دیدار بایدن و زلنسکی/ ادامه حمایت واشنگتن از کی‌یف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید گفت بایدن “درباره حمایت قاطع ما از اوکراین در ادامه دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه” با زلنسکی گفتگو خواهد کرد. این نشست پیش از جلسه شورای ناتو و اوکراین برگزار خواهد شد. این سومین دیدار بایدن و زلنسکی از زمان آغاز «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین، پس از دیدار در فرانسه و یک دیدار دیگر در حاشیه نشست گروه ۷ در ایتالیا خواهد بود.

رهبران ۳۲ کشور عضو ناتو روز سه‌شنبه وارد پایتخت آمریکا می‌شوند، تا هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل ناتو را در یک اجلاس سه روزه جشن بگیرند. انتظار می‌رود مساله جنگ جاری در اوکراین یکی از موضوعات برجسته این نشست باشد. رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که اوایل سه شنبه وارد پایتخت آمریکا شده است.

او در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز آغاز نشست سران ناتو است. ما برای سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر برای اوکراین تلاش می کنیم و من مطمئن هستم که موفق خواهیم شد». او در یک پیام ویدئویی گفت که اوکراین در تلاش است تا هواپیماهای بیشتری از جمله جنگنده های اف ۱۶ بدست آورد.

زلنسکی نوشت: “علاوه بر این، ما برای افزایش ضمانت‌های امنیتی اوکراین از جمله سلاح، کمک مالی و حمایت سیاسی تلاش می‌کنیم. ما از آمریکا و اروپا اقدامات قاطعانه می‌خواهیم – اقداماتی که سربازان ما را تقویت می‌کند. “

وی افزود: “ما متعهد هستیم که هر کاری ممکن است انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که ترور روسیه شکست می خورد. این شکست فقط برای کشور ما حیاتی نیست بلکه برای هر شرکا و همه ملت ها ضروری است. ” به گزارش ایرنا، نشست سران ناتو از ۹ تا ۱۱ جولای (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) در واشنگتن برگزار می‌شود.

یک مقام ارشد آمریکایی شنبه گفت که کشورهای عضو ناتو از طرح «پلی برای عضویت» اوکراین در این پیمان نظامی رونمایی و کمک‌های بیشتری برای تقویت نظامی این کشور در برابر روسیه ارائه خواهند کرد.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

برخورد با گران‌فروشی واحدهای صنفی میوه و تره‌بار + فیلم

قرار بود در طرح تشدید بازرسی‌ها ظرف یک هفته برای کنترل قیمت در بازار میوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *