رئیس جمهور این کشور هشدار داد/ جنگ میان حزب الله و اسرائیل حتمی است

ووچیچ در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی در ادامه سخنان خود با اشاره به تداوم سیاست‌های به شدت رادیکال ضد روسیه در اتحادیه اروپا، گفت: همچنین ما شاهد این هستیم که تداوم اتخاذ سیاست‌های افراطی ضد روسیه در اتحادیه اروپا نیز در حال سوق دادن ما به سمت آغاز یک درگیری جهانی است.

رئیس جمهور صربستان با بیان اینکه سرسختی بروکسل در مقابل روسیه، در نهایت مسکو را مجبور می‌کند که تا آخر به جنگ ادامه دهد، خاطرنشان کرد: هیچ فلسفه بزرگی در این میان وجود ندارد و همه چیز روشن و بدون ابهام است؛ وقتی شما با رویکرد و سیاست‌های خود این پیام را به روس‌ها می‌دهید که «ما می‌خواهیم شما ناپدید شوید!»، از آنها چه انتظاری دارید؟

وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه در این حالت، مشخص است که روسیه هم با استفاده از تمام سلاح‌هایی که در اختیار دارد، تا آخر به جنگ ادامه خواهد داد؛ تصریح کرد: بنابراین از این دیدگاه نیز باز غرب و شرق هیچ شانسی برای اجتناب از درگیری جهانی ندارند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.


منبع: https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-4082413

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

عکس قبل از جراحی های زیبایی طناز طباطبایی / جذاب ترین خانم بازیگر چه بود و چه شد؟!

این مطلب از صفحه وب گردی تهیه شده و فقط جنبه سرگرمی دارد تصویری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *