دنباله‌های اسپایدرمن توبی مگوایر و اندرو گارفیلد پس از «راهی به خانه نیست» چه شدند؟

حالا که نزدیک به سه سال از اکران فیلم اسپایدرمن: راهی به خانه نیست و احیای مرد عنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد می‌گذرد، این شخصیت‌ها به چه سرنوشتی دچار شدند؟ آیا این دو نفر بالاخره دنباله مجموعه‌های خود که استحقاقش را دارند دریافت می‌کنند؟

فیلم اسپایدرمن: راهی به خانه نیست بدون شک یکی از جذاب‌ترین آثار دنیای سینمایی مارول در سال‌های اخیر بوده است. این فیلم بخش بزرگی از جذابیت خود را به بازگشت توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر مدیون می‌شود که پس از سال‌ها غیبت به نقش خود بازگشتند. اما احیا این دو شخصیت باعث شد سوال‌های مربوط به دنباله فیلم‌های ایشان دوباره به یک موضوع داغ تبدیل شود و بر سر زبان‌ها بیافتد. پس از سال‌ها انتظار شایعات مختلفی درباره ادامه حضور این دو بازیگر در نقش اسپایدی مطرح شده و بسیاری از افراد انتظار دارند مگوایر و گارفیلد در نقطه‌ای از زمان دنباله مجموعه فیلم‌های خود را دریافت کنند و به مرد عنکبوتی بودن ادامه دهند.

آیا دنیای اسپایدرمن سونی می‌تواند موفق باشد؟

نکته جالب توجهی که درباره ادامه آثار این دو بازیگر وجود دارد به موفقیت تقریبا تضمین شده آن‌ها باز می‌گردد. در واقع اگر شرکت سونی استارت تولید مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۳ یا مرد عنکبوتی ۴ را زده باشد در مورد موفقیت‌های مالی آن آسوده خاطر خواهد بود؛ چرا که هیجان موجود حول محور این دو آنقدری زیاد است که باعث فروش قابل توجهی در باکس آفیس شود. اما حتی اگر خبری از دنباله‌های جدید نباشد بسیاری از مردم امیدوار بودند یکی از این دو را در فیلم‌های مادام وب یا ونوم در نقش پیتر پارکر تماشا کنند. ولی خب این موضوع به واقعیت پیوند نخورد تا بازهم منتظر اخبار بیش‌تر در مورد آینده اسپایدرمن توبی مگوایر و اندرو گارفیلد بمانیم. با وجود تمامی این تفاسیر انتهای این مسیر به کجا خواهد رسید؟

پس از موفقیت‌های فیلم ونوم در سال ۲۰۱۸ شرکت سونی تصمیم گرفت دنیای خاص خود تحت عنوان SSU را به وجود آورد. در واقع از آنجایی که سونی حق امتیاز استفاده از شخصیت‌های دنیای اسپایدرمن را دارد فکر کرد که انجام این کار می‌تواند به خلق یک دنیای سینمایی جذاب مانند MCU ختم شود. اما باید بدانید که فیلم ونوم و پروژه‌های پس از آن اولین تلاش‌های سونی برای خلق یک جهان سینمایی مشترک نبودند. این شرکت قصد داشت پس از اکران فیلم مرد عنکبوتی شکفت انگیز ۲ دست به ساخت یک فیلم فرعی بر اساس گروه سینیستر سیکس (Sinister Six) بزند که متاسفانه لغو شد. اما حتی با لغو این پروژه دشمنان اسپایدی آنقدری متنوع و جذاب هستند که در صورت برنامه‌ریزی درست بتوان یک دنیای سینمایی مشترک جذاب از میان آن‌ها درآورد.

اما زمان گذشت و نوبت به فیلم‌هایی نظیر موربیوس و مادام وب رسید که جزوی از SSU محسوب می‌شوند. حضور پوستر اسپایدرمن نسخه توبی مگوایر در تریلر موربیوس باعث شد که بسیاری از افراد فکر کنند این نسخه کهنه‌کار از مرد عنکبوتی قرار است به نقش خود بازگردد. اما خب همان‌طور که می‌دانید این اتفاق رخ نداد. در طرفی دیگر شایعات متعددی درباره حضور اسپایدی نسخه اندرو گارفیلد در فیلم مادام وب شنیده می‌شود که از قضا آن هم درست از آب درنیامد. بسیاری از مردم فکر می‌کردند که یکی از این دو بازیگر قرار است به چهره اول SSU تبدیل شوند، ولی خب این اتفاق رخ نداد و هر دو فیلم مادام وب و موربیوس شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

دنباله جدید اسپایدرمن‌های قدیمی در دست ساخت هستند، ولی باید کمی صبر کرد

اما نباید فراموش کنید که سونی در دهه‌های اخیر یکی از موفق‌ترین چهره‌های سینمایی بوده است. هرچند که در این میان برخی از فیلم‌ها شکست خوردند، ولی نباید فراموش کرد که ما در حال صحبت در مورد شرکتی هستیم که فیلم موفق Spider-Man: No Way Home را ساخت. به نظر می‌رسد که آن‌ها از شکست‌های اخیر خود در گرفته‌اند و دیگر نمی‌خواهند با شلوغ کردن صحنه توسط شخصیت‌ها و بازیگرهای بزرگ یک میدان نبرد شلوغ و بی‌برنامه را ایجاد کنند. آن‌ها صرفا منتظر زمان مناسب برای واکنش نشان دادن هستند.

۲۰ سال پیش به فیلم اسپایدرمن ۴ اشاره شده بود؛ امکان بازگشت توبی مگوایر

سم ریمی که سابقه کارگردانی سه‌گانه توبی مگوایر را در کارنامه دارد در طی مصاحبه‌ای که با رسانه The Wrap داشت توضیح داد که او درباره ساخت فیلم چهارم مجموعه توبی مگوایر صحبت‌هایی انجام داده است. همین موضوع ثابت می‌کند برنامه‌هایی در پشت پرده جریان دارند که ما از هویت‌شان مطلع نیستیم. ولی خب به نظر می‌رسد که شرکت مورد بحث دوست ندارد تا لحظه آخر از برنامه‌های خود رونمایی کند. نباید فراموش کرد که شرکت سونی و سران مارول تا روز اکران فیلم No Way Home اصرار داشتند که توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در این فیلم حضور ندارند و شایعات به وجود آمده بی‌اساس هستند. به همین دلیل باید روی مخفی‌کاری و دروغ گفتن اجباری از سوی سونی اشرف داشته باشیم. آن‌ها با شکست‌های اخیر اهمیت آینده‌نگری را درک کرده‌اند و می‌خواهند آهسته و پیوسته کارها را به درستی انجام دهند. ما هم صرفا باید دندان روی جگر بگذاریم و منتظر خبرهای جدیدی در مورد اسپایدرمن بمانیم. نظرات خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Screen Rant


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند

</a


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

انیمه Oshi no Ko ؛ تیتراژ ابتدایی و انتهایی فصل دوم

بالاخره روند پخش فصل دوم انیمه Oshi no Ko از روز گذشته شروع شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *