دلیل رشد ناگهانی بیت کوین چیست؟ آیا کف قیمت BTC تشکیل شده است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت کوین امروز بیش از ۳ درصد افزایش یافت و به مرز ۶۳ هزار دلار رسید. افزایش اخیر بیت کوین پس از معاملات پرنوسان روزهای اخیر، بحث‌هایی را در مورد دلایل احتمالی آن برانگیخته است. در همین حال، تعداد زیادی از تحلیلگران بینش‌های مهمی در مورد تغییرات اخیر قیمت بیت کوین ارائه کرده‌اند.

پست اخیر اینتودبلاک (IntoTheBlock) در پلتفرم X، خوش‌بینی را در جامعه سرمایه‌گذاران برانگیخته و به طور بالقوه به افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین دامن زده است.

طبق گزارش این شرکت تحلیلی، تقریباً ۵.۱ میلیون آدرس بیت کوین، معادل حدود ۱۰ درصد از کل آدرس‌های دارنده این ارز دیجیتال، بیت کوین را بین قیمت فعلی و سقف تاریخی ۷۲۵۰۰ دلار خریداری کرده‌اند.

این موضوع، هجوم تعداد قابل‌توجهی از خریداران جدید را به بازار نشان می‌دهد که به معنی افزایش اعتماد و احساسات صعودی نسبت به بیت‌کوین است.

تحلیلگر مشهور بازار کریپتو با نام مستعار رکت کپیتال (Rekt Capital) نیز اعلام کرده که بیت کوین از منطقه خطر پس از هاوینگ خارج شده است. این بدان معنی است که از این به بعد می‌توانیم منتظر صعود قیمت این ارز دیجیتال باشیم. به گفته وی، افزایش اخیر قیمت، نشان‌دهنده اعتماد مجدد سرمایه‌گذاران به بیت کوین است.

تحلیلگر دیگری به نام ماگز (Mags)، افزایش فعلی بیت کوین را به اندیکاتور‌های تحلیل تکنیکال، به ویژه میانگین متحرک ۱۰۰ روزه در نمودار روزانه نسبت می‌دهد. ماگز به یک الگوی تاریخی اشاره کرده که در آن، قیمت بیت‌کوین زمانی که به میانگین متحرک ۱۰۰ روزه می‌رسد یا کمی پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد، یک کف ثبت می‌کند.

این تحلیلگر می‌گوید که در ژانویه، آخرین باری که بیت کوین این میانگین متحرک را آزمایش کرد، ۹۰ درصد افزایش یافت. با توجه به اینکه قیمت بار دیگر به این میانگین متحرک رسیده، وی افزایش قیمت مشابهی را پیش‌بینی می‌کند.

دیگر تحلیلگران برتر حوزه کریپتو، از جمله علی مارتینز (Ali Martinez) و مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe) نیز در مورد سطوح مهمی که نحوه واکنش قیمت به آن‌ها بر سرنوشت آن در روزهای آتی تأثیر خواهد داشت، صحبت کرده‌اند.

مارتینز بر اهمیت بازپس‌گیری سطح ۶۴۲۹۰ دلار، به منظور صعود احتمالی تا ۷۶۶۱۰ دلار تأکید کرده است. وی همچنین معتقد است که در صورت عدم بازپس‌گیری این سطح، احتمال سقوط تا ۵۱۹۷۰ دلار وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر، ون دی پوپ در مورد اهمیت سطح ۶۰ هزار دلار سخن گفته و تأکید کرده که در صورت از دست رفتن این حمایت، قیمت تا محدوده ۵۲ هزار و ۵۵ هزار دلار کاهش خواهد یافت.

افزایش اخیر قیمت بیت کوین همزمان با افزایش شاخص سود باز به وقوع پیوسته که نشان‌دهنده تمایلات صعودی معامله‌گران نسبت به این ارز دیجیتال است.

طبق داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (CoinGlass)، سود باز معاملات آتی بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته با ۳.۷۴ درصد افزایش به ۴۷۹.۸۸ هزار بیت کوین یا ۳۰.۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته دلیل رشد ناگهانی بیت کوین چیست؟ آیا کف قیمت BTC تشکیل شده است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

چه زمانی بیت کوین به قیمت 300 هزار دلار می‌رسد؟ آیا چنین رویایی امکان‌پذیر است؟

بیت کوین یک بار دیگر بازگشتی قوی نشان داد و توانست به خوبی خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *