راز دویدن‌های تام کروز در فیلم‌های اکشن چیست؟ • دیجی‌کالا مگ

اگر تام کروز در فیلمی حضور داشته باشد، احتمال اینکه راهی پیدا کند تا با حداکثر سرعتی که در توانش هست روی پرده بدود، بسیار زیاد است. چرا که اصولاً این کارها را می‌کند و شاید بتوان گفت تنها بازیگر زنده هالیوود است که توانایی‌اش را دارد. توانایی سریع دویدن و انجام بدلکاری‌ها. با توجه به همه این‌ها و اینکه چهل سال است که یکی از بزرگ‌ترین ستارگان هالیوود و یکی از مشهورترین افراد روی کره زمین بوده، اصلاً کسی هست که بتواند مخالفتی داشته باشد؟ اگر کروز در جلسه‌ای با رؤسای استودیو، مدیران اجرایی و نویسندگان روی اضافه کردن یک سکانس دوی سرعت اصرار داشته باشد و آن را برای فیلم ضروری بداند، کسی نخواهد بود که روی حرفش حرفی بزند. بله، او تا این اندازه قدرتمند است.

تام کروز می‌تواند بسیار سریع بدود و در تمام سال‌های بازیگری‌اش به کرات این را به تماشاگران سینما ثابت کرده است. به‌خصوص با مجموعه «مأموریت غیرممکن» (Mission: Impossible) که زمین بازی ایده‌آلی را برای برداشت‌های طولانی‌مدت و بدون کات از کروز فراهم می‌کند که دقیقاً همین کار را به روشی بی‌نظیرِ قلب به تپش انداز خودش بکند. او فقط در مواقع بسیار خاص به کسی اجازه می‌دهد که در صحنه یکی از دوهای پرسرعت معروفش به او ملحق شود. اما هیلی آتول زمانی که در «مأموریت غیرممکن: روزشمار مرگ» (Dead Reckoning) با هم هم‌بازی شدند، به معنای واقعی کلمه راهی پیدا کرد تا به عضویت باشگاه انحصاری کروز دربیاید.

این زوج در نهایت در فیلم ماجراجویی جاسوسی کریستوفر مک‌کواری در یک صحنه با دستبند به هم وصل هستند، بنابراین واقعاً چاره‌ای جز اینکه مسیر را با هم طی کنند. حالا این طی مسیر چگونه خواهد بود؟ دویدن آرام یا پیاده‌روی تند؟ هیچ‌کدام. تا وقتی پای تام کروز در میان باشد، امکان ندارد به هم‌بازی‌اش اجازه دهد از روش منحصربه‌فرد او در دویدن سر در بیاورد.

وقتی جیمز دارسی از آتول پرسید که آیا کروز واقعاً به همان سرعتی که در فیلم‌ها ظاهر می‌شود می‌دود، او پاسخ مثبت داد. آتول گفت: «بله، اما چیزی که من در صحنه فیلمبرداری متوجه شدم این است که این سرعت او نیست که تحسین‌برانگیز است او فرم را مطالعه کرده، او نحوه دویدن را مطالعه کرده است. بنابراین وقتی دارد می‌دود، انگار با تمام سلول‌های بدنش می‌دود، انگار دارد به سمت چیزی می‌دوید که می‌خواهد آن را نجات دهد و در عین حال، انگار دارد از یک خرس فرار می‌کند.»

قیاس عجیب و غریبی است اما اتول آن را این‌گونه توضیح می‌دهد: «حتی یک لحظه پایش تنبل نمی‌شود یا زانویش کج نمی‌شود و این تصویری را به وجود می‌آورد که تماشا کردنش واقعاً زیبا است، چرا که از نظر آناتومیک درست است. این خیلی شگفت‌نگیز است چرا که شاید پیش خودتان فکر کنید افرادی هستند که شاید سریع‌تر از او باشند، اما او با چنین فوریتی می‌دود که کاملاً می‌توانی احساسش کنی.» کروز هرگز خودش علناً درباره اینکه آیا واقعاً موقع دویدن تصور می‌کند موجودی بزرگ و وحشی پشت سرش است، چیزی نگفته، اما اگر فکر کنیم که چنین تصوری دارد، آن‌وقت سبک متمایز دویدن او هم شگفتی علم خواهد بود و هم طبیعت.

منبع: faroutmagazine


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های The Lord of the Rings

کاراکترهای دوتایی زیادی در فیلم‌های The Lord of the Rings وجود داشتند که تأثیر زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *