دولت در تخصیص ارز برای تولید و واردات خودرو هوشمندانه عمل کند

اما چه راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. در همین زمینه، یعقوب رضازاده، نماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخت.

وضعیت واردات خودرو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با افزایش جمعیت کشور که امروز از مرز 80‌میلیون عبور کرده نیاز مردم نیز به خودرو شخصی ایمن که سلامتی آنها را نیز تضمین کند، افزایش پیدا کرده است.

متاسفانه به‌رغم آزادسازی واردات خودرو توسط مجلس یازدهم اما این سیاست هنوز به طور کامل ازسوی دولت اجرایی نشده است در حالی واردات خودرو می تواند به ایجاد تحولی اساسی در تولید خودروهای داخلی و رقابت پذیری صنعت و بازار خودرو داخلی کمک کند.

این روند قیمتی که در بازار خودرو وجود دارد چه مشکلاتی ایجاد کرده است؟

تفاوت معنادار قیمت خودرو در کارخانه و بازار موجب فرصت طلبی برخی افراد در طرح‌های فروش خودرو شده است. البته با سیاست‌های کنترلی دولت و ایجاد محدودیت در ثبت‌نام خودرو شاهد کاهش حضور سوداگران در طرح‌های فروش خودرو هستیم.

دولت چگونه می‌تواند به این بازار کمک کند؟

دولت همچون پایش متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی و همچنین اعمال سیاست‌های کنترلی در بازارهای خودرو، سکه، طلا و ارز باید به حذف رانت‌خواری در بازارهای سرمایه‌ای از جمله بازار خودرو نیز کمک کند. همچنین دولت باید در تخصیص ارز به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو هوشمندانه عمل کند تا بدین‌ترتیب با جلوگیری از خروج ارز از کشور، سوءاستفاده‌های کلان و فرار مالیاتی سوداگران شاهد تولید و واردات خودروهای باکیفیت و ایمن در کشور باشیم.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

خصوصی‌سازی صنعت خودرو مهم‌ترین انتظار از دولت جدید است

با تغییر دولت بسیاری انتظار دارند دولت جدید تغییرات گسترده و مثبتی در صنعت خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *