دعوای SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا ادامه دارد؛ آیا ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند؟

رییس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) باز هم اعلام کرد که بیت کوین، اتریوم و حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های بازار ارزهای دیجیتال کالا هستند و به جای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، CFTC باید بر آن‌ها نظارت کند.

خلاصه خبر

  • رییس CFTC باور دارد ۷۰ تا ۸۰ درصد از ارزهای دیجیتال اوراق بهادار نیستند.
  • او می‌خواهد CFTC روی بازار ارزهای دیجیتال نظارت کند.

به گزارش کوین تلگراف و کریپتواسلیت، راستین بهنام (Rostin Behnam)، رییس CFTC، در ۹ جولای (۱۹ تیر) در کمیته کشاورزی، تغذیه و جنگلداری سنا حاضر شد و با استناد به حکم اخیر یک دادگاه در ایلینوی، بر ماهیت کالا بودن بیت‌ کوین

BTC:


و اتریوم

ETH:


تاکید کرد.

این حکم که در تاریخ ۳ جولای (۱۳ تیر) صادر شده‌، بخشی از یک پرونده کلاهبرداری ۱۲۰ میلیون دلاری بوده‌ است. قاضی دادگاه ناحیه‌ای ایلینوی در این حکم هر ETH و BTC را به عنوان کالا طبقه‌بندی کرد. علاوه بر این در این حکم، ۲ توکن ناشناخته اولیمپوس (OHM) و کلیمادائو (KLIMA) نیز به عنوان یک نوع کالا معرفی شدند.

بهنام علاوه بر این به گزارش سال ۲۰۲۲ شورای نظارت بر ثبات مالی آمریکا (FSOC) اشاره کرد که به شکاف نظارتی در بازار اسپات «دارایی‌های دیجیتال غیر اوراق بهادار» اشاره کرده است. او اعلام کرد که بی‌تحرکی نهادهای نظارتی آمریکایی علاقه مردم به دارایی‌های دیجیتال را کم نمی‌کند. به نظر او این مسئله فقط خطر موجود برای بازارهای مالی و سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد. او ادامه داد:

به طور خلاصه باید بگویم که مسیر فعلی ما پایدار نیست. ایجاد یک چهارچوب نظارتی که از سرمایه‌گذاران آمریکایی و احتمالا سیستم مالی آمریکا در برابر خطرهای آتی محافظت کند، اهمیت زیادی دارد.

بهنام معتقد است که بخش قابل‌توجهی از ارزهای دیجیتال باید تحت نظارت CFTC قرار بگیرد زیرا آن‌ها اوراق بهادار نیستند. در طول جلسه مذکور، بهنام تاکید کرد که ۷۰ تا ۸۰ درصد از بازار ارزهای دیجیتال اوراق بهادار نیستند.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

چطور در ایردراپ ۷۷٬۰۰۰ دلاری لیتنتری (Litentry) شرکت کنیم؟

لیتنتری (Litentry) یک اوراکل تایید هویت است که در کمپین و ایردراپ جدیدش ۷۷٬۷۷۷ دلار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد