رئیس جمهور آینده ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید یاسر جبرائیلی عصر سه شنبه در جمع هواداران سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در اردبیل اظهار کرد: عمر برجام و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به پایان رسیده و رئیس جمهور آینده باید با اقتدار در عرصه جهانی و بین‌المللی حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد: هر چند پزشکیان فرد سالمی است اما تیم حمایت‌کننده او هیچ اعتقادی به پیشرفت کشور و خودباوری ندارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: نباید اجازه دهیم دوباره دوران ذلت و خواری ملت ایران بازگردد زیرا در هشت سال دولت روحانی تمام تلاش مسئولان و مدیران بر این بود تا به این کشور خسارت وارد شود.

جبرائیلی با بیان اینکه ملت ایران، پیروز و سربلند روی پای خود ایستاده است، افزود: برخلاف تبلیغات، معاملات بین‌المللی و تجارت جهانی ما در سال‌های اخیر به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید در حالی که در دوران برجام این رقم کمتر از ۹۸ میلیارد دلار بود.

وی خاطرنشان کرد: سران دولت گذشته ادعا می‌کردند که با نپیوستن به اف.ای.تی.اف کشور به مرز نابودی و هلاکت کشیده می‌شود در حالی که این سیاه‌نمایی‌ها هیچ نتیجه‌ای نداشت و در دوران شهید آیت‌الله رئیسی حقانیت ملت ایران روشن شد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اضافه کرد: در هشت سال دولت روحانی با تحریم‌ها و تهدیدهای مختلف ملت ایران را آزار و اذیت دادند در حالی که با عبور از این شرایط در سه سال اخیر نفس راحتی کشیدیم و سایه تحریم‌ها و تهدیدها نیز از سر ملت ایران کنار رفت.

جبرائیلی بیان کرد: حکومت دلار در مملکت ما آسیب‌آفرین است و باید پایان یابد و این واقعیت تلخی است که ما تمام منابع کشور را از معادن گرفته تا نفت و گاز با دلار آمریکا می‌فروشیم و در داخل با ریال، چرخه اقتصاد خود را دچار آسیب می‌کنیم.

وی یادآور شد: باید تمام قیمت‌گذاری‌ها به ریال بوده و ما “نه” بزرگی را به دلار بگوییم چرا که برخی زالو صفتان در این کشور احساس می‌کنند با قیمت گذاری دلار می‌توانند سود سرشاری را به جیب بزنند.

فعال رسانه‌ای اصولگرا تصریح کرد: لزومی ندارد مواد اولیه را با دلار وارد کشور کرده و با دلار نیز به مردم عرضه کنیم که نمونه این گران‌فروشی‌ها را در صنعت خودروی کشور به عینه شاهد هستیم.

جبرائیلی گفت: ملت ایران روز جمعه اجازه نخواهند داد تا رئیس جمهور آنها وامدار جریان سرمایه‌داری و برخی قدرت‌های پوشالی باشد.

وی حمایت ملت ایران از آزادیخواهان سراسر جهان به ویژه حزب‌الله، انصارالله و سایر گروه‌های مقاومت را یادآور شد و افزود: ما هیچ ترسی در بیان حمایت‌ها از این گروه‌ها نداریم و بر این باوریم قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی در نتیجه حمایت از این گروه‌هاست.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حاکمیت دلار آمریکا در اقتصاد کشور مشکلی اساسی است و قطعا رئیس جمهور آینده باید حاکمیت ریال را بر این کشور برگرداند و دلار جای خود را به ریال ارزشمند کشورمان بدهد.

جبرائیلی مشگینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رقبای جلیلی بر این باورند که ایران نفت خود را با تخفیف و یا گاه مفت می‌فروشد در حالی که در هشت سال دولت روحانی برغم برجام ما نتوانستیم پول بلوکه شده خود را از کره جنوبی، هند و سایر کشورها برگردانیم و امروز همین مدعیان دروغ بر این باورند که نفت کشور مفت فروخته می‌شود.

وی بیان کرد: در هشت سال حتی یک واحد مسکونی، نیروگاه و پالایشگاهی احداث نشد و ما با مخالفت وزرایی همچون زنگنه و اردکانیان شاهد تعطیلی احداث پالایشگاه و نیروگاه بودیم و بزرگترین صدمه به زیرساخت‌های کشور وارد شد.

به گزارش ایرنا انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برگزار شد و به علت عدم احراز آرا کافی برای انتخاب رئیس جمهور، رقابت بین پزشکیان و جلیلی به عنوان دارندگان بالاترین آرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه موکول شد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *