رالی قیمت توکن‌های هوش مصنوعی علی‌رغم سقوط ارزش سهام شرکت انویدیا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

توکن‌های مرتبط با حوزه هوش مصنوعی در هفته گذشته، علی‌رغم کاهش 430 میلیارد دلاری ارزش سهام شرکت انویدیا، افزایش قیمت را تجربه کردند. انویدیا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده تراشه‌های رایانه‌ای است که بسیاری از شرکت‌ها از آن برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند؛ لذا تغییرات قیمت سهام آن به شدت بر قیمت توکن‌ها هوش مصنوعی تأثیر می‌گذارد. با این حال کاهش 11.08 درصدی ارزش سهام آن، منجر به سقوط قیمت توکن‌های ذکرشده نشد.
طبق داده‌های کوین‌‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت توکن‌های فچ‌.ای‌آی (FET) و سینگولاریتی‌نت (AGIX) طی هفت روز گذشته به ترتیب 23.46 و 20.83 درصد افزایش یافته‌ است. وقوع این رشد در بستر بازار نزولی، نکته‌ای قابل توجه است. دو رمزارز برتر بازار یعنی بیت‌کوین و اتریوم در مدت مشابه، 9.17 و 4.23 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.
علت کاهش ارزش سهام انویدیا، نگرانی سرمایه‌گذاران از فروش گسترده سهام توسط جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیر عامل این شرکت و سایر مدیران اجرایی در چند وقت اخیر بوده است. طبق گزارش‌ها، هوانگ از تاریخ 13 ژوئن تا کنون، 79.38 میلیون دلار از سهام انویدیا را فروخته است. پلتفرم گلوبال مارکت اینوستور (Global Markets Investor) در تاریخ 23 ژوئن اعلام کرد که مدیران انویدیا به سرعت در حال فروش سهام خود هستند و میزان فروش آنها طی سال جاری در حال نزدیک شدن به 1 میلیارد دلار است.

بر اساس داده‌های وای‌چارت (YChart)، ارزش بازار انویدیا طی پنج روز معاملاتی گذشته، از زمان رسیدن به بالاترین قیمت خود، یعنی 3.34 تریلیون دلار، تقریباً 13 درصد کاهش یافته و در 24 ژوئن به 2.903 تریلیون دلار رسیده است.
قیمت توکن‌های هوش مصنوعی و سهام انویدیا اخیراً از زمانی که این شرکت گزارش درآمد خود را برای سه ماهه پایانی سال 2023 منتشر کرد، همبستگی پیدا کرده‌اند. در تاریخ 21 فوریه، انویدیا درآمد و سود خود در سه ماهه چهارم 2023 را به ترتیب 22.1 و 12.3 میلیارد دلار اعلام کرد که از افزایش 265 و 769 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم 2022 حکایت دارد. در همان زمان، ورلد‌کوین (WLD) طی 30 روز 240 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و به طور مشابه، قیمت توکن شرکت تحلیلی هوش مصنوعی آرخام اینتلیجنس (ARKM) 211 درصد افزایش یافت.
مانند سایر توکن‌های هوش مصنوعی، ارزش این توکن‌ها نیز هفته گذشته افزایش یافته است. در زمان انتشار این خبر، طی هفت روز گذشته قیمت ورلد‌کوین با افزایشی 9.07 درصدی به 0.005 دلار و قیمت ARKM با افزایشی 16.34 درصدی به 1.96 دلار رسیده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته رالی قیمت توکن‌های هوش مصنوعی علی‌رغم سقوط ارزش سهام شرکت انویدیا! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پرسودترین و پرضررترین رمزارزهای امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

زمان مطالعه: 2 دقیقه با توجه به داده‌های منتشرشده، اکثر ارزهای دیجیتال بازار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *