تیتر خبرها

دستور پزشکیان به وزیر علوم: دانشجویان و استادان اخراجی را به دانشگاه برگردانید

رئیس‌جمهور در مراسم معارفه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازنگری در اخراج استادان و بازگرداندن دانشجویان تعلیق‌شده به دانشگاه‌ها شد.

مسعود پزشکیان ظهر امروز در آیین معارفه حسین سیمایی صراف گفت: «از وزیر علوم خواستم که همه‌ی اساتیدی که به هر طریقی از دانشگاه رفته‌اند، لغو قرارداد شده‌اند یا آنها را اخراج کرده‌اند، بازنگری کنند و دانشجویان را به دانشگاه برگردانند.»

او با اشاره به اینکه به دیروز به وزرای بهداشت و آموزش‌وپرورش هم چنین درخواستی داده، با درباره‌ی دانشجویان معترض گفت: «دانشجو اعتراض می‌کند و من باید جوابش را بدهم. اگر حرفش حق است باید اطاعت کنم، یا اشتباه می‌کند که هدایتش می‌کنم.»

پزشکیان با این گفته‌ها تأکید کرد: «دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد دانشجو کسی است که فردای مملکت ماست و باید بتواند سؤال کند.»

او با اشاره به برپایی کرسی‌های آزاداندیشی ادامه داد: «کرسی آزاداندیشی یعنی من بتوانم آزادانه حرف بزنم. دانشجو را می‌شود هدایت کرد، می‌شود توجیه کرد و اگر حق با اوست من باید خودم را اصلاح کنم، نه اینکه او را بزنم. اگر دانشجو عیب من را می گوید به جای اینکه او را بشکنم باید خودم را بشکنم. اگر توانستیم این را بپذیریم آن وقت مملکت آباد می شود.»


منبع: https://www.zoomit.ir/tech-iran/426017-returning-expelled-students-to-iran-universities/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای جامع خرید و فعالسازی

طرح سیم کارت جوانان همراه اول به افرادی در بازه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد