دلیل سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین چه بود؟

بیت کوین روز گذشته نتوانست سطح ۶۶٬۴۵۵ دلار را حفظ کند و با ۲۰۰۰ دلار کاهش قیمت اکنون در سطح ۶۴٬۲۵۰ دلار معامله می‌شود. نوسان اخیر قیمت، هر دو پوزیشن‌های لانگ و شورت را تحت تاثیر قرار داده است.

خلاصه تحلیل

  • داده‌ها نشان می دهد کاهش قیمت بیت کوین در صرافی‌های رمزارز به واسطه فعالیت تریدرهایی با سفارشات حجیم (نهنگ‌ها) اتفاق افتاده است.
  • رشد قیمت بیت کوین پس از انتشار فروش دارایی‌های دولت آلمان باعث شد بسیاری از پوزیشن‌های Short لیکویید شوند و سپس کاهش ۲۰۰۰ دلاری قیمت، پوزیشن‌های Long را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های تریدینگ ویو نشان می دهد که قیمت بیت کوین

BTC:


قبل از باز شدن بازار وال استریت به سطح ۶۶٬۴۵۵ دلار رسیده بود. با این حال رشد بیت کوین زمان زیادی دوام نداشت و قیمت آن به سرعت ۲۰۰۰ دلار کاهش یافت.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

منبع معاملاتی متریال ایندیکیترز (Material Indicators) با بررسی رفتار قیمتی اخیر، نهنگ‌های بیت کوین را عامل این کاهش قیمت می‌داند. این منبع با اشاره به اینکه نهنگ‌ها سفارشات فروش خود را در دفتر سفارشات صرافی‌ها قرار داده‌اند در پستی در X نوشت:

دیوار خریدی که روز دوشنبه در سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار ایجاد شده بود با باز شدن بازار از بین رفت و دیوار خرید دیگری که در سطح ۶۶٬۰۰۰ دلار به وجود آمده بود تنها پس از ۴۵ دقیقه ناپدید شد.

نمودار زیر از دفتر سفارشات جفت ارزهای معاملاتی بیت کوین که توسط کوین گلس ارائه شده است، ناحیه ۶۴٬۲۵۰ دلار را به عنوان مرکز تجمیع نقدینگی نشان می‌دهد.

یکی دیگر از عوامل دیگر که در بین تحلیلگران مورد بحث قرار گرفته است جابه‌جایی بیت کوین‌های مصادره شده توسط دولت آلمان است.

دان کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال امیدوار است که تاریخ دوباره برای بیت کوین تکرار شود. او در توییتی نوشت:

تا جایی که به خاطر دارم جریان فروش‌هایی که توسط جابه‌جایی بیت کوین‌های دولت‌ها اتفاق افتاده باشد، چه بزرگ چه کوچک، نشانه‌ای از کف محلی قیمت بوده است.

داده‌های کوین گلس نشان می دهد پوزیشن‌های لانگ و شورت هر دو در نتیجه نوسانات قیمت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این درحالیست که پوزیشن‌های شورت زیادی در جریان رشد دیروز لیکویید شده‌اند.

انتشار آمار مدعیان بیکاری در آمریکا چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

داده‌های جدید منتشر شده سیگنال‌های متفاوتی از وضعیت تورم در ایالات متحده صادر کرده است. آمار مدعیان بیکاری در هفته سوم ژوئن ۲۳۸٬۰۰۰ نفر گزارش شده که پیش‌بینی میشد این مقدار ۲۳۵٬۰۰۰ باشد. این آمار نسبت به هفته قبل‌تر آن ۵٬۰۰۰ کاهش یافته است.

بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ نسبت به داده‌های مرتبط با اشتغال حساسیت بالاتری نشان داده است. تد تاکس ماکرو (Tedtalksmacro) در توییتی اظهار داشت 

فرصت‌های شغلی با زمان پاندمی کویید-۱۹ برابری می‌کند درحالیکه بحران‌های مالی جهانی در پایین‌ترین سطح قرار دارند. این نشان‌هنده آن است که چرخه کسب و کار و نقدینگی نه تنها بالا نیست بلکه در سطوح پایینی قرار دارد.

او پیش از این نیز به رابطه قیمت بیت کوین و شرایط نقدینگی فدرال رزرو اشاره کرده بود.

نوشته دلیل سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین چه بود؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نرخ تورم کشور آمریکا اعلام شد؛ چالشی جدید برای بیت کوین

نرخ تورم PCE آمریکا اعلام شد. پس از منتشرشدن این شاخص، قیمت بیت کوین نوساناتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *