در استایل دامن ساتن خود چه مواردی را باید رعایت کنید؟

استایل دامن ساتن یکی دیگر از ترندهای سال ۲۰۲۴ است که از سال گذشته ادامه پیدا کرده‌ و همچنان جزو پرطرفدارترین ترندهای امسال است. این دامن به طرز شگفت‌انگیزی همه‌کاره و بدون زمان است. این دامن کلاسیک که در دهه‌ی ۹۰ میلادی مد بود در حقیقت یادگار سینمای هالیوود کلاسیک است. دامن ساتن، تطبیق‌پذیری بسیار زیادی دارد که همین امر باعث شده تا بتوان آن را به شکل‌های مختلف و با آیتم‌های متفاوت (از شیک و کلاسیک تا کژوال و امروزی) استایل کرد و از تیپ‌های خیابانی تا ظاهری شیک را به وجود آورد. علاوه بر این، بسیار راحت هستند و در آن‌ها احساس آزادی بسیار زیاد خواهید کرد. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید تا با یکی از ترندی‌ترین لباس‌های این فصل آشنا شوید و نحوه‌ی استایل کردن رنگ‌های مختلف آن را یاد بگیرید تا ظاهری جذاب، زیبا و به‌روز داشته باشید.

۱.تی‌شرت سفید بیسیک

یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشیدن با دامن ساتن، تی‌شرت سفید است. این رنگ تی‌شرت هم برای استایل‌های روزانه و هم شبانه بسیار مناسب است. یکی از پرکاربردترین دامن‌های ساتن، قطعا رنگ مشکی آن است. با خرید دامن زنانه ساتن، می‌توانید آن را با بیشتر چیزهایی که در کمدتان دارید ست کنید. اما بهترین ترکیب، استایل دامن ساتن مشکی با تی‌شرت بیسیک سفید رنگ است. برای استایل‌های روزانه می‌توانید از کفش‌های تخت (مانند آدیداس سامبا که از ترندی‌ترین کفش‌های امسال است) استفاده کنید. اگر می‌خواهید تیپتان ساده باشید آدیداس سامبای سیاه انتخاب مناسبی می‌تواند باشد. این استایل باعث می‌شود تا ظاهری آرام و کژوال پیدا کنید. اما اگر دوست دارید این استایل دامن ساتن را برای شب انتخاب کنید از کفش‌های پاشنه‌دار با پاشنه‌های پهن استفاده و با اکسسوری نقره، درخشش خود را بیشتر کنید.

۲.کراپ تاپ

اگر به مهمانی ناهار دعوت هستید و می‌خواهید استایلی کژوال و کمی رسمی داشته باشید بهتر است از تی‌شرت‌های کوتاه و حتی توری استفاده کنید. تی‌شرتی با رنگ مشکی و دامنی با رنگ بژ (پیشنهاد ما دامنی است که تا روی زانو باشد) می‌تواند انتخابی عالی و بسیار زیبا باشد. یکی دیگر از رنگ‌های جذاب برای استایل کردن با تی‌شرت توری مشکی رنگ سبز نعنایی است. این رنگ آن‌قدر متمایز است که فقط کافی است باقی اکسسوری‌ها را به رنگ مشکی انتخاب کنید تا به زیبایی بدرخشید. برای این استایل بهتر است از صندل‌های پاشنه‌بلند استفاده کنید.

۳.بادی

اگر دامن ساتنی که دارید براق و چشمگیر است بهتر است برای بالاتنه از بادی استفاده کنید. بادی‌های سیاه یا سفید گزینه‌هایی عالی هستند. یکی از زیباترین رنگ‌هایی که می‌توانید با بادی سیاه یا سفید ست کنید رنگ قرمز است. حواستان باشد که رنگ قرمزی را انتخاب کنید که هماهنگ با رنگ پوستتان باشد. اگر به مهمانی شب دعوت هستید می‌توانید با کفش، کیف و اکسسوری‌های بزرگ، سادگی بالاتنه را جبران کنید و ظاهری درخشان داشته باشید.

۴.بلوز لانگ

اگر بلوزی لانگ و تیره رنگ دارید و می‌خواهید در بازی با رنگ‌ها ماجراجویی کنید پیشنهاد ما استایل دامن ساتن زرد رنگ است. این رنگ دامن ساتن بهتر است تا زیر زانو بیاید و طرح‌دار باشد. کیف و کفش خود را نیز تیره رنگ انتخاب کنید تا رنگ زرد دامن به اصلی‌ترین نکته‌ی استایل شما تبدیل شود و توجه‌ها را به خود جلب کند. پیشنهاد ما برای انتخاب کفش، کفش مِری جِین یا همان کفش‌های عروسکی است که یکی دیگر از ترندهای پرطرفدار سال ۲۰۲۴ است.

۵.شومیز یا بلوز دکمه‌دار

شومیز یا بلوز دکمه‌دار یکی دیگر از گزینه‌های کلاسیک برای استایل دامن ساتن است. بلوزهای راه‌راه یا در رنگ‌های روشن می‌توانند گزینه‌های جذابی در کنار این دامن‌ها باشند. ما برای این نوع استایل باز هم کفش پاشنه‌دار را پیشنهاد می‌دهیم. این استایل برای دورهمی‌های شبانه که رسمی نیستند انتخابی عالی هستند. دامن ساتن سفید، کرم یا رنگ روشن یکی از انتخاب‌های هوشمندانه برای استایل کردن با شومیز است. این رنگ دامن می‌تواند یکی از آیتم‌های بیسیک در کمد کپسولی شما باشد. دامن ساتن سفید تضاد ظریفی را با پارچه‌هایی از جنس پنبه، پشم و سایر بافتنی‌ها نیز ایجاد می‌کند و همین امر باعث می‌شود که بتوان آن را علاوه بر شومیز با چیزهای دیگری نیز ست کرد. این استایل جذاب را می‌توانید هم با صندل پاشنه‌دار و هم کفش کتانی بپوشید. در هر دو حالت استایلی کلاسیک و جذاب خواهید داشت.

۶.کت بلند

برای ظاهر رسمی‌ اما راحت، می‌توانید دامن خود را با یک کت نه چندان کوتاه بپوشید. این استایل با کفش پاشنه بلند بسیار شیک و در عین حال کژوال است. برای این نوع استایل، رنگ‌های طیف شرابی، برنز و صورتی انتخابی عالی هستند. ست کردن چنین دامنی با بالاتنه‌ای که رنگ مشابه دارد استایلی مونوکروم و شیک به وجود می‌آورد. اگر کتی که انتخاب کرده‌اید یقه‌ی پهن و جیب‌های بزرگ داشته باشد ظاهر جذاب‌تری خواهید داشت. اگر نمی‌خواهید آن‌قدرها مونوکروم و ساده باشید می‌توانید کتی طرح‌دار برای این استایل انتخاب کنید و در ادامه با اکسسوری‌های طلایی‌رنگ جلوه‌ی بیشتری به ظاهر خود ببخشید. البته توجه داشته باشید که این استایل برای اندام‌های بسیار ریز، خیلی مناسب نیست.

۷.کت جین، چرم یا جیر

یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای استایل دامن ساتن، بدون شک کت جین، چرم یا جیر است. این کت‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استایل‌های روزانه است. این نوع بالاتنه‌ها، حال و هوای ظاهر شما را ملایم و راحت می‌کند. برای کفش بهتر است از لوفِرها استفاده کنید. یکی از زیباترین رنگ‌ها برای ساختن این استایل رنگ بنفش (منظور ما بنفش روشن است اما شما هر نوع بنفشی را که دوست دارید انتخاب کنید) است. این رنگ به زیبایی در کنار کت‌های جین (چه آبی و چه مشکی) می‌نشیند و اگر از کت‌های چرم و جیر با طیف رنگی قهوه‌ای استفاده می‌کنید، آن‌چنان در کنار یکدیگر هماهنگ خواهند بود که مطمئن باشید که ظاهری خیره‌کننده خواهید داشت.

۸.بلوز بافتنی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای استایل کردن دامن ساتن، بلوز بافتنی است؛ البته نه هر نوع بلوز بافتنی. بلوزی که مدنظر ما است بافتی ریز و نرم دارد و کمی شل‌وول است. اگر می‌خواهید برای مهمانی شبانه آماده شوید از رنگ هم‌طیف دامن خود استفاده کنید. در ادامه می‌توانید بخشی از آن را در داخل دامن خود بگذارید و با کفشی پاشنه‌دار و کیف کلاچ، آن را ست کنید. یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای پوشیدن با بلوز بافتنی دامن ساتن آبی رنگ است. در نگاه اول شاید به نظر برسد که این دامن را به سختی می‌توان استایل کرد اما از نظر ما فقط کافی است آن را مانند دامن جین آبی دید و به همان شکل استایلش کرد. اما یکی از چشمگیرترین و جذاب‌ترین ترکیب رنگی‌ها برای ست کردن این دامن، انتخاب بالاتنه‌ی قرمز و کفش مشکی است. مطمئن باشید با این ترکیب رنگی می‌توانید به آسانی در هر جمعی بدرخشید.

کلام آخر

حتما تا الان تصمیم گرفته‌اید که یکی از دامن‌های بالا را به کمد لباستان اضافه کنید. البته شاید هم می‌خواهید چند رنگ جذاب را در استایل خود استفاده کنید. به هر حال هر تصمیمی که بگیرید برنده خواهید بود. چرا که این دامن یکی از پرکاربردترین و بی‌زمان‌ترین آیتم‌ها در کمدتان خواهد شد. همان‌طور که دیدید این دامن جذاب در کنار تی‌شرت و کفش کتانی یا همراه با کفش‌های پاشنه‌دار و بلوزهایی توری می‌تواند ترکیبی چشم‌نواز و درخشان به وجود آورد.

برای انتخاب نوع دامن ساتن بهتر است به مدل بدن خود توجه کنید و حتما قبل از خرید برش‌های متفاوتی از آن‌ها را امتحان کرده تا بهترین و مناسب‌ترین مدل را خریداری کنید تا فرم بدن شما را زیباتر نشان دهد. از آن‌جایی که خطوط لباس زیرهایی که زیر دامن ساتن پوشیده می‌شود به راحتی دیده می‌شود حتما به این نکته توجه کنید که از چه نوع لباس زیر استفاده می‌کنید. شاید لباس زیرهایی که برش لیزری شده‌اند انتخاب مناسبی برای این نوع دامن‌ها باشند.

نکته‌ی دیگری که در نگهداری از دامن‌های ساتن بسیار اهمیت دارد این است که دامن‌ها به هیچ وجه نباید چروک شوند. بنابراین قبل از پوشیدن آن‌ها چین و چروک‌ها را از بین ببرید. به این منظور پس از شستشوی آن‌ها، بلافاصله آن‌ها را آویزان کنید تا خشک شوند. پیشنهاد ما برای شستن این نوع دامن‌ها استفاده از بخارشوی دستی است. برای اتو کردن نیز دقت داشته باشید که از کمترین درجه‌ی حرارت اتو استفاده کنید و حتما یک تکه پارچه نخی روی دامن قرار دهید و از روی آن پارچه دامن خود را اتو کنید.

منابع: anchoredineleganceinstyle

 

نوشته در استایل دامن ساتن خود چه مواردی را باید رعایت کنید؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *