دستگیری سارق تراشه‌های کارت‌سوخت – اخبار خودرو

به گزارش اقتصادنیوز، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: پس از اطلاع پلیس از سرقت تراشه سوخت تعدادی از مراجعه‌کنندگان به یک جایگاه سوخت‌گیری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی پایتخت قرار گرفت. پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد، متصدی جایگاه هنگام سوخت‌گیری رانندگان اقدام به قطع ناگهانی نازل سوخت کرده سپس به بهانه اینکه کارت سوخت نیاز به تمیز شدن با الکل دارد در یک لحظه تراشه کارت‌سوخت را خارج و تراشه سوخته یا تراشه سیمکارت تلفن همراه را جایگزین آن می‌کرد.

وی ادامه داد: پس از این کار و با وارد کردن کارت سوخت به نازل از صاحب کارت رمز آن را نیز دریافت می‌کرد و بعد به بهانه اینکه کارت‌سوخت کار نمی‌کند و سوخته است آن را به صاحبش برمی‌گرداند و طرف نیز یا با کارت جایگاه یا کارت دیگری سوخت‌گیری کرده و از محل خارج می‌شد.

متصدی متخلف نیز بعد از آن تراشه را وارد کارت دیگری که از قبل تهیه کرده بود، می‌کرد و بنزین موجود در کارت را خالی می‌کرد یا با نرخ آزاد می‌فروخت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری متهم از مردم خواست کارت‌سوخت خود را با الکل تمیز کرده و هنگام سوخت‌گیری حتما خودشان رمز کارت را وارد کرده و آن را در اختیار کسی قرار ندهند. نزدیک به دوسال است که بسیاری از مردم با مراجعه به جایگاه‌های سوخت با سودجویانی مواجه می‌شوند که تراشه کارت‌سوخت را جابه‌جا می‌کنند.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره «۰۹۶۲۷» مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرد تمام شهروندان باید هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفا برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت‌سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تعمیم مجوز واردات با ارز سپرده به خودروهای غیربرقی

بنا بر اعلام چند روز پیش اداره ترخیص بانک مرکزی، این نهاد ناظر بانکی، مجوز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد