حضور تیم سازنده بازی Baldur’s Gate 3 در مراسمهای بازی مختلف و دریافت جوایز متعدد باعث شده تا به روند توسعه اثر لطمه وارد شود. سون وینکه، کارگردان و مدیر استودیو لاریان در مصاحبه با مجله بازی اج به تلخ و شیرین دریافت جوایز مختلف اشاره کرده و معتقد است که این مراسمها، وقت زیادی را از تیم سازنده و خصوصاً مهرههای ارشد گرفتهاند.
سون وینکه در مصاحبه اخیر گفته است که آنها مجبور بودهاند هر بار یک تیم جدید برای دریافت جایزه بفرستند تا لطمهی زیادی به توسعهی بازی وارد نشود: «این مراسمها روی توسعهی اثر تاثیر میگذارند. تعداد آنها بسیار زیاد است و این یک مشکل اساسی است.» بازی Baldur’s Gate 3 توانست اکثر جوایز در مراسمهای بزرگی مانند گیم اواردز، بفتا، نیویورک گیم اواردز و … دریافت کند و به یکی از پرافتخارترین آثار تاریخ تبدیل شود.
وینکه در ادامه از دریافت جوایز و اظهار محبت منتقدان تشکر کرد و آن را لحظهای فوقالعاده خواند. هرچند ارسال مهرههای کلیدی استودیو به یک کشور دیگر و دور ماندن آنها از استودیو، تاثیر منفی گذاشته است. کارگردان بالدرز گیت 3 در ادامه پیشنهاد داد که این مراسمها همگی نزدیک به هم برگزار شوند و ماهها از هم فاصله نداشته باشند. وی معتقد است که تعدد مراسمهای بازی باعث شده تا انرژی اعضای تیم سازنده تحلیل رود.
جوایز متعدد، بلای سازندگان Baldur’s Gate 3
مدیر استودیو لاریان در بخش دیگری از صحبتهایش به نبود تعطیلی اشاره کرد. او معتقد است که حضور در مراسمهای بازی باعث شده تا آنها نتوانند در پایان پروژه، مدتی را استراحت کنند و از روتین کاری طاقتفرسا فاصله بگیرند. بدون شک تعداد مراسمهای بازی در طی سالهای اخیر افزایش یافته است. کیفیت آنها البته نسبت به کمیت افت کرده است. برای نمونه انتقادات زیادی به مراسم گیم اواردز سال گذشته وارد شد.
استودیو لاریان پس از انتشار بازی Baldur’s Gate 3 به توسعه و انتشار آپدیتهای پیدرپی ادامه داد. اکت سوم داستان بازی یا بخش پایانی مشکلات اساسی داشت و لگ و باگ بیش از حد بود. آنها دهها بهروزرسانی حجیم منتشر کردند تا بالاخره توانستند نظر همگان را جلب کنند. توسعه این بازی به پایان رسیده است و لاریان نیز علاقهای به کار روی مجموعه بالدرز گیت ندارد. آنها دو پروژه جدید را دنبال میکنند.
سون وینکه در بخش دیگری از صحبتهایش، علاقهاش نسبت به دو بازی نقشآفرینی بزرگ را نشان داد. وی اعتراف کرد که اگر امکان کار روی بالدرز گیت را نداشتند، آنگاه دوست داشت تا Fallout یا Ultima بعدی را بسازد.
منبع: IGN
منبع