبی، صورتی و نقره‌ای به فروش می‌رسد. بدنه‌‌ی آیپد به طور کامل از جنس آلومینیوم بوده و حسگر اثر انگشت در این محصول نیز وجود دارد. این آیپد جمع و جور از تراشه انحصاری اپل یعنی A14 Bionic پنج نانومتری با فرکانس پردازنده ۱.۸ تا ۳ گیگاهرتز و همچنین پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در این محصول تعبیه شده و این مدل تبلت نیز فاقد پشتیبانی از کارت حافظه است. علاوه بر این موضوع، باید اشاره کرد که این مدل تبلت اپل نیز سیم‌کارت خور نیست.

صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچ از رزولوشن ۲۳۶۰×۱۶۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و به لطف فناوری Liquid Retina می‌توان از وضوح بسیار بالای صفحه نمایش لذت برد. دوربین فیلم‌برداری با کیفیتی هم در پشت و هم در بخش سلفی وجود دارد که امکان فیلم‌برداری با دوربین سلفی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل با دو نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ وجود دارد. همچنین دوربین پشتی می‌تواند با کیفیت ۴K با نرخ فریم‌های متنوع تا نهایت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این تبلت شامل حسگرهای ژیروسکوپ، قطب‌نما، شتاب‌سنج و فشارسنج بوده و از طرفی سیستم عامل iPad OS 15 به طور پیش فرض روی این مدل تبلت نصب شده است.

نکات مثبت
  • دوربین با کیفیت
  • صفحه نمایش بی‌نظیر
  • قابلیت خرید در رنگ‌های متنوع
نکات منفی
  • باتری نه چندان قوی

۵. تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت ۶۴ گیگابایت

در زمان نگارش این مطلب، ارزان قیمت‌ترین تبلت اپل یا به نوعی بهترین آیپد از جنبه ارزان قیمتی، تبلت اپل نسل نهم محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شده است. این آیپد نیز در ظرفیت‌های متنوع موجود بوده اما در این مطلب به سراغ معرفی ظرفیت ۶۴ گیگابایتی رفته‌ایم که پایین‌ترین قیمت آیپد را در بین سایر محصولات اپل داراست. این تبلت جمع و جور، وزن بسیار کمی داشته و قاب پشت و فریم از جنس آلومینیوم محسوب می‌شود. این مدل آیپد نیز از سیم کارت پشتیبانی نکرده و نمی‌توان برای مکالمه‌ی عادی از این تبلت اپل بهره‌برداری کرد.

تراشه اقتصادی A13 Bionic و سه گیگابایت رم در این آیپد تعبیه شده است. همچنین این مدل آیپد نیز از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی آیپد رزولوشن ۲۱۶۰×۱۶۲۰ پیکسل داشته و تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل بر اینچ در این صفحه نمایش موجب شده تا بتوان به بهترین شکل ممکن از تبلت استفاده کرد.

دوربین با رزولوشن ۸ مگاپیکسل در بخش پشت دستگاه امکان ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. علاوه بر این مورد، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل از نوع فوق عریض نیز توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را داراست. حسگرهای نور محیط، شتاب‌سنج، فشار سنج، ژیروسکوپ در این مدل تبلت تعبیه شده و از طرفی دیگر، حسگر اثر انگشت نیز روی قاب جلویی طراحی شده است. سیستم عامل iPad OS 15 نیز به طور پیش‌فرض روی تبلت نصب شده که امکان ارتقای آن وجود دارد.

نکات مثبت
  • مناسب‌ترین آیپد اپل از جنبه قیمت
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • جنس بدنه‌ی تمام آلومینیومی
نکات منفی
  • حاشیه زیاد صفحه نمایش
  • از قلم اپل ورژن ۲ پشتیبانی نمی‌کند

چند نکته قبل از خرید بهترین آیپد

اول از همه باید به این مورد اشاره کنیم که اگر به دنبال خرید بهترین آیپد برای بازی‌های ویدیویی هستید، به جز مورد آخر تقریبا مابقی محصولات آیپد در این مقاله برای اجرای بازی‌های ویدیویی روی سیستم عامل iPad OS مناسب به نظر می‌رسند. با این حال، آیپدها معمولا با هدف تجربه‌‌ی گیمینگ توسعه و طراحی نمی‌شوند.

اگر فکر می‌کنید در داخل جعبه‌ی کالای آیپد، قلم هم وجود دارد، سخت در اشتباه هستید! شما باید قلم اپل را به صورت جداگانه تهیه کنید. البته این مسئله را هم باید خاطر نشان کرد که قلم اپل نسخه ۲ با مدل‌های جدید آیپد سازگار بوده و آیپدهای نسل نهم که مربوط به سال ۲۰۲۱ میلادی هستند، از این مدل قلم پشتیبانی نمی‌کنند.

بهترین آیپد برای دانشجوها شاید مورد آخر در این لیست باشد اما اگر تصور می‌کنید که صفحه نمایش دستگاه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و قصد هم ندارید به زودی گوشی خود را به یک دستگاه بهتر و پیشرفته‌تر ارتقا دهید، خرید دو آیپد اول لیست را پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که پشتیبانی اپل از آیپدها و سایر دستگاه‌ها حداقل تا هفت سال انجام می‌شود. بنابراین برای یک مدت طولانی با لذت و بدون دغدغه با آیپد می‌توانید کار کنید. آیپد پروهای ۱۳ اینچی اپل قطع به یقین سطح انتظارات شما را از کار با سیستم عامل، عکاسی، فیلم‌برداری و قابلیت‌های نرم افزاری برآورده خواهند کرد.

منبع: دیجی‌کالا مگ

نوشته راهنمای خرید بهترین آیپد؛ ۵ محصول برای ۵ بودجه متفاوت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید بهترین وبکم؛ ۱۰ دستگاه پرفروش برای جلسات کاری • دیجی‌کالا مگ

برای خرید بهترین وبکم بازار نیاز است تا محصولات زیادی را زیر و رو کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *