دوربین‌های پیشرفته اومگا داوری دقیق المپیک پاریس ۲۰۲۴ را رقم می‌زنند

دومین فناوری جدید شرکت امگا، کامپیوتر ویژن (Computer Vision) نام دارد که حرکات ورزشکاران و سایر اشیاء را در طول رویدادهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس ردیابی و تجزیه‌وتحلیل می‌کند. این فناوری از مجموعه‌ای از سیستم‌های تک‌دوربینی و چنددوربینی ساخته شده و با مدل‌های هوش مصنوعی برای ورزش‌های خاص و متنوع تعلیم‌دیده است.

برای مثال دوربین‌های کامپیوتر ویژن در والیبال ساحلی، حرکات ورزشکاران و توپ را با دقت ردیابی کرده و فاصله و سرعت بازیکنان، ارتفاع پرش آن‌ها و انواع ضربات و شوت‌ها را نیز اندازه‌گیری می‌کنند. همین روال در ورزش‌های آبی، ژیمناستیک، تنیس و نظیر آن (باتوجه‌به قوانین هر رشته‌ی ورزشی) اجرا خواهد شد.

فناوری‌های اومگا با ضبط بلادرنگ داده‌ها، روایتی کامل از هر رویداد خلق می‌کنند، لحظات مهم رقابت‌ها را بیرون می‌کشند و مسیر پیروزی یا شکست تیم‌ها و ورزشکاران را به نمایش می‌گذارند.

این تحلیل جامع، دیگر به سنسورهای فیزیکی پوشیدنی ورزشکاران وابسته نیست و تجربه‌ای همه‌جانبه با جزئیات پیشرفته را برای بینندگان فراهم می‌کند. درعین‌حال ابزارهای بازپخش پیشرفته‌ای را نیز برای تصمیم‌گیری و اعلام نتایج در اختیار داوران قرار می‌دهد.

در بخش استریمینگ مسابقات، اومگا با فناوری گرافیکی جدید 4K UHD با نام Vionardo وارد عرصه‌ی المپیک می‌شود . این سیستم تصاویری بی‌درنگ و شفاف را به زبان‌های مختلف آماده کرده و برای کمیته‌ی المپیک ارسال می‌کند تا بلافاصله بین سرویس‌های پخش ویدیویی (تلویزیونی و آنلاین) توزیع شود.


منبع: https://www.zoomit.ir/camera/423956-omega-new-technology-paris-2024/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تاشدنی سه‌تکه هواوی نیامده رقیب‌دار شد؛ شیائومی روی گوشی مشابهی کار می‌کند

گوشی‌های تاشدنی سه‌تکه (Tri-foldable) در سال‌های آینده احتمالاً به ترند بعدی صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد