دمای پردازنده‌های Arrow Lake اینتل به بیش از 105 درجه سانتی‌گراد می‌رسد!

به نظر می‌آید که برای نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ اینتل باید به دنبال کولر قدرتمندتری باشید. بر اساس داده‌های منتشر شده ظاهراً پردازنده‌های Arrow Lake تیم آبی داغ‌تر از نسل فعلی بوده و اطلاعات لو رفته از مشخصات این پردازنده نیز موید همین امر است. جزئیات بیشتر درباره این پردازنده‌ها را در شهر سخت افزار بخوانید.

در گزارش‌ منتشر شده توسط tomshardware آمده که ظاهراً اینتل حداکثر دمای اتصال حرارتی (TJMAX) را برای پردازنده‌های Arrow Lake و Panther Lake به 105 درجه سانتی‌گراد افزایش داده است.

منتظر پردازنده‌های Alder Lake و Raptor Lake اینتل با دمای جهنمی باشید!

این اطلاعات توسط برخی منابع خبری معتبر به بیرون درز کرده که ظاهراً به نمونه‌های اولیه پردازنده‌های بعدی اینتل و اسناد منتشر نشده دسترسی دارند. در مقام مقایسه حداکثر دمای اتصال حرارتی پردازنده‌های Alder Lake و Raptor Lake اینتل برابر 100 درجه سانتی‌گراد عنوان شده است.

اکنون به نظر می‌آید که دمای TJMAX پردازنده‌های اینتل بین 105 تا 110 درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده و این یعنی کاربران باید به دنبال خنک‌کننده‌های قدرتمندتری بگردند. TJMAX یا همان TJunction Max را می‌توان حداکثر دمایی دانست که پردازنده می‌تواند بدون مشکل در آن دما فعالیت کند.

در صورتی که دمای پردازنده از مقدار مشخص شده به عنوان TJMAX بالاتر برود، مکانیزم‌های کنترلی پردازنده فعال شده و با کاهش عملکرد تراشه، دمای آن را کاهش می‌دهند که این امر موجب کاهش فرکانس و توان عملیاتی پردازنده می‌شود.

به نظر می‌آید با تنظیم دمای TJMAX پردازنده‌ها در محدوده 105 درجه سانتی گراد، بسیاری از سازندگان باید در طراحی سخت‌افزارهای خود تجدید نظر کنند. خصوصاً خنک نگه داشتن لپ تاپ ها در دمای 100 تا 105 درجه می‌تواند به یک چالش برای سازندگان تبدیل شود.

از طرفی افزایش دمای TJMAX بدان معناست که اینتل از عملکرد پردازنده‌های نسل جدید خود در دماهای بالاتر مطمئن است. از طرفی نسل ابتدایی پردازنده‌های Panther Lake-U به چهار هسته کارآمده و چهار هسته کم مصرف مجهز شده است.

در همین رابطه بخوانید:



– 

قدرتمندترین پردازنده‌های Panther Lake-U نیز به چهار هسته قدرتمند در کنار هشت هسته کارآمد و چهار هسته فوق العاده کم مصرف مجهز شده است. البته تاکنون اطلاعات بیشتری از نسل بعدی پردازنده‌های Panther Lake-U منتشر نشده و باید منتظر ماند تا جزئیات دقیق‌تری از این پردازنده‌ها به بیرون درز کند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

(ویدئو) لحظه آزادی پاول دوروف از زندان فرانسه

چهار روز پیش پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در فرانسه دستگیر شد. چند ساعت پیش دورف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد