راهنمای استایل رنگ آبی؛‌ چه رنگ‌هایی را با آبی ست کنیم؟

یکی از محبوب‌ترین و بهترین رنگ‌هایی که همه‌ی افراد می‌توانند در استایل خود از آن استفاده کنند، رنگ آبی است. اگر شما به خوبی با راهنمای استایل رنگ آبی آشنا باشید می‌توانید آن را به راحتی در سبک‌های پوشش مختلف بکار ببرید و بسیاری از رنگ‌های دیگر را به درستی با آن ست کنید.

اما رنگ‌های مکمل در ست لباس با رنگ آبی چه هستند؟ چطور می‌توانیم رنگ آبی را در استایل خود استفاده کنیم؟ در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم به تمام سوالات شما درباره‌ی راهنمای استایل رنگ آبی پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

انواع رنگ‌های مکمل رنگ آبی در لباس

رنگ آبی به معنای واقعی کلمه یک رنگ همه جانبه و همه‌ کاره است؛‌ چرا که به عنوان یکی از رنگ‌های اولیه با تمام رنگ‌های دیگر سازگاری پیدا می‌کند. این رنگ را همه‌ی افراد با هر سن و جنسیتی می‌توانند در استایل خود بکار ببرند. اما از آنجایی که رنگ آبی تنوع بسیار زیادی دارد، شما باید با توجه به حس‌وحالی که می‌خواهید از طریق استایل خود به دیگران منتقل کنید، سایه‌ی مناسبی از این رنگ را در کنار رنگ‌های دیگر قرار دهید.

راهنمای استایل رنگ آبی کاربنی

آبی کاربنی یکی از باشکوه‌ترین و خاص‌ترین سایه‌های رنگ آبی است که وجود آن در استایل شما می‌تواند حس قدرت، اعتماد به نفس و تطبیق‌پذیری را به اطرافیانتان منتقل کند. رنگ آبی کاربنی بیشتر از هر کسی به افرادی می‌آید که ته‌ رنگ پوستی خنثی یا سردی دارند. این رنگ کاملا بدون جنسیت است و همه‌ی افراد می‌توانند با جای دادن آن در کمد لباس‌هایشان استایلی منحصر به فرد و متفاوت را برای خودشان بسازند. رنگ‌هایی که در زیر به شما معرفی می‌کنیم ترکیبی زیبا و جذاب را با رنگ آبی کاربنی ایجاد می‌کنند.

  • رنگ سفید و آبی کاربنی: همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم رنگ سفید یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای ست کردن با هر رنگی به حساب می‌آید. بنابراین برای داشتن یک استایل ساده و راحت که هیچوقت هم از مد نمی‌افتد رنگ آبی کاربنی را با رنگ سفید بپوشید. این ترکیب یک استایل تابستانی با رنگ سفید را برای شما می‌سازد.
  • رنگ خردلی و آبی کاربنی: اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح‌ می‌دهند ظاهر پر جنب‌وجوشی داشته باشند، می‌توانید برای استایل خود رنگ آبی کاربنی را با رنگ خردلی ست کنید. اگر این ترکیب رنگ را دوست دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما رنگ آبی را در مرکز توجه قرار دهید و آیتم‌های پوشیدنی به رنگ خردلی را کمتر کنید.
  • رنگ مشکی و آبی کاربنی: رنگ مشکی می‌تواند تضاد زیبا و قابل توجهی را در کنار رنگ آبی کاربنی ایجاد کند. برای مثال برای داشتن یک استایل شیک و چشمگیر می‌توانید شلوار آبی کاربنی را با کت بلیزر مشکی بپوشید.
  • رنگ خاکستری و آبی کاربنی: خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی پس زمینه‌ای ظریف و ملایم را برای رنگ آبی کاربنی ایجاد می‌کند. شما می‌توانید برای ایجاد شکست رنگی در یک استایل مونوکروم به سراغ استفاده از آیتم‌های محدود آبی کاربنی بروید.

راهنمای استایل رنگ آبی آسمانی

آبی آسمانی یکی از سایه‌های ملایم رنگ آبی است که زیبایی یک آسمان صاف را برای انسان تداعی می‌کند. شما با پوشیدن لباس‌های به رنگ آبی آسمانی می‌توانید احساس آرامش، خو‌ش‌بینی، طراوت و جوانی را به اطرافیانتان منتقل کنید. چهره‌ی افرادی که ته رنگ پوستی خنثی یا سردی دارند با پوشیدن لباس‌های آبی آسمانی رنگ بازتر و درخشان‌تر دیده می‌شود؛ با این وجود حتی کسانیکه ته رنگ پوستی گرمی دارند هم می‌توانند با انتخاب تناژهای گرم‌تر این رنگ ظاهری زیبا پیدا کنند.

  • رنگ صورتی و آبی آسمانی: اگر به دنبال یک استایل زنانه‌ی ملایم و متفاوت می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم رنگ صورتی کمرنگ را با رنگ آبی آسمانی ست کنید. برای مثال، ترکیب یک بلوز یا شومیز صورتی با شلوار جین و شال آبی آسمانی و همینطور اکسسوری‌های صورتی می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و دخترانه‌تر جلوه دهد.
  • رنگ زرد و آبی آسمانی: رنگ زرد روشن، شاد و انرژی‌بخش است و دقیقا به همین دلیل می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای ترکیب شدن با رنگ آبی آسمانی باشد. شما می‌توانید در روزهای خنک اواخر تابستان و اوایل پاییز یک کاردیگان پشمی ظریف را با پیراهن زنانه‌ی بلند آبی آسمانی بپوشید تا ظاهری شیک و تینیجری داشته باشید.
  • سرمه‌ای و آبی آسمانی: برای داشتن یک استایل پیچیده،‌ کژوال و در عین حال رسمی، فقط کافی است دو سایه‌ی سرمه‌ای و آبی آسمانی را در هنگام لباس پوشیدن کنار یکدیگر بگذارید. به عنوان مثال، یک کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن آبی آسمانی می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای مصاحبه‌های کاری شما باشد.
  • شکلاتی و آبی آسمانی: این ترکیب رنگ را احتمالا در استایل‌های افراد کره‌ای دیده‌اید. هیچ ترکیب رنگی به اندازه‌ی دو رنگ شکلاتی و آبی آسمانی نمی‌تواند کسانیکه می‌خواهند به بعد مینیمالیست استایل خود وفادار باشند را راضی کند. در فصل‌های پاییز و زمستان که هوا سرد می‌شود و شما می‌توانید به سراغ استایل‌های لایه لایه بروید استفاده از این ترکیب رنگ همه چیز را برایتان راحت‌تر خواهد کرد. برای مثال می‌توانید یک اورکت بلند آبی آسمانی را با شلوار پارچه‌ای و جلیقه‌ی شکلاتی و کفش چانکی سفید بپوشید.

راهنمای استایل رنگ آبی پاستلی

لطیف‌ترین سایه‌ی رنگ آبی که می‌توانید برای خودتان انتخاب کنید، رنگ آبی پاستلی است که در واقع همه‌ی افراد، با هر جنسیت و سنی، می‌توانند برای استایل خود به سراغ آن بروند. این رنگ احساس معصومیت و پاکی را به انسان القا می‌کند و می‌تواند دیدگاه مردم را در همان نگاه اول نسبت به شما تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین فرقی نمی‌کند که دقیقا چه ته رنگ پوستی دارید، اگر دلتان می‌خواهید با پوشش خود احساس لطافت و رویایی بودن را به اطرافیانتان منتقل کنید رنگ آبی پاستلی مخصوص شما است.

  • سبز نعنایی و آبی پاستلی: سبز نعنایی حس‌وحال شاداب و زنده‌ای را به آبی پاستلی اضافه می‌کند و به همین دلیل این ترکیب رنگ برای کسانیکه می‌خواهند استایل تینیجری و جوانی داشته باشند مناسب است. برای مثال می‌توانید در جشن‌ها و مراسم‌ها یک دامن آبی پاستلی را با کراپ تاپ‌ها و کرست‌های سبز نعنایی استایل کنید تا انرژی شاد و سرزنده‌ی خود را به خوبی نشان دهید.
  • هلویی و آبی پاستلی: همانطور که می‌دانید هلویی مخملی رنگ سال ۲۰۲۴ است و به همین دلیل اگر به دنیای مد و فشن علاقه‌مند باشید هرگز نباید از کنار آن بگذرید. خوشبختانه باید بگوییم که شما می‌توانید برای داشتن یک استایل زنانه‌ی گرم و جذاب به سراغ ترکیب رنگ آبی پاستلی و هلویی مخملی بروید. این دو رنگ در کنار هم می‌توانند برای استایل‌های مینیمال مدرن مناسب باشند.
  • یاسی و آبی پاستلی: دو رنگ یاسی و آبی پاستلی در کنار هم از آن دسته از ترکیب رنگ‌هایی هستند که همه‌ی ما از میزان زیبایی و آرامش‌‌بخش بودن آن‌ها اطلاع داریم. این ترکیب برای استایل‌های بهاره‌ی دخترانه مناسب است و ظاهر شما را دوستداشتنی‌تر و دلرباتر خواهد کرد.
  • شیری و آبی پاستلی: در کنار رنگ‌هایی چون خاکستری و سفید،‌ ترکیب رنگ شیری به عنوان یک رنگ خنثی با آبی پاستلی می‌تواند گرما و عمق زیادی را به استایل شما اضافه کند. این ترکیب برای استایل‌های کژوال و مینیمال رسمی مناسب است و ظرافت و پیچیدگی ظاهرتان را افزایش می‌دهد.

راهنمای استایل رنگ سبزآبی

رنگ سبزآبی در واقع روی مرز بین دو رنگ آبی و سبز قرار دارد و به همین دلیل ویژگی‌های هر دوی این رنگ‌ها را در خود جای داده است. سبزآبی می‌تواند ته رنگ‌های متفاوتی داشته باشد و این یعنی همه‌ی افراد با هر نوع رنگ پوستی می‌توانند با بکارگیری این رنگ پویایی، پیچیدگی و عمق را به استایل خود اضافه کنند. اگر می‌خواهید سبک پوشش خود را جذاب‌تر و متفاوت‌تر جلوه دهید حتما از آیتم‌های به رنگ سبزآبی استفاده کنید.

  • طلایی و سبزآبی: ترکیب رنگ‌های طلایی و سبز‌آبی برای داشتن یک استایل شیک و پر زرق‌وبرق در مراسم‌های خانوادگی و عروسی فوق‌العاده است. این دو رنگ ظاهر شما را لوکس‌تر و مجلل‌تر نشان می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید یک پیراهن زنانه‌ی سبزآبی را با زیور‌آلات و اکسسوری‌های طلایی رنگ ست کنید.
  • بنفش و سبزآبی: ترکیب سبز‌آبی و بنفش برای مراسم‌های رسمی و مهم فوق‌العاده است؛ چرا که ظاهر شما را متفاوت و چشمگیرتر می‌کند. برای مثال می‌توانید یک کت سبزآبی را با روسری بنفش ست کنید یا برای ایجاد تضاد در استایل مونوکروم سبزآبی خود از کیف و کفش بنفش استفاده نمایید.
  • خاکی و سبزآبی: رنگ خاکی می‌تواند پس زمینه‌ی خنثی و ظریفی را برای سبزآبی ایجاد کند و پیچیدگی و شکوه آن را به خوبی نشان دهد. برای مثال شما می‌توانید یک دامن خاکی بلند را با یک بلوز سبز‌آبی خامه‌دوزی شده بپوشید تا استایلتان از حالت یکنواختی و سادگی خارج شود.
  • مرجانی و سبزآبی: مرجانی با اضافه کردن حس‌وحال گرم و پرانرژی خود به رنگ سبزآبی تضاد جسورانه و زیبایی را در استایل شما ایجاد می‌کند. این ترکیب بیشتر برای مراسم‌های رسمی و جشن‌های عروسی مناسب است و کم و زیاد کردن آیتم‌های سبزآبی در تیپ شما کاملا به سلیقه‌ی شخصی خودتان بستگی دارد.

راهنمای استایل رنگ سرمه‌ای

به جرئت می‌توان گفت که کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین سایه‌ی رنگ آبی،‌ سرمه‌ای است. این رنگ هم می‌تواند در استایل‌های رسمی و کلاسیک مورد استفاده قرار بگیرد و هم می‌تواند استایل‌های کژوال و خیابانی شما را به طور کل تغییر دهد. سرمه‌ای یکی از آن رنگ‌هایی است که هیچوقت از مد خارج نمی‌شود و تقریبا با همه‌ی رنگ‌ها همخوانی دارد. بنابراین رنگ‌هایی که در زیر به شما معرفی می‌کنیم تنها نمونه‌هایی از راهنمای استایل رنگ آبی سرمه‌ای هستند.

  • قهوه‌ای و سرمه‌ای: در زمان نوشته شدن این مطلب دیگر استایلیست‌ها به قانون عدم ترکیب دو رنگ سرمه‌ای و قهوه‌ای اعتقادی ندارد و در واقع ترکیب این رنگ‌ها با یکدیگر می‌تواند کار هوشمندانه و منحصر به فردی به شمار بیاید. برای مثال به منظور داشتن یک استایل مردانه یا زنانه‌ی شیک و کلاسیک می‌توانید کت‌وشلوار سرمه‌ای خود را با اکسسوری‌ها و لباس‌های قهوه‌ای رنگ شیک کنید.
  • شرابی و سرمه‌ای: همانطور که می‌دانید شرابی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های سال ۲۰۲۴ است و خوشبختانه ترکیب آن با رنگ سرمه‌ای استایل شما را لوکس‌تر و پیچیده‌تر نشان می‌کند. برای یک استایل مردانه‌ی رسمی می‌توانید کت‌وشلوار سرمه‌ای خود را با یک کراوات شرابی ست کنید. به منظور داشتن یک استایل زنانه‌ی خیابانی هم شلوار جین سرمه‌ای خود را با پلیور و کفش‌های سامبای شرابی بپوشید.
  • کرم و سرمه‌ای: اگر به دنبال ترکیب رنگی می‌گردید که بتواند استایل شما را متعادل‌تر کند و هیچ ارتباطی به ترندهای دنیای مد و فشن نداشته باشد بهتر است به سراغ دو رنگ سرمه‌ای و کرم بروید. هیچ فرقی نمی‌کند که بخواهید کدام رنگ را در مرکز توجه قرار دهید یا از کدام رنگ کمتر استفاده کنید، این دو رنگ همواره در کنار هم زیبا به نظر خواهند رسید.
  • طوسی و سرمه‌ای: هر دو رنگ سرمه‌ای و طوسی به خوبی با رنگ‌های دیگر ست می‌شوند و به عبارتی کاربردی به حساب می‌آیند. ترکیب این دو رنگ می‌تواند برای انواع استایل‌ها،‌ از کلاسیک گرفته تا مدرن، مناسب باشد. اگر به دنبال یک پالت رنگی هماهنگ و متعادل می‌گردید که در همه‌ی موقعیت‌ها به دردتان بخورد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ترکیب سرمه‌ای و طوسی بروید.

نکات مهم استایل با رنگ آبی

آشنایی با رنگ‌هایی که به خوبی با رنگ آبی ست می‌شوند تنها نیمی از راه استایل کردن این رنگ است. نکاتی که در این قسمت می‌خواهیم به شما بگوییم می‌توانند بهترین روش‌های ست کردن رنگ آبی به شمار بیایند؛ پس به خواندن ادامه دهید.

  • آبی مخصوص خودتان را پیدا کنید: تئوری رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام انتخاب استایل خود باید به آن توجه کنید. رنگ آبی هم طیف‌های بسیار زیادی دارد و شما باید براساس ته رنگ پوستی خودتان، بهترین سایه‌ی آن را پیدا کنید و از آن در پوشش خود استفاده نمایید.
  • استایل لایه لایه را فراموش نکنید: برای بهتر شدن استایل آبی رنگ خود حتما از روش لایه‌بندی لباس‌ها استفاده کنید. برای مثال اگر استایل خیابانی را برای خود انتخاب کرده‌اید نباید فقط یک لایه لباس بپوشید، چرا که در این صورت جذابیت ظاهری شما به طور کامل از بین می‌رود. در عوض،‌ باید یک کت چرم را روی یک پیراهن آبی رنگ بپوشید و در کنار آن از اکسسوری‌های مختلف آبی استفاده کنید.
  • لباس‌هایی از جنس و بافت مختلف بپوشید: اگر یک استایل از نظر رنگ یکنواخت و ساده باشد باید از نظر بافت و جنس لباس‌ها متفاوت به نظر برسد. بنابراین سعی کنید از آیتم‌های پوشیدنی آبی که طرح و الگو دارند یا پارچه‌هایشان منحصر به فرد هستند در تیپ خود استفاده نمایید.
  • از اکسسوری‌های مختلف استفاده کنید: رنگ آبی ماهیت آرامش‌بخشی دارد و به همین دلیل بهتر است برای اینکه استایلتان کسل‌کننده به نظر نرسد حتما از اکسسوری‌های مناسب خودتان استفاده کنید.

کلام آخر

حال که به خوبی با راهنمای استایل رنگ آبی آشنا شده‌اید می‌توانید این رنگ را به خوبی در استایل‌های خود جای دهید و با سایه‌های رنگ‌های مختلف ترکیب نکنید. به یاد داشته باشید که برای داشتن یک استایل بهتر و منحصر به فردتر شما باید میزان ریسک‌پذیری خود را بالا ببرید و  ایده‌های جدیدتان را با اعتماد به نفس عملی کنید.

منابع: InStyle ,Adidas

نوشته راهنمای استایل رنگ آبی؛‌ چه رنگ‌هایی را با آبی ست کنیم؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *