دفاع پلی استیشن از شرط اتصال به PSN برای بازی‌های کامپیوتر

یکی از کارمندان پلی‌ استیشن و سازندگان بازی Concord، شرط اتصال به حساب PSN را برای بازی‌های کامپیوتر اساسی خواند. بازی‌های جدید سونی که برای کامپیوتر منتشر شده‌اند، نیازمند اتصال به حساب کاربری پلی استیشن هستند. شرطی که باعث شده تا بسیاری از گیمرها در سراسر جهان، امکان خرید و دسترسی به بازی جدید کامپیوتر را نداشته باشند.

بازی Helldivers 2 اولین اثری بود که شرط اتصال به PSN را اجباری کرد. اوضاع برای این بازی برعکس انتظار سونی پیش رفت و ده‌ها هزار نفر نسبت به تصمیم سونی اعتراض کردند. این شرکت یک قدم عقب نشست، اما ورود به حساب کاربری PSN را در بازی‌های دیگر مانند Ghost of Tsushima به یک شرط اساسی تبدیل کرد. بازی جدید Concord نیز که برای PS5 و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود، بدون ورود به حساب کاربری پلی‌ استیشن قابل‌اجرا نیست. توسعه‌دهنده از این شرط دفاع کرده و معتقد است که بازی‌کنان دو پلتفرم را به این شکل می‌توان به هم وصل کرد.

جان وئیزنیوسکی، طراح ارشد کاراکترهای بازی Concord در گفتگو با یورو گیمر اذعان کرد که اتصال به PSN برای فعال شدن کراس‌پلی و بازی کردن هم‌زمان گیمرهای دو پلتفرم نیاز است: «برای اینکه بتوانیم پی‌سی و پلی‌ استیشن پلیرها را وصل کنیم و کراس‌پلی و کراس پراگرشن را فعال کنیم، نیاز است که این لایه وجود داشته باشد.» منظور وی از «لایه» همان ورود به حساب کاربری پلی استیشن نتورک است که دسترسی به آن در بیش از صد کشور جهان غیرممکن است.

ورود به PSN شرط اساسی بازی‌های پلی استیشن

گیمرها معتقدند که نیاز به اتصال به PSN برای یک بازی کاملاً آنلاین منطقی است. ایکس‌باکس نیز چنین شرطی را دارد و باید حتماً وارد حساب کاربری مخصوص ایکس‌باکس شوید، اما اینکه بازی‌کننده مجبور به ساختن اکانت برای بازی‌های تک‌نفره شود، منطقی نیست. برای نمونه بازی God of War Ragnarok که اواخر شهریور برای کامپیوتر منتشر می‌شود، نیازمند آی‌دی PSN است. اگر می‌خواهید این بازی را بخرید و کاملاً هم آفلاین تجربه کنید، باز هم باید یک حساب کاربری پلی‌ استیشن داشته باشید.

بسیاری معتقدند که سونی در حال جمع‌آوری داده از بازی‌کنان است. در صورتی که کاربر وارد حساب PSN نشود، آنگاه دیگر نمی‌توان به اطلاعات او دسترسی کامل پیدا کرد. برای سونی مهم است که بداند گیمر چه بازی‌هایی را تجربه می‌کند و چقدر وقت صرف آن بازی‌ها می‌کند. سونی همچنین آمار و ارقام بازی‌کنان آنلاین را به این شکل در اختیار دارد و می‌تواند آن را به‌عنوان رشد شبکه پلی‌ استیشن به سرمایه‌گذاران نشان دهد. نظر شما چیست؟ آیا شرط ورود به حساب کاربری پلی استیشن برای یک بازی آفلاین منطقی است؟

منبع: TheGamer


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازی Crazy Taxi جدید یک اثر جهان باز وسیع و آنلاین است

شرکت سگا یک ویدیو استخدامی تازه منتشر کرده که اطلاعات تازه‌ای در مورد ریبوت مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *